Processor kappot <> kan geen plaatjes/filmpjes meer bekijken

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 12:41
Mijn broer zijn pc had een tijdje terug weer wat problemen, zn koeler deed raar maar hij was eigenwijs en heeft een tijdje door zitten computeren |:(
Een aantal uren later heeft een kennis voor hem een nieuwe cooler op zn processor gezet. Maar toen bleek dus dat de pc beetje kuren had.

Plaatje 1
Plaatje 2
De processor (duidelijker)
De processor (volledig)

- Op plaatje 1 kan je zien dat hij soms bepaalde plaatjes niet weergeeft
op internet, maar als ik die lokaal opsla doen ze het wel ...

- Op plaatje 2 kan je zien wat het resultaat is als hij een filmpje lokaal probeerd
af te spelen

- Bij het afspelen van mp3's hoor je een piepend geluid erdoorheen

Toen ik ben gaan rondzoeken en iemand sprak hierover, zei hij dat hij ook een keer zoiets had gezien bij iemand en dat bleek dat de MMX technologie van zn processor naar de donder was (wat kennelijk haast nooit gebeurd)

Nu heb ik me eigenlijk nooit zoveel met processors en koelpasta e.d. bezig gehouden en daarom post ik dit bericht dus.

Kan iemand mij vertellen aan de hand van het plaatje van de processor of hij kan zien of hij beschadigd is , want als ik het goed gezien heb is de koelpasta ietsjes uitgelekt en verkleurd :S

Is er iemand die me verdere tips kan geven wat het kan zijn :?

[ Voor 4% gewijzigd door NoReseth op 23-11-2002 15:48 ]

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoekje van je cpu af ?
links onderaan

[ Voor 27% gewijzigd door cold op 23-11-2002 15:44 ]

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

• NoReseth
nee, plaatje is niet helemaal volledig zie ik, zal even een iets minder duidelijke maar wel volledige erbij plaatsen

• cold
  • Niet online
ik bedoelde je core en die is wel helemaal te zien

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

• NoReseth
Ik weet niet echt welke onderdelen welke zijn op de processor, dus het spijt me maar ik weet niet wat je precies bedoeld :'(

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:02
die postzegel vorm die op je cpu zit is de core

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
pvanwelt schreef op 23 November 2002 @ 15:50:
Ik weet niet echt welke onderdelen welke zijn op de processor, dus het spijt me maar ik weet niet wat je precies bedoeld :'(
Dat grote middelste ding is de 'core' het belangrijkste gedeelte van je cpu.

• cold
  • Niet online
in het midde van de cpu zit een hoger liggend rechthgoekje dat is de core
de randen daarvan horen scherp te zijn en zover ik bij die van jou kan zien is er wat afgebrokkeld bij het linker hoekje

• cold
  • Niet online
heb het plaatje effe vergroot en ben er bijna zeker van heb je nog een closeup van de core?

• NoReseth
Damn je hebt gelijk, daar zal het dan denk ik wel door komen :'(

Maar wat ik me dan afvraag, boven de core zie je wat oranje, dat is waarschijnlijk koelpasta die wat buiten de core is gekomen. Wat waarschijnlijk komt doordat er op de nieuwe cooler al een vierkantje pasta zat en dat vierkantje op de cooler is groter dan de core ... dus dan gaat het zoiezo al uitlekken, of is dat niet zo erg :?

---
edit : heb geen close-up van de core, kan wel ff proberen er 1 te maken ...

[ Voor 11% gewijzigd door NoReseth op 23-11-2002 15:58 ]

Verwijderd

Idd, onvakkundig een nieuwe cooler erop gezet?

• NoReseth
Ik ben er zelf niet bijgeweest maar dat zou heel goed kunnen ja ....

Dat wordt dus heel waarschijnlijk nieuwe cpu :'(

[ Voor 46% gewijzigd door NoReseth op 23-11-2002 15:59 ]

• cold
  • Niet online
[quote]pvanwelt schreef op 23 November 2002 @ 15:57:
Damn je hebt gelijk, daar zal het dan denk ik wel door komen :'(

Maar wat ik me dan afvraag, boven de core zie je wat oranje, dat is waarschijnlijk koelpasta die wat buiten de core is gekomen. Wat waarschijnlijk komt doordat er op de nieuwe cooler al een vierkantje pasta zat en dat vierkantje op de cooler is groter dan de core ... dus dan gaat het zoiezo al uitlekken, of is dat niet zo erg :?

nee dat is niet erg maar dat hoekje van je core wel ( geen gerantie )

• NoReseth
nee dat is niet erg maar dat hoekje van je core wel ( geen gerantie )
Nee ik snap dat ik geen garantie heb , maar ik wil hier gelijk wat van leren, dus vandaar dat ik gelijk even vraag hoe dat nu precies zit met die koelpasta ....

