[via/usb/adsl/mxstream]HELLUP!!

Pagina: 1
Acties:

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 23:00
ARGH! Ik word stapelmesjogge gek van dat kloterige pokkemodem.
Mobo: MSI 6153VA, Via Apollo Pro133A.
ADSLModem: Groene gifkikker, alcatel usb-speedtouch
OS: Win98se, via443 geinstalleerd, laatste drivers voor modem, verder nog absoluut niets geinstalleerd behalve de videokaart(TNT2-M64)+drivers(2.08).

Probleem: Zodra 't modem is aangesloten dondert m'n harddiskdoorvoer in mekaar naar <3meg per seconde, doordat DMA niet meer werkt (schijven in compatibiliteitsmodus). Trek 't modem eruit, reboot, alles weer toppie.
Ben er verdomme al een week mee bezig, andere USB-controller ingezet, helpt geen ene flikker. Kan iemand me misschien uit de brand helpen hoe ik *en* dat modem aangesloten hou, *en* DMA ingeschakeld kan laten voor m'n harddisks?

Verwijderd

bedoel je met "andere USB-Controller" een kaartje met usb poorten? zo nee: probeer dat es, want een Apollo 133A heeft 9 van de 10 keer wel een usb bug... (zoals ik ook heb in de 686B). misschien ook al in het bios gekeken voor DMA instellingen?

en idd: die alcatels zijn gaar :P

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08 08:14
Kijk eens op
http://www3.hccnet.nl/info/adsl/index.cfm?id=161
http://www3.hccnet.nl/inf...icht.cfm?id=408&deel=ADSL - de faq
je had een ethernetmodem moeten nemen. Het usb modem en een via chipset gaan niet echt samen.

[ Voor 19% gewijzigd door kurt15 op 23-11-2002 15:48 ]

• JF_
kurt15 schreef op 23 november 2002 @ 15:46:
Kijk eens op
http://www3.hccnet.nl/info/adsl/index.cfm?id=161
http://www3.hccnet.nl/inf...icht.cfm?id=408&deel=ADSL - de faq
je had een ethernetmodem moeten nemen. Het usb modem en een via chipset gaan niet echt samen.
Die faq heb ik al doorgespit, en helpt me geen moer. Alle opties zijn nagelopen, 't modem hangt op een eigen controller (SiliconImage-chipset, geloof ik), en werkt ook best goed zolang DMA maar niet is ingeschakeld voor de harddisks. Want dan krijg je crashes, lockups, data-corruptie en hoofdpijn :-)

Zelf heb ik godzijdank geen MXStream at all (BabyXL met Copperjet modem), maar dit moest ik nou 'even' installeren bij een kennis. Niet zo'n goed idee dus.
Ik denk dat ik 'm maar een hele pissige brief naar Planet laat sturen of ze dat modem niet om kunnen ruilen voor een Ethernet modem.

Verwijderd

koop een los usb kaartje dan werkt ie spreek uit ervaring.
ik heb er nu een gekocht voor 10 @ hcc en deze werkt ook goed ook al zit op de usb kaart ook een via chip.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien een ID om er een andere PC tussen te zetten als proxy / router met een andere chipset?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

JF_ schreef op 23 November 2002 @ 16:58:
[...]
Ik denk dat ik 'm maar een hele pissige brief naar Planet laat sturen of ze dat modem niet om kunnen ruilen voor een Ethernet modem.
ik denk niet dat ze daar in trappen. ze zijn er heel duidelijk over: usb modem bij een via chipset op eigen risico.

• JF_
Chefke: ik *heb* net een los USB-kaartje geinstalleerd, en *nog* werkt het niet goed.
The_Eagle: dat kan wel werken, alleen heeft niet iedereen twee PCs staan. Dat wij als rechtgeaarde tweakers nou minimaal 5 PCs hebben wil niet zeggen dat iedereen dat heeft :-)
gunhead: als je de site goed doorzoekt, en vooral let op het stukje systeemeisen kom je zoiets wel tegen. Alleen denk ik dat lang niet iedereen die zo'n abo aanvraagt precies weet wat voor chipset er in z'n PC zit (veel non-tweakers weten amper of ze een Intel of AMD CPU hebben, en als ze dat al weten dan gaat het nog vaak mis - de chipset is zelden van dezelfde fabrikant). Als 't inderdaad zo'n bekend probleem is dan zouden de providers en KPN wel wat duidelijker mogen waarschuwen, en ook aangeven hoe ook een noob kan zien of je in de gevarenzone zit. En dan nog is er verschil tussen 'werkt niet' (vervelend maar duidelijk), 'werkt even' (vervelend) of 'veroorzaakt datacorruptie op de harde schijf' (zwaar klote, omdat lang niet iedereen een werkende systembackup heeft).
Kijk, dat ze 't modem niet gratis omruilen voor een Ethernetmodem, swoah, maar 't modem omruilen tegen meerprijs zal toch wel bespreekbaar zijn?

