Toon posts:

DOOD aan QuickOnline!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Smerige lijers.

Tijdje terug voor 95 gulden per maand (dus nog duurder dan een kabelabonnement, maar in deze uithoek is er nog geen internet via de kabel) en ik heb toen een onbeperkt abonnement genomen.
Krijg ik paar weken later een brief dat dat onbeperkte abonnement wegens 'onverwacht' succes (yeah right) is teruggebracht tot 120 uur per maand.
Nu krijg ik vandaag een brief van die lijers, ik citeer:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geachte heer/mevrouw,

Om de FlatStream kwaliteit op het hoogste niveau te houden doet QuickOnline continu metingen naar het gebruik van de bschikbaar gestelde online-middelen door onze klanten. Ter toelichting ontving u 3 weken geleden een schrijven waarin de Policy werd toegelicht. Het aantal beschikbare uren per FlatStream abonnee per dag bedraagt 120 uur per maand, ofwel 4 uur gemiddeld per dag.

Bij recente metingen in oktober is het volgende gebruik op uw account gemeten:
- Gemiddeld aantal uren per dag over week 41,42 en 43: 7.8
- Prognose voor november op basis van dit gemiddelde: 233

Bij constatering van een volgende overschrijding in de volgende periode zijn wij genoodzaakt u een ProStream account aan te bieden, het abonnement voor de meest fervente internetter. Meer info op www.prostream.nl.[/quote]Wel godverdomme, ik heb FlatStream genomen als het abonnement voor de fervente internetter (zo is er toen ook mee geadverteerd). Dat kost me maar liefst 95 gulden per maand! En nu gaat dat stelletje mongolen me weer een duurder abonnement opdringen omdat DAT abonnement HET ideale abonnement zou zijn voor de heavy-internetter.

En het wordt helemaal vaag als ik kijk op www.prostream.nl.

Ik citeer:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Voor 150 gulden per maand biedt QuickOnline u 4 uur internettoegang per dag, inclusief telefoonkosten. Wilt u nog meer dan 4 uur per dag internetten? Dan kunt u onbeperkt doorsurfen tegen lokale telefoonkosten. Waar u ook woont in Nederland. [/quote]HUH???? 4 uur per dag??? Dat kan ik ook met mijn huidige abonnement! Dit is pas oplichting! <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wilt u meer dan 4 uur per dag internetten? Dan kunt u doorsurfen tegen lokale telefoonkosten.[/quote]Ja, grappenmakers zijn jullie. Dus ik betaal 55 gulden extra om te kunnen doorsurfen tegen lokaal tarief. Terwijl er zat gratis providers zijn waar ik voor 0 gulden kan "doorsurfen tegen lokaal tarief".

Ik vind dit dus 100% oplichting en misleiding van de klant. Ze maken gebruik van hun monopoly positie.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?

Verwijderd

Tjonge jonge jonge, wat een stelletje internetaanbieders zijn het toch met z'n allen... Superweb ook.. die flikt ook een lekker kunstje. Gaan ze gewoon kappen met dat 0800-abonnement. En bieden ze voor hetzelfde maandbedag een max aan van 50 uur... ( maarja, dat wordt in de reclame natuurlijk niet genoemd )... VUILLAKKEN ZIJN HET!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:02
Sla ze op de bek!

Verwijderd

Topicstarter
Graag.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

We moeten maar ff een GoT knokploeg samenstellen... >:)

Superweb is net zo bagger. 100 uurs abonnement is ook niet lekker. Constant password errors en vage inbelfouten... wat een onzin.

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

IK WIL KABEL!!!!

Verwijderd

QuickOnline zijn k*thoer*n! ben 't helemaal eens met de 1e post...

• Timmey
  • Niet online
Ik ben 't helemaal met je eens :)

Ik heb 6.4 uur per dag geinternet, poewee!

Ik ga dus eens even een mooie brief schrijven, als zij zich niet aan de afspraken houden, dan doe ik dat ook niet >:)

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025

BitBit3r

Lid

Wat een gezeik... Poortratio van 1:4...
Dus 6 uur per dag mongolen !!!!
En idd voor inbeperkt inet getekend !

Hoeren !!!!!!!!!!!!
Kunnen we niet de consumentenbond ofzo bellen ? ;)

Wat er ook gebeuren moogh...