Closeup core

[ Voor 11% gewijzigd door NoReseth op 23-11-2002 16:03 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ja daar is duidelijk een hoekje vanaf. bij sommige mensen doet de proc het nog prima met een hoekje minder maar bij jou helaas niet

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
pvanwelt schreef op 23 November 2002 @ 16:01:
[...]

Nee ik snap dat ik geen garantie heb , maar ik wil hier gelijk wat van leren, dus vandaar dat ik gelijk even vraag hoe dat nu precies zit met die koelpasta ....

Closeup core
Ja helaas, links onder is echt een stuk afgebrokkeld :'(

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

omg.. dat is idd wel erg nasty.. zal wel een nieuwe cpu worden inderdaad.. denk niet dat je hier mee nog iets kan doen behalve een sleutelhanger maken..

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• NoReseth
maar wat ik dan niet helemaal snap, ik laat de tweakers site ...
hij kan 1 plaatje niet zin (zie pic1) ik sla het plaatje lokaal op en hij doet het gewoon !
Alleen met filmpjes doet ie echt vaag , dus de processor functioneert nog wel ...

Verwijderd

kwam vandaag op de hcc ook iemand bij een stand en daar was ook de core van naar de maan. ook verkeerd erop gezet

Verwijderd

Misschien moet je is wat benchmarkprogramma's draaien, zoals Burn K7 of Sisoft. Want misschien ligt het wel niet aan je CPU (waarschijnlijk wel, maar je weet nooit).

• NoReseth
Maar bij deze processor draait de pc dus nog gewoon, ik denk dat ik er dus gewoon nog een server van kan bouwen ...

--edit--

Ik ga morgen ff win98 / win2000 installen en ff benchmarks en dergelijke draaien wat ie nog wel / niet doet :+

[ Voor 36% gewijzigd door NoReseth op 23-11-2002 16:21 ]

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

tja das ook wel een beetje klote

was die kennis de eerste die de cooler eraf haalde ?
of hebben jullie dat al eens eerder gedaan.
anders denk ik toch dat je die kennis ff moet spreken

• NoReseth
Die kennis was de eerste ja die hem eraf haalde, en hij was er vandaag ook weer bij toen we de cooler eraf haalde om te kijken wat er precies met de processor was.
En ik weet zeker dat hij erg voorzichtig is geweest, want dat is hij altijd ...
Dus als het bij hem al verkeerd gegaan is , ben ik bang dat zoiets vrij snel gebeurd :'(

[ Voor 3% gewijzigd door NoReseth op 23-11-2002 16:28 ]

• cold
  • Niet online
veel succes

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Lijkt me heel sterk dat dat gedrag door een rotte proc zou komen. Als je proc rot is doet ie altijd raar en/of helemaal niks meer. Dit ziet er meer uit als een driver / codec / software probleem ergens in je installatie.
Dat verhaal van MMX kapot is ook bullshit, MMX is geen los elementje op je proc dat kapot kan gaan.

de betaler vervuilt

• NoReseth
Die kennis van me zei dat dus ook, daarom ga ik morgen een OS opnieuw installen en testen

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Doe dat eerst maar eens ja, kan nooit kwaad aan de hoeveelheid meuk te zien die jij allemaal hebt draaien.

de betaler vervuilt

• NoReseth
GA!S schreef op 23 november 2002 @ 16:36:
Doe dat eerst maar eens ja,
kan nooit kwaad aan de hoeveelheid meuk te zien die jij allemaal hebt draaien.
Huh , hoeveelheid meuk die ik heb liggen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door NoReseth op 23-11-2002 16:39 ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

zie je taskbar

de betaler vervuilt

Verwijderd

probeer em ook eens naar beneden te klokken. Soms helpt dit bij dit sort problemen als er een hoekje afgebrokkeld is.

• NoReseth
ooow dat haha, tja tis mijn pc niet ....
Ik vind het ook een ramp al die "meuk"

• OneUp
  • Laatst online: 30-04 19:28
Okeej ik zat verkeerd te kijken soz..

