Toon posts:

Probleem met nvidia riva tnt2 m64

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gistereren heb ik op de hcc een videokaartje gekocht voor een oude pentium 3 450mhz met 320 mb ram (windows xp erop). Daar zat tot nu toe een sis 6326 in met 8mb.

Deze nvidia riva is ook al een ouder kaartje maar met 32 mb erop is het toch nog een mooi kaartje. ( voor die 450mhz ga ik toch niet meer uitgeven)

Deze kist heeft een van de eerste agp sloten, du een agp 1x slot. En het videokaartje heeft al 4x agp support. Maar is wel backward compatible.

Na het inbouwen van het kaartje krijg ik de volgende fout :

"Dit apparaat start niet. (Code 10)"

Hij werkt verder wel maar ook na het installeren met behulp van de laatste nvidia detonator werkt hij niet goed.

ik heb het idee dat dit agp slot deze kaart gewoon niet kan trekken omdat hij waarschijnlijk min een agp 2x slot nodig heeft... maar het kan ook liggen aan het mobo (sis mobo)...

please help me out!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 15:58 ]

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:52
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

en dan ga je naar: Ik krijg foutcode 10, wat doe ik hieraan?

[ Voor 33% gewijzigd door Fanatic_FS op 23-11-2002 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
beetje onduidelijk ja,

xp herkent de kaart wel als tnt riva maar geeft ook een foutcode in het apparaatbeheer.

Hij staat dus als standaart vga adapter ingesteld en ook na het installeren van nvidia detonator blijft hij die fout geven....

Verwijderd

Topicstarter
Oops dus overheen gekeken

Verwijderd

Topicstarter
De kaart wordt nu wel goed aangepakt door windows maar nu komt er al weer een raar probleem bij...

Omdat de kaart nu werkt heb ik natuurlijk meteen wat games geinstalleerd om mijn kaartje te testen (u.t., nfshp2, ) maar de games lopen allemaal vast of starten niet eens.

Dus ik heb meteen effe dxdiag, direct draw gedaan daarmee vind ie geen problemen, direct3d test gedaan, en die loopt dus vast... (Venster wordt geopend en blijft wit en draai geen kubus)

Na het terugzetten van de refresh rate naar 60 hz (daarvoor 800x600 32 bit 120hz :) ) maximaliseert het venster wel en tekent de kubus maar draait niet verder dan hangt de computer,

Het rare is dat de sis die er voorheen inzat die problemen helemaal niet had.

Mischien ligt het toch aan de drivers terwijl ik de laaste detonator driver van nvidia draai, 40.72 ....

Weet iemand hoe je dit oplost? :'(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer eens oudere drivers, voor een TNT2 werken 5.xx en 12.xx vaak wel goed.

[ Voor 116% gewijzigd door Pollewob op 24-11-2002 13:59 ]

Verwijderd

Detonators werken niet met deze kaart. Je moet ff zoeken in de faq op nvidia.com. Daar kun je specifieke drivers voor deze kaart vinden.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verder is dit trouwens een topic met een hoog 'dit kan je zelf gewoon uitproberen' gehalte, en daarom gaat deze dicht. De vragen die je stelt zijn allemaal met een beetje zoeken en logisch nadenken te beantwoorden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.