• Timmey
  • Niet online
Waar denk je dat ik mee bezig ben, ik laat niet over me heen lopen... goeie eigenschap :)

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

DUS,

als ik het goed begrijp.

heb je voor 55 piek per maand extra
onbeperkt internetten voor lokaal tarief (na 4 uur dan)

je kunt dubbel inbellen (isdn)
WAT DE FOK is dit nou weer

is dit geen foutje ofzo in de homepage
want als je kijkt bij always-on, zie je dat er staat, JA, dit is een always-on dienst

EEN ALWAYS ON DIENST TEGEN LOKAAL TARIEF WELTEVERSTAAN, WANT EEN SMERIGE/VIEZE KL***

(sorry voor de language)

er is geen 1 randdebiel die 150 piek!!?? neertelt voor 4 uur internet per dag, dan neemt iedereen toch het abo voor 75/85/95 piek per maand????? dat is gewoon het zelfde :(

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

:(

oh ik dok nu lekker :( kpn :(

KUT &*@#$&**@#$78243987527903564236879^*(@#$^*(&@(%^$#@(&*@#^$*&@($^$@!

ik KAN niet eens online zijn. ga wel ff ruite ingooie bij de gemeente ofzo dat ze opskiete met de kabel. :( :r

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

tom, ik help mee,
DOOD AAN BEST EN ALLE FLATFEE INTERNET AANBIEDERS :(

Verwijderd

"k*t", bedoel je, Tom? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ze moeten allemaal DOOD! :(

Heb een boze mail naar QO gemaild en dezelfde mail ook naar de consumentenbond.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geachte Ls,

Ik heb een tijdje terug voor 95 gulden per maand (dus nog duurder dan een kabelabonnement, maar hier is er nog geen internet via de kabel) en ik heb toen een onbeperkt abonnement genomen. FlatStream dus.
Krijg ik paar weken later een brief dat dat onbeperkte abonnement wegens 'onverwacht' succes (net alsof dat niet te voorzien was door jullie) is teruggebracht tot 120 uur per maand. Niet meer de voorwaarden waar ik toen mee akkoord was gegaan. Jullie hadden een voorbeeld moeten nemen aan collega superweb, toen die overging op 50 uur per maand, mochten de oude abonnee's die een onbeperkt account hadden genomen wel onbeperkt doorsurfen. Zij weten tenminste nog fatsoenlijk om te gaan met hun klanten. Daar kunnen jullie nog wat van leren.

Krijg ik vandaag een brief van u, waarin ik wordt gewaarschuwd omdat ik die 120 uurtjes heb overschreden. Logisch aangezien ik een abonnement heb genomen om onbeperkt te kunnen surfen.

Daar komt nog bij dat ik vooral in nachtelijke uren veel heb gesurfed, en dat dan niemand er last van heeft, dat ik een inbelpoort bezet houdt.

Nu komt het mooiste: Ik wordt geadviseerd om ProStream te nemen, zogenaamd het account voor de heavy-internetter. Grappenmakers zijn jullie zeg, ik heb FlatStream genomen omdat dat het abonnement zou zijn voor de heavy internetter. Nu ik dat heb wordt ik weer gedwongen om naar een nog duurder abonnement over te stappen.

Voor meer info, kijk op www.prostream.nl. Ik kijk daar en wat schetst mijn verbazing:

Voor 150 gulden per maand biedt QuickOnline u 4 uur internettoegang per dag, inclusief telefoonkosten. Wilt u nog meer dan 4 uur per dag internetten? Dan kunt u onbeperkt doorsurfen tegen lokale telefoonkosten. Waar u ook woont in Nederland.

Wat?? 4 uur per dag? Dat kan ik ook met mijn FlatStream abonnement. Wat zijn jullie nou voor oplichters? Dus ik betaal 55 gulden extra om na die 4 uur per dag te kunnen doorsurfen tegen lokale telefoonkosten? Terwijl er genoeg providers zijn waar ik voor nul komma nul gulden kan surfen tegen lokale telefoonkosten. Dit noem ik nou 100% oplichting, bij een gratis provider haal ik dezelfde snelheid als bij QuickOnline en heb ik bovendien nog nooit problemen gehad met passworderrors etc., iets waar jullie nog wel eens last van hebben/hadden.

Hoe durfen jullie in vredesnaam dat ProStream abonnement aan te bieden als zijnde het abonnement voor de heavy-internetter? Dus ik betaal daar 55 gulden extra per maand, om tegen lokaal tarief door te kunnen surfen. Hebben jullie je verstand verloren ofzo? Misschien weten jullie het nog niet, maar de reden dat men FlatStream neemt is om van de telefoonkosten af te zijn, maar bij jullie moet je dus blijkbaar 55 gulden betalen om met telefoonkosten te surfen. Dit is wel het stomste wat ik ooit heb gelezen.