[ Voor 109% gewijzigd door OneUp op 23-11-2002 16:55 . Reden: dom ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
-Cargo- schreef op 23 november 2002 @ 16:45:
Uhm het lijkt me eerlijk gezegt ook niet aan de cpu te liggen...die regelt alles wat er in de pc gebeurt en als hij doorfikt ofzo is hij meestal helemaal kapot. Check je drivers is ofzo. En da hoekje links onder wat zogenaamd afgebrokkeld is HOORT!
[afbeelding]

|:( |:( |:(

En ik denk dat alleen je cover van de core gesmolten is maar dat de binnenkant niet beschadigd is.
dat hoekje wat jij bedoelt is niet van de core......

• OneUp
  • Laatst online: 30-04 19:28
Klopt..zat net mn reply te editten

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

is dit niet een driver probleempje?

Verwijderd

O-)

Ik denk dat GA!S en ysberg gelijk hebben.

})

Verwijderd

Het kan dus echt niet zo zijn dat jou proc kapot is!!
Als je proc kapot is, kun je zelfs windows niet meer draaien.
Probeer anders eens CPU Stability Test v6.0. Die heeft (volgens mij) ook een MMX test functie.

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
proc kapot = niks
hij is OF helemaal dood OF springlevend, er is geen middenweg...

Je kan wel berekeningsfouten e.d. krijgen bij oververhitting of dergelijke zaken, maar een afgebrokkeld hoekje zorgt er echt wel voor dat hij helemaal niks meer doet hoor :) (als tenminste ECHT een stuk van het circuit meegekomen is met het afgebrokkelde stukje, anders heb je kans dat hij het gewoon nog doet)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:04
Het mmx gedeeldete is kapot: er was een tijdje terug ook al zo'n topic, precies dezelfde syptonen, en ook stukje vd core afgebrokkeld -> daar was het mmx gedeelte kapot

zal es kijken of ik em kan vinden

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• - peter -
  • Laatst online: 11:20
de link:
[rml][ OC/WC] 'Alien' Desktop, wat heb ik gemold?[/rml]

Het lijkt er dus op dat idd je mmx gedeelte kapot is gegaan.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Sorry hoor, maar beweren dat het alleen mmx gedeelte stuk is gegaan door het afbreken van een stuk van je proc is IMHO grote onzin. Het enige dat ik me voor kan stellen is dat je proc rot is en dat je dat alleen "merkt" in brakke beeldopbouw aangezien dat dingen zijn die je ziet gebreuren. Wie weet gaat er nog veel meer mis, maar zie je dat niet direct terug. Zoals ik al eerder zei, mmx is niets meer en niets minder dan de ondersteuning van je proc voor bepaalde instructies en dat heeft vrij weinig te maken met beschadigingen op een fysieke plek op een chip.

de betaler vervuilt

Verwijderd

BezurK schreef op 23 november 2002 @ 19:05:
proc kapot = niks
hij is OF helemaal dood OF springlevend, er is geen middenweg...

Je kan wel berekeningsfouten e.d. krijgen bij oververhitting of dergelijke zaken, maar een afgebrokkeld hoekje zorgt er echt wel voor dat hij helemaal niks meer doet hoor :) (als tenminste ECHT een stuk van het circuit meegekomen is met het afgebrokkelde stukje, anders heb je kans dat hij het gewoon nog doet)
Dat is niet altijd zo hoor, er is wel degelijk een tussenweg. Als de pipeline niet wordt afgemaakt komen er rekenfouten. Aangezien een processor er meerdere heeft kan hij soms wel gewoon opstarten. Dat neemt niet weg dat het rete instabiel is.

• barrel
  • Laatst online: 10-03 21:10
Ik heb hier 2 durons liggen, allebij gebruikt voor overclocken en stuff. Maar die cores waren ook postzegel formaat, oftewel rechte hoeken. Maar nu een paar jaar verder zijn ze gerduceerd tot ronde cores :) die 650 mist 4 hoeken is helemaal zwart van het te lang op 1100 mhz draaien, maardoet het nog primma, me 750 mhz is door verkeerde koelers gewoon een deel van de boven rand kwijt en van de onderrand, en hij kraakt ook heerlijk als je er een koeler op zet :) Maar ze doen het allebij nog perfect. Dus dat er bij jou een klein hoekie af is, betekent imo niet dat je cpu stuk is

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Tsk tsk, wordt het geen tijd dat AMD net als Intel een beschermende heatspreader op de core legt? Scheelt een hoop gezeik met afbrokkelende core`s en te hete procs...

(Wat? Hoe weet jij dat ik een Intel-fan ben?? ;))

Use the Search Luke...

