Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Atari display gebruiken in pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand ook hoe ik een atari portfolio display kan aansluiten op een pc

Er zit al een controller bij op en ik dacht dat het wel kon maar ik kan er niks over vinden.

Het gaat om de PCO LCD C103367-001

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

nee.. ik ben bang van niet.. ik kan er niets over vinden op het internet.. Als je de datasheet hebt kunnen we verder kijken.. post anders wat pics van de achterkant

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Hmm... weinig over te vinden idd... Je kan 'm fff uit elkaar trekken en wat pix posten.. misschien kunnen people aan de chips zien of ie bruikbaar is...

Aan de andere kant is het misschien wel mogelijk om dat ding aan te sturen via je pc als ie nog in elkaar zit... dus met serieel kabeltje ofzo...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
ik heb idd ergens gezien dat ze zo'n ding als seriele terminal aan een *nix doos hadden hangen

je zult het in die richting moeten zoeken

Repareren doe je zo.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Niet slopen. Gewoon progje ervoor schrijven. Of dat ding aan mij verkopen, en een normaal lcd kopen...

Verwijderd

Inderdaad zonde om te slopen.
De Atari Portfolio (prachtig apparaat, heb er zelf ook één :) ) bevat een lcd controller van Hitachi van het type HD61830.
Het aansturen van die controller is redelijk eenvoudig, maar hoe het met het aansluiten zit weet ik niet, misschien dat je iets in de datasheet kan vinden: http://shellyinc.com/conchips/HD61830.pdf

Verwijderd

PICz misshien van dat dingetje???

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Jah nu je de data sheet hebt moet het lukken.. ik heb ff zitten kijken en het lijkt niet moeilijk.. alleen je moet iemand weten die software kan schrijven.. ik kan het wel maar heb me nog nooit verdiept in dit soort dingen.. en heb er zelf ook geen thuis .. dat vermoeilijkt de zaak.. maar je kan het vragen aan BasieP of Zotty

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
iig niet slopen dat ding , da's eeuwig zonde

en ook een stuk moeilijker dan via een serieele interface wat data op het display te laten zijn

Repareren doe je zo.

Verwijderd

De lcd is op de Portfolio softwarematig aan te sturen door waardes te sturen naar poort 0x8011 (instruction register) en poort 0x8010 (data register). De Atari Portfolio is (bijna) dos compatible, dus als je een dos-programmaatje in turbo-pascal of turbo-c of iets vergelijkbaars kan programmeren, moet het niet een al te groot probleem zijn. Het zou dan misschien zelfs mogelijk zijn op de Atari een t6963 of een sed1330 te simuleren, zodat je op de pc bestaande software kan gebruiken. De interface wordt dan gewoon een kwestie van een 1op1-kabel tussen de paralle poorten van de pc en de Atari, of een iets van een nulmodem als het om seriële poorten gaat.

Verwijderd

[faq]Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/Palm/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan? Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.[/faq]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

posse: goed idee zo'n simulator! Nadeel is wel dat je de binnenkomende data volgens mij niet gemakkelijk kan bewerken. Eigenlijk zou je een "protocol" moeten opstellen over welke waardes je overstuurt, zodat je aan de display-kant wat meer grafische geintjes kan uithalen.

Verwijderd

AcouSE schreef op 24 November 2002 @ 14:03:
posse: goed idee zo'n simulator! Nadeel is wel dat je de binnenkomende data volgens mij niet gemakkelijk kan bewerken. Eigenlijk zou je een "protocol" moeten opstellen over welke waardes je overstuurt, zodat je aan de display-kant wat meer grafische geintjes kan uithalen.
Als die protocollen van een t6939 of een sed1330 een clock-signaal hebben zou het mogelijk moeten zijn om dat aan de Atari kant te pollen. Als de signalen vanaf de pc kant dan niet al te snel gestuurd worden zou die 5 MHz 8088 cpu van de Atari het moeten kunnen bijbenen. De bewerking mag dan ook geen probleem zijn. Indien er geen clock-signaal in het protocol zit wordt het misschien lastiger om de ene waarde van de andere in het signaal te onderscheiden.
Een compleet nieuw protocol is idd ook een goed idee, maar dan is het nadeel dat er nieuwe software aan de pc-kant geschreven moet worden.
Is er btw bestaande lcd-software die 40x8 tekst of 240x64 grafisch ondersteund? :?

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan een progje om je winamp playlist te bekijken op de atari? deze portfolio is morsdood, ik heb nog wel een goede werkende alleen ik heb er geen seriele interface bij, maar wel de printerinterfae
Pagina: 1