Het komt er dus op neer dat als ik volgende maand 1 uurtje meer internet dan die 120 uur, ik wordt afgesloten van uw dienst, omdat ik zogenaamd misbruik zou maken van FlatStream. U kunt volgens mij ook niet rekenen, want in een maand van 30 dagen zitten 720 uur, en met uw poortverhouding van 1 op 4 kom ik dan op 180 uur per maand uit.

Ik eis een fatsoenlijk en verklarend antwoord van u op deze e-mail, hopelijk zijn jullie nog wel klantvriendelijk genoeg om daar gehoor aan te geven. Deze e-mail gaat in ieder geval ook naar de consumentenbond.[/quote]

Verwijderd

GO GO GO!!

Verwijderd

als we nou met zn allen naar de consumentenbond gaan sturen wordt dit groter en komt het er zeker in te staan toffe actie ik voel me namelijk ook zwaar ver&eukt.

Verwijderd

Geachte lezer van dit mailtje,

Via deze weg wilde ik u graag even informeren over mijn mening over de brief die u mij pakweg 25 dagen geleden heeft toegestuurd over de aanscherping van het flatstream abonnement. Toen ik over uw service hoorde en uw service aanschafte, dat is nu zo'n twee à drie maanden geleden, adverteerde u nog met de slogan: "Internet, waar en wanneer u wilt" ofzoiets. Daaruit haal ik, dat ik kan internetten wanneer ik wil, dus overdag, en 's nachts, maar "wanneer ik wil", wil ook zeggen, "zo lang ik wil". Toen rezen er bij mij al enige twijfels op, want ik zag ook dat er een poortratio werd aangehouden van 1:4, ik ben gaan rekenen, en ik kom uit op 7,75 uur per dag: 31 dagen, delen door 4, is 7,75. Andersgezegd is dat 240 uur en 15 minuten per maand exact. VOOR DIE TIJD HEB IK GETEKEND. En nu lees ik tot mijn grote verbazing dat het nu 120 uur is... dat is meer dan de helft... dus een poortratio van 1:8, DUS NIET HET BELOOFDE POORTRATIO VAN 1:4, WAAR IK VOOR GETEKEND HEB. Ik moet dus 240 uur per maand (als die maand 31 dagen heeft) kunnen internetten met een poortratio van 1:4, en nu gaat u mij wel even vertellen dat dat 'ietswat verlaagd is' (MET DE HELFT) naar 120 uur per maand???!!!! En, als ik dan toch meer dan 120u per maand internet, dan smeert u mij wel even een prostream abonnement aan... en daar ben ik helemaal niet over te spreken... wat schiet ik op met een prostreem abonnement?? Een klein quote van uw pagina http://www.prostream.nl :

Voor 150 gulden per maand biedt QuickOnline u 4 uur internettoegang per dag, inclusief telefoonkosten. Wilt u nog meer dan 4 uur per dag internetten? Dan kunt u onbeperkt doorsurfen tegen lokale telefoonkosten. Waar u ook woont in Nederland.

Hmmm... da's handig hoor!!!! Wat u mij aanbied, is dus hetzelfde als een quickstream abo, in combinatie met een abo bij b.v. zonnet... want bij zonnet, kan ik nadat ik die 4 uur van quickstream heb versurft, ook gratis doorinternetten, voor lokaal tarief... het enigste verschil is de prijs... FL 75,- PER MAAND... Volgensmij noemen ze dit in de volksmond ook wel oplichting, maar ik kan er naast zitten hoor!

Ik eis een antwoord via email op mijn klacht, waarin u een aannemelijke verklaring geeft voor uw 'rekenfoutjes in de poortratio's', krijg ik geen antwoord, of een onbevredigend antwoord, dan gaat deze e-mail linea-recta via de forward-knop van mijn Eudora naar de consumentenbond.

