[DB] Open source/Free db in cluster?

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik maak al geruime tijd gebruik van MySQL, en ben al een paar maanden aan het kijken naar de H(igh) A(vailibility) features van MySQL. Zoals het er nu uitziet (3.23.x versie) heb ik er weinig vertrouwen in, voor een productieomgeving.

Zijn er andere open source/gratis db-servers die al een stabielere HA implementatie hebben ?

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Wat versta je onder Hight Availibility?

Verwijderd

Ik heb niet echt verstand van dit soort zaken, maar misschien moet je eens naar http://www.postgresql.org/ kijken?

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
HA omvat failover en clustering. Hiermee is het mogelijk om te voorkomen dat je app niet werkt als je database server uitvalt, door gebruik te maken van meerdere servers die automatisch in-sync gehouden worden.

Ik zat net te kijken naar SAP-db, zit ook iets bij voor replicatie. Niet echt duidelijk of het ook bruikbaar is.

Firebird (Interbase) ondersteunt het nog niet.
MySQL heeft voor 4.0.x Failsafe replication (waarbij de slave automatisch de taak van de master kan overnemen bij onbereikbaarheid van de master) in de TODO staan las ik.
PostreSQL heeft een commercieel stukje software voor replication (maar ook pas in versie 1.0).

Ik zag dat FailSafe van SGI (nu ook open source) mogelijk een optie is.