• NoReseth
Ik heb win2000 pro opnieuw geinstalleerd op de pc ... , en ik blijf de problemen houden :'(

Ik ga nu benchmarks draaien met sisoft sandra 2003
zal zometeen de resultaten wel neerzetten :+

2 benchmarks

Benchmark 1
Benchmark 2

-- edit --

Het het topic gelezen over die persoon waarvan de MMX technologie kappoet was

en daar stond een mmx test bij -> MMX Test

Hieruit blijkt dus idd dat het de MMX technologie is :'(

[ Voor 93% gewijzigd door NoReseth op 24-11-2002 17:08 ]

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08
Hebben AMD processors wel MMX ? ik dacht dat die iets van 3dnow hadden? correct me if i'm wrong

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

jazeker dat ze mmx hebbben

maar indeed een prog kan ook half kapot gaan. Een hoekje kan vaak genoeg zijn :S

Dus spijtig maar de mmx gedeelte is stuk. Maar als server zou je hem nog kunnen gebruiken als je geen stabiel systeem wil of geen mmx gebruik

Click hier niet

Verwijderd

Maar allé,

Maken jullie dat nu jezelf wijs? Een hoekje is een klein beetje kapot en hij heeft dus zijn MMX-gedeelte kapot gemaakt ????

Wat voor B*SH*T is dat ? Da's de 1ste keer dat ik daar van hoor!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:20

EaS

Het is bekend dat er een handvol processoren zijn van AMD die een MMX speedpath bug hebben. Er zijn er namelijk een paar door het validatieproces heengeslipt, inmiddels heeft AMD dat alang aangepast, want dit speelde meer als een jaar terug.
Dit zij er echt heeeeeeel weinig, je kunt het testen met dit programma. Meer erover staat hier. Als je em opstuurt vervangt AMD em kostenloos.
Als je echt zo'n processor hebt, heb je bijna een verzamelaars item man.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik had het ook ([rml][ BC3] JPG in IE ziet er niet uit[/rml]) mijn remedie was ook een nieuwe CPU.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• NoReseth
Ik kon het eerst ook niet geloven dat het MMX gedeelte kappoet was, maar na die test met MMX waarvan je paar posts hierboven het resultaat ziet. Geloof ik er ook in, er gaat nu dus een nieuwe processor komen en deze ga ik maybe voor server gebruiken :+

• Firestorm
  • Laatst online: 16-08 11:34

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 20:18:
Maar allé,

Maken jullie dat nu jezelf wijs? Een hoekje is een klein beetje kapot en hij heeft dus zijn MMX-gedeelte kapot gemaakt ????

Wat voor B*SH*T is dat ? Da's de 1ste keer dat ik daar van hoor!
volgens mij kan het wel, als je de proc layout bekijkt zijn er een aantal zones zoals cache etc, er is ook een zone die het mmx gedeelte op zich neemt.

ik zal ff plaatje zoeken, maar staat ook in het oude topic..

edit: (sorry voor layout verne*king
Afbeeldingslocatie: http://www.sandpile.org/impl/pics/amd/k7/die_025.jpg

het is dus heel goed mogelijk dat er een hoekje linksboven op dit plaatje is afgebrokkeld (naar mijn weten is mmx een floating point bewerking)

[ Voor 20% gewijzigd door Firestorm op 25-11-2002 03:09 ]

Verwijderd

Sorry, maar ik geloof er nog altijd niks van.

Kun jij nog een 2e geval geven waarbij het, door een afgebrokkeld hoekje, louter het MMX gedeelte kapot is?

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 01:04

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb psies hetzelfde gehad met de mediaplayer en sommige plaatjes op inet.
Bij mij was het een vrotte driver oid. Ik heb gewoon mn image teruggezet en alles werkte weer perfect.

Zet eerst maar eens windhoos oid erop en kijk of je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt

Lekker op de bank

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
GA!S schreef op 23 November 2002 @ 16:32:
Lijkt me heel sterk dat dat gedrag door een rotte proc zou komen. Als je proc rot is doet ie altijd raar en/of helemaal niks meer. Dit ziet er meer uit als een driver / codec / software probleem ergens in je installatie.
Dat verhaal van MMX kapot is ook bullshit, MMX is geen los elementje op je proc dat kapot kan gaan.
Maar het MMX gedeelte moet ergens zitten. Als nou net in dat hoekje je MMX gedeelte is ondergebracht, en je PC spreekt het MMX gedeelte aan, lijkt het me logisch dat het niet goed werkt...

/edit: ik ben ook geen proc guru (:P), maar icm dat plaatje hierboven, lijkt het me toch wel mogelijk dat net je stukje met MMX erin afbreekt.