Met vriendelijke groet (voorzover ik nog vriendelijk kan blijven),

afzender

• budi
  • Laatst online: 13:35
Ik weet dat het moeilijk is om vriendelijk te blijven, maar volgens mij kom je met deze boze brieven ook niet erg ver hoor. Het zou me écht verbazen als ze antwoorden.
Ik wil wel duidelijk maken dat ik het totaal eens ben met de inhoud van jullie brieven, maar ik zou het íetjes anders hebben geformuleerd, diplomatieker vooral. Maar goed ik hoop dat ik ongelijk heb en dat jullie reply krijgen. Succes met deze kwestie!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Je kunt inderdaad iets 'vriendelijker' doen, terwijl je niet vriendelijk bent. Ik heb al regelmatig brieven gezien die een tikkeltje humoristisch, maar ook erg sarcastisch waren... en waarin hun feitelijk en inhoudelijk keihard de waarheid verteld en ook wel een beetje in de zeik genomen werd. Op dat soort brieven wordt meestal beter gereageerd dan op scheldpartijen en schreeuwende zinnen, al begrijp ik precies waarom jullie laaiend zijn, dat zou ik ook zijn :(

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Heeft quickOnline niet geleerd van de fouten van superweb :(:(

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Tuurlijk niet, leren van fouten doen alleen slimme mensen :(:'(:(

• budi
Maar áls er reply komt..... hoor ik het graag :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Ik heb geen problemen met QuickOnline :)

Maarja, ik internet ook maar 4-6 uur per dag (en daar zeuren ze niet over).

Je kan via Nina Brink (WOL) ook 2mbits in je aars krijgen voor 7500,- in de maand. Incl. KPN kosten en dataverkeer :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 14:19 schreef budi het volgende:
Maar áls er reply komt..... hoor ik het graag :)[/quote]me2

Verwijderd

Hou ons hierover op de hoogte! Ik ben wel benieuwd of QO een reactie terugstuurd. Een soortgelijke mailheb ik vorig jaar ook naar Superweb gestuurd en heb er een correcte reply op teruggekregen. Ook al was hun dienst ver beneden peil, ze stonden je goed te woord (voor zo'n stelletje amateurs..maargoed)

Hopelijk is binnkort heel Nederland aan de kabel en kunnen die oplichters hun biezen voor eens en voor altijd pakken.

Verwijderd

Bij QuickOnline duurt een dag 16 uur (zogenaamd 'omdat de inbelpoorten rust nodig hebben'), slaat natuurlijk nergens op. Het zou netjes zijn als BINNEN die 16 uur de 4 uur per dag regel geldt, en de overige 8 uur (snachts) gewoon niet mee telt, want de paar mensen die dan nog surfen, brengen de inbellijnen niet in gevaar.

/me ]is happy met z'n kabel account :)

• Timmey
  • Niet online
Ik moet ook nog steeds mijn brief ff tikken.

Maar je moet helemaal niet beginnen over berekeningen waarin jij uit komt op meer uur dan zij berekenen.

Je moet er mee beginnen dat in de voorwaarden waar jij een maand geleden mee accoord bent gegaan in stond dat je niet 'always-on' mocht zijn.

Onder niet 'always-on' versta ik dus geen 4 uur maar 10 tot 12 uur per dag, want 'always-on' is 24u per dag, dag in dag uit, toch?

Bovendien kwamen zij met die brief van 120 uur per maand waar je natuurlijk het niet mee eens hoeft te zijn.

Ik begin al zin te krijgen in het schrijven van die brief, ik denk nog even verder :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb antwoord van die oplichters:
Enige klantvriendelijkheid hebben ze dus nog net, hoewel...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geachte Hr/Mevr,

In de maand oktober is de gebruikers/poort-ratio van 1 op 4 bereikt. Dit betekent dat u in de praktijk, met name op de piekuren (avond/weekeinde), soms meerdere malen moet proberen in te bellen. Onze ruime 1:4 poortverhouding biedt aan iedere gebruiker per maand tot 120 interneturen. Echter, doordat een relatief kleine groep gebruikers structureel meer dan 4 uur bereikt of wil bereiken, is de drukte momenteel onverwacht en onacceptabel hoog. Om deze reden heeft QuickOnline besloten de spelregels (maximaal 120 uur per maand), een toelichting van de Fair Use Policy, duidelijker uit te leggen aan onze klanten. Deze spelregels zullen door iedereen moeten worden nageleefd, om FlatStream de vereiste kwaliteit te kunnen geven. Het FlatStream management wordt dus, zoals afgesproken, nageleefd en aangescherpt. Met als enige doel om iedereen 'lekker' te laten internetten, op ieder gewenst moment. Mocht u meer dan deze 120 uur internetten zullen wij u een waarschuwingsbrief sturen. Verandert er dan niets in uw situatie zullen wij de account stopzetten. Onze excuses voor het eventuele ongemak. We doen dit alleen maar om de kwaliteit van ons produkt voor iedereen te kunnen waarborgen.

