Ik ben niet echt, wat je noemt, een echte superheld .. in mySQL
.. maar ik heb al behoorlijk wat dingetjes geprobeerd maar kom er echt niet uit:
Nu moet het alle data uit table 1 zowiezo geselecteerd worden, maar als de gegevens 'varData1' en 'varData2' overeenstemmen met de velden uit table_2, moet de data uit varExtra en varInfo toegevoegd worden aan het resultaat.
Het gaat hier om de data die via mysql_query() in een phpobject moet worden gaan gestopt en dan als xmloutput tevoorschijn moet gaan komen. Het maken van erg veel query's zou ik dus het liefst willen vermijden ivm de snelheid (wat voor mij een heel belangrijk onderdeel is bij dit scriptje)
zoiets heb ik al geprobeerd, maar wou niet echt werken
.. maar ik heb al behoorlijk wat dingetjes geprobeerd maar kom er echt niet uit:
| table_1: | ||
| intIndex | varData1 | varData2 |
| 1 | henk | 2 |
| 2 | kees | 1 |
| 3 | kees | 2 |
| table_2: | ||||
| intIndex | varData1 | varData2 | varExtra | varInfo |
| 5 | jan | 2 | true | blaat |
| 6 | kees | 1 | true | kip |
| 7 | kees | 3 | true | melp |
Nu moet het alle data uit table 1 zowiezo geselecteerd worden, maar als de gegevens 'varData1' en 'varData2' overeenstemmen met de velden uit table_2, moet de data uit varExtra en varInfo toegevoegd worden aan het resultaat.
Het gaat hier om de data die via mysql_query() in een phpobject moet worden gaan gestopt en dan als xmloutput tevoorschijn moet gaan komen. Het maken van erg veel query's zou ik dus het liefst willen vermijden ivm de snelheid (wat voor mij een heel belangrijk onderdeel is bij dit scriptje)
zoiets heb ik al geprobeerd, maar wou niet echt werken
code:
1
2
3
| SELECT * FROM table_1 t1, table_2 t2
WHERE t1.varData1 = 'kees'
AND t2.varData1 = t1.varData1 AND t2.varData2 = t1.varData2 |
[ Voor 13% gewijzigd door r0bert op 23-11-2002 15:36 ]