Toon posts:

IDE kabel switch?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bestaat dat, een IDE kabel switcher, ik bedoel dus dat je bijv. 2 IDE cdroms op 1 kabel aansluit en dan met een switch de een of andere kunt kiezen.

bvd.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 16:49 ]

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Je zou in elk geval steeds je hele PC moeten afsluiten. Waarom hang je ze niet gewoon alle twee aan een kabel, btw?

Ow en nee, het lijkt mij niet dat dat bestaat.

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
je zou zelf wat in elkaar kunnen flansen, maar je zal dan wel moet switchen als de pc uit staat. want anders werkt het niet

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

gaat je niet lukken, tenminste, je moet je pc toch uitzetten wil je dat doen.
Dat betekent dat je het zelf moet gaan maken, en dan ben je goedkoper uit met een extra ide kaartje

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

koop een ide controller bij dan ken je meerdere dingen aansluiten :o

Verwijderd

Topicstarter
k, zal iets duidelijker zijn, tis niet voor m'n pc maar voor m'n xbox, zodat ik makkelijk kan switchen tussen de originele dvd-rom en een pc dvd-rom.

bestaat zo'n ding of niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 16:56 ]

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

nee, et bestaat niet!

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja die dingen bestaan wel. zo'n IDE switch is hier al een paar keer langsgekomen, moet je ff goed zoeken. Maar je zal hem denk ik wel zelf moeten solderen. De vraag is waarom je zoeits zou willen; misschien snapt dat ding ook wel 2 CD spelers. Als het IDE is, zou je er 2 apparaten aan moeten kunnen hangen toch? tenzij er ook al een HDD inzit; zo goed ken ik de xbox nou ook weer niet

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Mischien heb je hier iets aan 8)

http://www.romtecusa.com/product/trios02.htm ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee, maar ik heb al een oplossing denk ik, met een powerswitch tussen de powerconnectors moet het ook wel lukken denk, ....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:12
Heb ik gisteren op de HCC 3 C't nummers gekocht voor 8 euro, stond een artikel in waarmee je net andersom kunt dan wat jij wilt: 2 IDE controllers op 1 disk.
In hun situatie hadden ze een MP3 speler met harddisk die je dan aan USB moest koppelen. Dit vonden ze niet handig, ze wilden graag via Firewire direct naar dat ding kunnen schrijven. Hebben ze er een IDE->IEEE1394 controllerchip ingebouwd en daartussen een switcher.
Het kan wel, maar het is niet ff simpel 1-2-3 inelkaar zetten.
Pagina: 1