[ Voor 12% gewijzigd door Rafe op 25-11-2002 07:21 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik blijf het kul vinden dat je een hoekje van je core afbreekt en dat dan de core ineens geen MMX of wat dan ook ondersteund |:(

Persoonlijk denk ik als je dit topic doorstuurt na de mensen van AMD (ervanuitgaand dat ze daar nederlands kunnen lezen ;) ) dan komen ze de eerste paar maanden niet meer bij van het lachen...

Dit ziet er uit als een driverprobleem. Misschien zelfs een te warme GPU, slecht ram of een via kwestie. Iig niet een proc. probleem.

Ik zou zeggen, ga stapsgewijs na aan welk component t ligt.
Haal alles uit de kast van insteekkaarten behalve je video, en ga dan eens met wat programma's aan de slag totdat je tegen dit probleem aanloopt.

download ook even dat programmatje om je RAM te checken, en met zoek met google even naar artifact tester.

succes !

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan op 25-11-2002 07:33 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• NoReseth
Alle pci/agp kaarten uit de pc heb ik nagelopen , en die werken nog goed.
Alleen het geheugen heb ik nog niet gakekeken, OS opnieuw geinstalleerd haalde ook nix uit ...

Ik weet echt bijna zeker dat als ik nieuwe cpu erin doe dat het gelijk draait :+

• pstalman
  • Laatst online: 15-08 08:44
brak geheugen lijkt het wel op

https://d4armory.io/Player/803500

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pvanwelt schreef op 25 November 2002 @ 09:25:
Alle pci/agp kaarten uit de pc heb ik nagelopen , en die werken nog goed.
Alleen het geheugen heb ik nog niet gakekeken, OS opnieuw geinstalleerd haalde ook nix uit ...

Ik weet echt bijna zeker dat als ik nieuwe cpu erin doe dat het gelijk draait :+
Probeer anders eerst ens nieuwe / andere drivers voor je videokaart waarschijnlijk zit het hem daar in. Had ik namelijk tijdje terug ook... Windows Media Player werkte een film niet... En in BSPlayer wel... _/-\o_ Maar toen ik later nieuwe drivers installeerde voor me videokaart, werkte het weer in Windows Media Player

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Rafe schreef op 25 november 2002 @ 07:15:
[...]

Maar het MMX gedeelte moet ergens zitten. Als nou net in dat hoekje je MMX gedeelte is ondergebracht, en je PC spreekt het MMX gedeelte aan, lijkt het me logisch dat het niet goed werkt...

/edit: ik ben ook geen proc guru (:P), maar icm dat plaatje hierboven, lijkt het me toch wel mogelijk dat net je stukje met MMX erin afbreekt.
MMX zijn bepaalde instructies die je proc kan gebruiken, het is geen "gedeelte" dat ergens zit. Het enige dat ik me voor kan stellen is dat je proc brak is en je dat alleen merkt bij bepaalde bewerkingen. Maar het kapot zijn van alleen je "mmx gedeelte" is IMHO nog altijd dikke onzin.

de betaler vervuilt

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Het kan weldegelijk dat er bepaalde delen van de Core afbrokkelen en dat sommige toepassingen het niet meer doen, in dit geval het MMX gedeelte. Dat kan je zien doordat hij zei dat de MP3's raar klonken, Video is niet meer normaal af te spelen, plaatjes etc. Ik had laatst ook dat er een stukje van mijn Duron 800 Mhz was afgebrokkeld en dat ie daarom op willekeurige momenten ging rebooten, vastlopers etc.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• RammY
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

pvanwelt schreef op 23 november 2002 @ 15:58:
Ik ben er zelf niet bijgeweest maar dat zou heel goed kunnen ja ....

Dat wordt dus heel waarschijnlijk nieuwe cpu :'(
Ik weet het bijna wel zeker. De hele core is heel erg oververhit geworden als ik dat zo zie..

Deze advertentieplaats is te huur!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

NeoGames.nl schreef op 25 november 2002 @ 09:58:
Het kan weldegelijk dat er bepaalde delen van de Core afbrokkelen en dat sommige toepassingen het niet meer doen, in dit geval het MMX gedeelte.
Er is geen MMX gedeelte, MMX zijn een set instructies die je proc kan gebruiken...

de betaler vervuilt

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07

KneoK

Not in a million lightyears

GA!S schreef op 25 november 2002 @ 10:08:
[...]

Er is geen MMX gedeelte, MMX zijn een set instructies die je proc kan gebruiken...
Stel, ik heb een schakeling met een aantal verbindingen. Aan die verbindingen heb ik 3 lampjes hangen... Ik verbreek 1 verbinding. Als de lampjes nu parallel zitten geschakeld dan doet 1 lampje het niet en de andere 2 wel...

