Toon posts:

Computer loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Laatst was m'n voeding kapot, en toen kreeg de -12v-lijn te weinig stroom of zo. Nu een tijdje later loopt m'n computer steeds totaal vast. En dan na ongeveer 30 seconden gaat 'ie weer verder. Vooral als ik internet loopt 'ie snel vast. Ik heb er vandaag pas een nieuwe voeding ingezet, maar hij loopt dus nog steeds voor geen meter. Die hardware error is wel weg nu.

Hoe kan het nou dat m'n computer zo snel en vaak vastloopt? Heeft die -12v-lijn dan toch schade aangericht? Alles staat dus gewoon ongeveer een halve minuut stil als hij vastloopt.

Specs:
PIII800, GeForce 2 GTS, 512MBram, ISDN, Netwerkkaart, Soundblaster Live!, Asus CUV4X, brander, DVD-speler.

Verwijderd

misschien is er iets beschadigd door die voeding ?
test je geheugen eens met memtest86 (te vinden op memtest86.com)

Verwijderd

kan ook de software zijn omdat hij bvb steeds fouten heeft gemaakt al je naar de HD aan het schrijven was.

Welk OS, welke programma's?

Je zult denk ik toch ff format c: moeten doen en alles opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Formatteren lukt niet, hij vindt de CR-Romspeler niet. Die geheugentest heb ik nu ff geen tijd voor. Hoe kom ik er nou ooit achter wat er mis is? Nu doet m'n cdromspeler het niet meer! Ongelooflijk... Soms doet hij het ineens weer wel even, dus die geheugentest heeft verder ook niet veel zin, want het is allemaal tijdelijk.

Btw WinXP, tja hij loopt in Dos niet vast, maar voor de rest loopt hij wel random in XP vast.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 20:25 ]

Verwijderd

zou kunnen dat het aan die SBLive ligt, mijn hele computer is verpest door dat ding, software matig vooral maar als ik hem in een bepaalde slot stop, valt er ook wel eens andere hardware uit...zou kunnen, heb er niet veel verstand van. :?