Sinds jaar en dag zijn er cheaters in online games, zook in MOHAA
. Dit is erg vervelend aangezien ze de pret bederven. Nu is mijn vraag, wie van jullie is (mede) MOHAA server admin en heeft anti-cheat software draaien, en wat zijn jullie ervaringen ermee? Kheb gehoord van Pronto anticheat software, maar dan heeft de client ook een speciaal progje nodig, wat ik een beetje vervelend is aangezien de server ook public is. Het vervelende is dat je met RCON DUMPUSER dus alleen de skins kan checken. Als de client een bepaald scripje heeft draaien, kan je ook andere dingen zoal no fog enzo detecten.
Cheaters zijn moeilijk aan te pakken... Er zijn al veel discussies hierover geweest, bijvoorbeeld deze: Zijn er online Cheats in MoHAA?
The devil is in the details.
klopt, maar dat topic ging meer over "welke cheats zijn er". Dat is me nu wel bekend aangezien ik ze allemaal heb getest. De hamvraag is alleen, hoe voorkom je dat spelers ze gebruikenMaRc0 schreef op 23 November 2002 @ 16:19:
Cheaters zijn moeilijk aan te pakken... Er zijn al veel discussies hierover geweest, bijvoorbeeld deze: Zijn er online Cheats in MoHAA?
Handmatig, vrees ik. Dus alleen door actieve admins die gebruik van zo'n cheat zullen herkennen. Nadeel is dat er best wel eens verkeerd beoordeeld zou kunnen worden.
Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.