WAT IS NOU HET VERSCHIL MET EEN PROCESSOR ?????

Helemaal niets dus (simpel gezien)... Het is gewoon een kleine schakeldoos. Als je dus een pipe hebt gesloopt die de MMX instructies naar een ander gedeelte moet doorvoeren heb je dus in principe gewoon je MMX gesloopt... Bij het afbrokkelen van de core kunnen er dus gewoon een aantal verbindinkjes (schrijf je dat zo???) verbroken zijn...

• NoReseth
ThePerfectCell schreef op 25 November 2002 @ 09:45:
[...]

Probeer anders eerst ens nieuwe / andere drivers voor je videokaart waarschijnlijk zit het hem daar in. Had ik namelijk tijdje terug ook... Windows Media Player werkte een film niet... En in BSPlayer wel... _/-\o_ Maar toen ik later nieuwe drivers installeerde voor me videokaart, werkte het weer in Windows Media Player
Tja dat dacht ik uiteraard ook in het begin , drivers ....
Daarom heb ik ook om te testen een nieuw OS geinstalleerd met nieuwe drivers , maar bleek dus niets uit te maken ... :'(

Geheugen module stuk , hmm denk ut niet , maar zal het voor de zekerheid vanavond is proberen :+

Verwijderd

Eejz ik heb wel vaker een Duron/oude Athlon gezien met een kapotte hoekje dat nog werkt als het een nwe athlon was had je wel een probleem en een cpu kan alleen maar werken of niet, een cpu heeft een bepaalde circuit die rond moet gaan!
dus het ligt echt niet aan je cpu!!!!!!!!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 12:35:
Eejz ik heb wel vaker een Duron/oude Athlon gezien met een kapotte hoekje dat nog werkt als het een nwe athlon was had je wel een probleem en een cpu kan alleen maar werken of niet, een cpu heeft een bepaalde circuit die rond moet gaan!
dus het ligt echt niet aan je cpu!!!!!!!!
Zie mijn verhaal over lampjes... Een processor gebruikt NOOIT alle schakelingen tegelijk... Als de schakelingen die met dat hoekje zijn gesloopt dus alleen worden aangesproken als er bv. een plaatje of filmpje moet worden getoond dan zou de processor voor de rest nog kunnen werken...

Waarom ziet iedereen het hier zo zwart/wit...

• I_am_akira
  • Laatst online: 02-08 10:41
geloof ook dat als er een stukje afgebroken is dat die dan vreemd gaat doen. Heb het ook wel eens gelezen over dat mensen ovrclocken dan dat die dan brokkeld en dat je dan geen plaatjes meer kan viewen

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
Jawel, want het mmx gedeelte zit precies in die hoek, als je die dus beschadigd is dus ook alleen het mmx gedeelte beschadigd.
Internet explorer en windows media player gebruiken mmx om de jpg plaatjes of de mpg / avi files te decomprimeren.

Dit is dus wel degelijk de oorzaak.

Verwijderd

BioWEB schreef op 25 November 2002 @ 12:38:
[...]

Zie mijn verhaal over lampjes... Een processor gebruikt NOOIT alle schakelingen tegelijk... Als de schakelingen die met dat hoekje zijn gesloopt dus alleen worden aangesproken als er bv. een plaatje of filmpje moet worden getoond dan zou de processor voor de rest nog kunnen werken...

Waarom ziet iedereen het hier zo zwart/wit...
Amen O-)

Kwestie van even logisch denken ;) Een processor is inderdaad niks anders dan een aanschakeling van logische circuits. Ik heb dat onlangs ook al eens in een post uitgelegd aan iemand die daar om verzocht.

Zie Hoe werkt een x86 Processor?

En als er beschadigingen optreden binnen die logische circuits is het mogelijk dat het binnen de CPU niet meer helemaal jofel werkt. Gek he? ;)

Denk nou eens na. Hetzelfde kan ook gebeuren met randapparatuur. Geheugen, HD's. Met name geheugen is ook opgeboud uit logische circuits. Flipflop. Als er meerdere geheugencellen defect zijn krijg je ook blauwe schermen etc.

Met een CPU zal het niet zo gauw gebeuren maar het komt toch echt wel voor.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53
Ik heb dat ook gehad met 2 thunderbirds. een 900 en een 1200. Die dingen gaan gewoon snel kapot. Op een zat een super orb en de ander een gewoone cooler master. Maar met de Athlon XP heb ik nog nooit zo iets gehad. Maar ik had toen geen geluid meer en iemand anders kon alleen nog maar OpenGL. Dus het light aan het materiaal van de core en dat hebben ze bij de XP verandert. Wat voor een was het er ? Maar i welk geval moet je een nieuwe gaan halen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Ja dat d8 ik ook al...ander video drivers ofzo!Misschien is de videokaart wel brak!

