Cd'r maar op 12X terwijl ze certified zijn op 24X

Pagina: 1
Acties:

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 12:48
Ik gebruik normaal altijd LifeTec Cd'tjes van de Aldi, die zijn 24X certified en branden goed op mijn Samsung SW-216B (laatste firmware: Q002) op 16X

Toen ik nieuwe wou gaan halen waren ze op, dus ben ik maar naar de MediaMarkt gegaan.

Daar heb ik 150 MMore 80 Min Cd's gehaald.

Ze zijn 24X MultiSpeed, dat staat er duidelijk op, maar mijn 16X brander kan ze maar op 12X branden. Beetje raar dus. Ik kan met Nero gewoon niet hoger instellen dan 12X.

Hoe kan ik zorgen dat Nero ziet dat het wel kan, of dat je Nero hem niet automatisch lager zet?

Meer mensen deze problemen?

Ik gebruik trouwens Windows XP, weet niet waarvoor dat nodig zou zijn, maarjah.

Ik hoop dat iemand er wat mee/van weet!!

SRK35ZS-W

Verwijderd

Je hebt een programma "cd info" ofzo en daar kan je de verborgen inhoud van een cd mee inzien.
Zoals de maker van de cd's en de top schrijf speed... en dat zou de brander dus ook moeten zien... hiermee kan je dus kijken of je cd's wel voldoen :)

• Scooper
hmmm, jammer:

CD Info vraagt telkens of er wel een CD in de drive zit, maakt niet uit wat voor CD ik er in doe.
cd'r identifier herkent mijn brander niet (Dat is net zo'n soort programma)

Meer ideeen?

SRK35ZS-W

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-03 22:55
Heb je meerdere cdr's geprobeerd? Ik heb dat soms ook, ik heb hier cdr's die 24x certified zijn liggen maar die kan ik gerust branden op 40x. Bij sommige kan dat echter maar tot 32x. Anders moet je ff naar de winkel terug gaan met de cdr's. Wel eerst ff op een andere brander proberen natuurlijk (het liefst eentje die wel 24x kan branden)

Ow ja en nog iets, het kan ook zijn dat die cdr's niet geschikt zijn om op 16x gekopieerd te worden. Wel op 12x en 24x maar niet met 16x. Ik heb dat ook weleens meegemaakt (ligt puur aan de cdr's zelf dan...)

• Scooper
Ik heb er meerdere geprobeerd.

Ik dacht dat deze problemen nu wel zo'n beetje verleden tijd waren. Dacht dat nu alle branders over het algemeen wel met elke cd-r kon worden gebruikt en andersom.

Ik heb hier niet de beschikking over nog een brander helaas, dus ik kan het niet uitproberen op een andere brander.

Ik vind het alleen een beetje vervelend om met 14 pakken terug te gaan :)
Ik stond bij de kassa al zo van: "Ehh, ut zijn 15 pakken", schaam, rood worden, enz.

Ik denk haast dat ik dan voortaan maar op 12X brand :( (deze 150 cd's)

Wel bedankt voor jouw mening.

SRK35ZS-W

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:01

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Je moet is op www.cdmediaworld.com kijken of je brander deze cd'tjes ondersteund, naar ik weet kan je dat daar wel vinden. Zo niet.....dan niet ;)
Scooper schreef op 23 november 2002 @ 23:33:
Ik stond bij de kassa al zo van: "Ehh, ut zijn 15 pakken", schaam, rood worden, enz.
Ik koop zo vaak CD's (brand ze ook best wel vaak ;)) maar waarom zou je je in hemelsnaam schamen bij het kopen van 150 CD's? Boeiend, die mensen hebben toch geen idee wat je er mee gaat doen! Al kunnen ze het vaak wel raden, maar gewoon nix van aantrekken!

[ Voor 3% gewijzigd door [BoSS] op 23-11-2002 23:43 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-03 22:55
Ow sorry ik d8 dat ze op een spindel zaten :P

Tip: Koop je cd'r bij www.cdrwinkel.com . Ben je veel goedkoper uit + hoef je niet meer te schamen wanneer je veel cdr's besteld. Ik bestel er altijd 500 tegelijk, dan zijn ze het goedkoopst (maarja wij hebben dan ook een winkel he :P)

• Scooper
Op die site staat het volgende over deze CD-r:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Name:               MMore CD-R80 Makrolon 24x Gold [MMM&M] 
ATIP:               97m 28s 26f 
Factory:            Multi Media Masters & Machinery SA 
Dye Type:           Phthalocyanine (Type 6) 
Color Top:          Silver 
Color Label:        Matte Silver with Silver Text/Lines 
Color Dye:          Gold 
Total Capacity:     702.83 MB (79:59:74 / LBA: 359849) 
CD-Writer:          Plextor PX-W1210A 
Speed:              1x - 24x 
OverSize            - 
Info                - 
Reseller            -

Afbeeldingslocatie: http://spacetarget.com/mmore_cd-r80_24x_top.jpg

blijkbaar ging het met de Plextor wel goed tot 24X

Is er niet een manier om te ervoor te zorgen dat Nero gewoon doet wat ik zeg? Dat hij de max. speed gewoon ignored?

SRK35ZS-W

• Scooper
Oke, ik heb een 'oplossing' gevonden.
Ik denk dat het wel even goed is om dit alsnog te melden, misschien voor mensen die hetzelfde probleem hebben en dit topic in de search hebben gevonden.

Ik doe de cd-writer open en stop daar de cd in. Dan zet ik met nero alle bestanden goed of kies een image.
Dan komt de timing, je moet eerst de cd-writer dicht doen, maar voor dat nero van de cd info kan lezen nog op de knop "Burn" klikken. Je moet ook nét zo timen dat de cd op dat moment leesbaar is, anders zegt Nero dat er geen CD inzit.
Als je dit precies goed timed gaat hij gewoon op de max speed branden van je brander.

Ik hoop dat sommige mensen hier nog wat aan hebben!

SRK35ZS-W

Pagina: 1