Verwijderd

hoe lang heb je de zooi al en sorry dat ik je ramp verhaal niet gelezen heb.
binnen twee weken ruilen ze hem om volgens mij. en anders zoek een oude p 133 op ofzo ram er een usb kaartje[heb je al] en een nictje kost 7 euro in. zet er win 98 op en ze er een router progrmatje op en je kunt ongestoord van het internet genieten.

Verwijderd

Je kan het proberen, helpdesk bij planet is niet slecht. wat als je nou de USB controller uitschakelt (ik weet niet hoe hoor... maar okay..) en dan via het losse USB kaartje gaat werken? zou kunnen. misschien wat instellingen in de bios veranderen, seriele poorten uitschakelen, parallel mag bijv geen DMA gebruiken. ander PCI slot voor de losse controller kan ook werken.

iig veel suc6 ermee.

• JF_
Godzijdank heb ik het niet zelf, maar mocht ik het bij een kennis installeren
omdat 'ie 't zelf niet voor mekaar kreeg (en nu snap ik ook waarom :-).
Hoelang 'ie 't al heeft? Pff... Eh, dat gaat toch al aardig tegen de twee weken lopen. Eerst heeft 'ie het zelf geprobeerd, daarna ik nog twee keer (met een paar dagen ertussen, 'k heb nog meer te doen:-), dus 1 a anderhalve week zeker al wel. Ik ben (helaas? >:) ) zo stronteigenwijs en koppig dat ik eerst zeker wil weten dat ik niet iets elementairs over het hoofd zie.
en sorry dat ik je ramp verhaal niet gelezen heb.
Ach, ik lees ook altijd alleen de leuke stukjes :-)
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 21:55:
Je kan het proberen, helpdesk bij planet is niet slecht. wat als je nou de USB controller uitschakelt (ik weet niet hoe hoor... maar okay..) en dan via het losse USB kaartje gaat werken? zou kunnen. misschien wat instellingen in de bios veranderen, seriele poorten uitschakelen, parallel mag bijv geen DMA gebruiken. ander PCI slot voor de losse controller kan ook werken.
Da's ook nog zo'n belachelijk iets... Uiteraard heb ik al geprobeerd de onboard-zooi uit te schakelen, en dat kan in de bios - alleen werkt daarna ook de addoncontroller niet meer. Schiet dus niet echt op.
LPT1 staat al op SPP (ivm eerdere printer-problemen) dus die gebruikt geen DMA meer, serieele poorten uitschakelen heb ik nog niet geprobeerd ('k zie 't verband ook niet zo). Ander PCI-slot zou ik op zich nog kunnen proberen, alhoewel er geen relevant irq-conflict lijkt te zijn.. In ieder geval niet met de harddiskcontroller).

Nou ja... Eerst maar eens afwachten hoe PI reageert, misschien ruilen ze 't modem zonder problemen om en is al 't gefantaseer over mogelijke oplossingen alleen zonde van m'n tijd.

* JF_ surft lekker verder met 832/160kbit ADSL (Demon/BabyXL, Copperjet810, Linux-router _/-\o_ ) - en heeft nog geen seconde spijt gehad dat 'ie *niet* voor MXStream is gegaan >:) )

[ Voor 49% gewijzigd door JF_ op 23-11-2002 22:21 ]

Verwijderd

Wat een overdreven gedoe hier zeg... Bel vriendelijk op of het mogelijk is om hem tegen bijbetaling om te ruilen...

En anders zet je dat DMA (of hoe het ook mogen heten) gewoon uit :)

:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 23:10:
En anders zet je dat DMA (of hoe het ook mogen heten) gewoon uit :)
:)
Heb jij wel eens met een systeem zonder HD op DMA gewerkt? Nou, ik kan je vertellen dat dat _niet_ prettig is. in het begin gaat het wel, maar als je een paar dingen tegelijk doet, dan wordt je helemaal gaar van de traagheid..

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

waarom de verkapte flames @ mxstream is mij een raadsel mn pings beaten nog steeds bbnet enz :P
mja usb suckt op zich al voor dit soort dingen is mijn mening, daarbuiten ..via en usb..sja ;/

[ Voor 34% gewijzigd door Max|Burn op 23-11-2002 23:29 ]

ma ma ma ma ma macron one

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> IT :)
Pagina: 1