• TdV
  • Laatst online: 20:28

TdV

Ik heb een soortgelijk probleem gehad na het plaatsen van een zware koeler die een hoekje van de cpu heeft afgebroken:
Win2K reboot tijdens starten, win2ksetup ook?/
na het plaatsen van een nieuwe cpu werkte alles weer. De cpu werkte dus gewoon gedeeltelijk nog.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:42
Lijkt me eerder videokaart probs als je cpu beschadigd is vind ik het knap dat hij nog draait
zo te zien is er flink wat mis

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Da_Drake schreef op 26 november 2002 @ 11:31:
Lijkt me eerder videokaart probs als je cpu beschadigd is vind ik het knap dat hij nog draait
zo te zien is er flink wat mis
Als de bel op je fiets kapot is kun jij dus ook niet meer fietsen :? :D

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

BioWEB schreef op 25 November 2002 @ 10:49:
[...]

Stel, ik heb een schakeling met een aantal verbindingen. Aan die verbindingen heb ik 3 lampjes hangen... Ik verbreek 1 verbinding. Als de lampjes nu parallel zitten geschakeld dan doet 1 lampje het niet en de andere 2 wel...

WAT IS NOU HET VERSCHIL MET EEN PROCESSOR ?????

Helemaal niets dus (simpel gezien)... Het is gewoon een kleine schakeldoos. Als je dus een pipe hebt gesloopt die de MMX instructies naar een ander gedeelte moet doorvoeren heb je dus in principe gewoon je MMX gesloopt... Bij het afbrokkelen van de core kunnen er dus gewoon een aantal verbindinkjes (schrijf je dat zo???) verbroken zijn...
En nu het verschil

Een processor heeft ongeveer tientallen miljoenen "lampen"
die op 9 verschillende verdiepingen door middel van serie en parallel schakelingen met elkaar zijn verbonden.
Alle lampen zijn nodig om een "stad" te verlichten.
Als er dus een paar lampen uitvallen door "kabelbreuk" is de stad niet meer verlicht en doet hij het daar niet meer.

Lampen = Transistors
Stad = Proc
Kabelbreuk = Afbrokkelen

Het is niet mogelijk door middel van afbrokkelen, een onderdeel van de proc uit te schakelen, omdat dan een van de verdiepingen beschadigd is en er geen signalen meer van hot naar her kunnen.
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 11:45:
[...]

Als de bel op je fiets kapot is kun jij dus ook niet meer fietsen :? :D
een proc is geen fiets

[ Voor 9% gewijzigd door SimplyMe op 26-11-2002 11:58 . Reden: toevoeging ]

• ExcaliburDexter
  • Laatst online: 07-06-2025
Yep dat is het bekende hoekje (ik heb ook al in dat oude topic gereplyed) In dat hoekje zitten vershillende verbindingsbannen naar de MMX unit van je proc (ja dat ding bestaat). Dit was een veel voorkomend probleem bij die serie van Duron/ Thunderbird Cpu's.

maarja je kunt er altijd nog een leuk BSD servertje van maken :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Als je de cpu nu eens vervangt voor een goeie en kijkt of het dan beter is dan heb je dat in ieder geval uitgesloten. Dan is dit gezemel over een MMX instructieset die al dan niet beschadigd is over.

Dit probleem kan evengoedin je Videokaart zitten of een codec die brak is.

Meh ...

• KneoK

KneoK

SimplyMe schreef op 26 november 2002 @ 11:55:
[...]

En nu het verschil

Een processor heeft ongeveer tientallen miljoenen "lampen"
die op 9 verschillende verdiepingen door middel van serie en parallel schakelingen met elkaar zijn verbonden.
Alle lampen zijn nodig om een "stad" te verlichten.
Als er dus een paar lampen uitvallen door "kabelbreuk" is de stad niet meer verlicht en doet hij het daar niet meer.

Lampen = Transistors
Stad = Proc
Kabelbreuk = Afbrokkelen

Het is niet mogelijk door middel van afbrokkelen, een onderdeel van de proc uit te schakelen, omdat dan een van de verdiepingen beschadigd is en er geen signalen meer van hot naar her kunnen.

[...]

een proc is geen fiets
Dit is geouwehoehoer..... Je zit niet alleen logica maar ook nog eens jezelf tegen te spreken... Niet al die schakelingen worden tegelijk gebruikt... Dat is een FEIT !!!
Wat jij nu zegt is dat vanaf POST tot afsluiten van de pc ELKE van die tientallen miljoenen transistors gebruikt worden... Pffft..... Dan moet je wel een HEEEEEL goede diepvrieskoeler nodig hebben...
Je kunt MMX in en uitschakelen. Ben je met me eens ??? Dat moet je met me eens zijn omdat dat ook een FEIT is... Dus als MMX is uitgeschakeld beweer jij dat dat gedeelte (en het IS een gedeelte) nog steeds gewoon in gebruik is ? Dan heeft Intel de hele wereld bedrogen !!! Ze hebben een OPTIE in een processor gebouwd die eigenlijk geen optie is maar een permanent actief gedeelte ?
Je zegt ook dat er in een processor serie EN parallelschakelingen voorkomen.
Parallel schakelingen kunnen worden verbroken en dan kan de schakeling nog steeds gedeeltelijk werken. Dat is een FEIT !!!
Nog een FEIT is dat als er bij mij in de straat een lantaarnpaal stuk gaat, de rest van Haarlem nog steeds verlicht is...

Maak zo'n processor nou eens 100.000 keer zo groot. Dan gebruik je ipv die kleine spoortjes normale stroomdraadjes... Knip 1 draadje (van de tientallen miljoenen door...) door. Denk je dat nu de levensgrote processor meteen stuk is ???
Ik kan je GARANDEREN van niet...

Een processor krijgt opdracht van een stukje software om een bepaalde opdracht uit te voeren. De processor kijkt welk gedeelte daarvoor geschikt is en stuurt de opdracht door. De opdracht wordt uitgevoerd en de uitkomst wordt uiteindelijk weer teruggestuurd naar het stukje software.
Het zou wel erg inefficient zijn als de processor een opdracht krijgt, miljoenen schakelingen in en uit schakelt en DAN pas de uitkomst weer via al die miljoenen schakelingen terugstuurt... Ik denk dat je met zulke technieken een P4 kunt gaan vergelijken met een xt'tje qua snelheid...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat me heel erg opvalt in de screendump van topicstarter is dat sommige plaatjes het niet doen. Dus dat wil zeggen dat niet de hele mmx-unit (als die überhaupt bestaat) kapot is, want opeens doet hij het wel weer. En dat kan niet als de oorzaak een afgebrokkeld stukje core is.

• NoReseth
Mnemonic schreef op 26 november 2002 @ 14:24:
Wat me heel erg opvalt in de screendump van topicstarter is dat sommige plaatjes het niet doen. Dus dat wil zeggen dat niet de hele mmx-unit (als die überhaupt bestaat) kapot is, want opeens doet hij het wel weer. En dat kan niet als de oorzaak een afgebrokkeld stukje core is.
Dat verbaasde mij dus ook, en het werd helemaal gek dat hij het soms wel deed als ik ze lokaal opsloeg :o

Maar ik denk toch dat het MMX verhaal klopt, er komt zeer binnenkort een nieuwe cpu...

Dus ik ga maar alvast wat info zoeken over koelpasta aanbrengen ensow :+
Straks sloop ik die volgende perongeluk O-)

Verwijderd

Als ik die pc weer wil laten draaien, moet ik er dan koelpasta opdoen ...:?
En als je dat niet doet , kan de processor dan overhit raken doordat het er niet op zit ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 18:03:
Als ik die pc weer wil laten draaien, moet ik er dan koelpasta opdoen ...:?
En als je dat niet doet , kan de processor dan overhit raken doordat het er niet op zit ?
Het is verstandig om altijd koelpasta te gebruiken tussen heatsink en cpu core. Dit moet omdat het oppervlak van de heatsink en core nooit helemaal vlak zijn. Op het eerste gezicht zie je er niks van maar als je het tig x zou vergroten zie je veel oneffenheden.

De koelpasta is er dan voor bedoeld om die oneffenheden op te vullen zodat je een betere warmte dissipatie hebt. Ik behandel een heatsink altijd apart. Ik ontsmet 'm omdat vingerafdrukken of ander soort vet of olie warmtegeleiding nadelig beinvloedt. Ik wrijf heatsink in met arctic silver om oneffenheden te vullen. Ik wrijf 'm daarna weer schoon. Arctic silver deeltjes vullen dan goed de oneffenheden van heatsink op.

Daarna core ontsmetten en ook dun laagje arctic silver aanbrengen. Moet echt dun zijn. Het gaat puur en alleen om oneffenheden opvullen.

• Looki
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

hiervoor hebben de meeste mensen een copperspacer

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Pagina: 1