De voordelen van Prostream en daarom is het ook duurder: Je hebt je eigen poort, dus altijd in een keer het internet op, je mag doorsurfen tegen lokaal tarief, je wordt niet na 90 minuten onderbroken, je mag multilinken supersnel 128 K. Je betaalt dus meer voor een veel betere kwaliteit. En je kunt te alle tijde inbellen.

Wat FlatStream betreft, we hebben het nooit gehad over onbeperkt internetten. De Fair use policy is er altijd al geweest, ook toen u tekende. Daarin staat ook uitgelegd dat onze poortverhouding van 1 op 4 verdeeld moet worden over 16 uur per dag. Gemiddeld heeft een maand 30,3/30,4 dagen. Afgerond op de hele dag is dat 30 dagen in een maand. Onze rekensom van 120 uur klopt dus wel.....

Mocht u nog meer vragen hebben, beantwoord ik die graag, als u ze gewoon formuleert en we als volwassenen met elkaar hierover kunnen discussieren. Het heeft weinig zin ons uit te maken voor oplichters met onfatsoenlijk gedrag, etc. We zijn echt bereid hier met u over te praten en te discussieren, als u daar behoeft aan heeft.

Met vriendelijke groet,

de QuickOnline Supportdesk [/quote]

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Blijkbaar is er toch nog iemand in geslaagd de term 'oplichterij' met een hoop mooie praatjes te vertalen naar 'volwassen'. Zucht :(

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

:(<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De voordelen van Prostream en daarom is het ook duurder: Je hebt je eigen poort, dus altijd in een keer het internet op[/quote]JA DUH STELLETJE STAATSMONGOOLACHTIGE PAPZAKKE. Met die kut 'fair use policy' mag je niet over die 120 uur en KUN je dus ook met flatstream al in 1 keer inbellen! Geven ze zelf al aan met berekening enzo! Wat een dikke onzin :r :( :r :(

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorige mail was nogal beledigend en dus heb ik nu een nettere mail gestuurd waarin ik toelichting vraag:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geachte Heer/Mevrouw,

Om te beginnen: mijn excuses voor mijn enigzins onfatsoenlijke taalgedrag van mijn vorige mail, ik was op dat moment nogal teleurgesteld en voelde me opgelicht. Maar ik geef toe dat mijn mail niet echt netjes was.
Ik wens graag nog uw antwoord over enkele zaken, daar kon ik over discusseren zei u in uw reply op mijn eerste mail. Daar maak ik graag gebruik van. Ik pik enkele stukken tekst uit uw antwoord:
Echter, doordat een relatief kleine groep gebruikers structureel meer dan 4 uur bereikt of wil bereiken, is de drukte momenteel onverwacht en onacceptabel hoog.

Sorry hoor maar dit vind ik toch zeer ongeloofwaardig. U zegt dat de drukte onverwacht is? Dat was toch makkelijk te voorzien geweest? In grote delen van Nederland is er nog geen kabelinternet of ADSL, dus is de telefoonlijn de enige mogelijkheid om te internetten, en bij gebrek aan flatrateproviders is het zeer simpel te voorzien en 100% logisch dat dit een groot succes zou worden. Als jullie zeggen dat je dat niet kon voorzien, dan geloof ik dat gewoon niet. Dat had ik zelfs nog op m'n vingers kunnen natellen dat dit zou aanslaan. Ik had van u verwacht dat u dat ook zou doen, zodat u uw beloftes van "Always-On" internet, zoals u ermee adverteerde kon waarmaken. Mijns inziens een grove fout en erg domme inschatting van iets wat eigenlijk zeer gemakkelijk was in te schatten.
Om deze reden heeft QuickOnline besloten de spelregels (maximaal 120 uur per maand), een toelichting van de Fair Use Policy, duidelijker uit te leggen aan onze klanten.

Hoezo, spelregels? Op het moment dat ik getekent heb voor uw dienst, heb ik getekent voor Always-On met een fairuse policy waarin met geen woord over een 120 uurs limiet werd gepraat. Onder een fairuse policy versta ik een 'gentlemans agreement' waarbij het gebruik in het redelijke blijft. Ondanks dat u adverteerde met Always On als kreet, begrijp ik best dat ik niet 24/7 online kan en mag zijn. Ben ik het helemaal mee eens, geen enkel probleem maar maar 4 uurtjes per dag???
Ik heb getekent voor onbeperkt internet waarbij ik in het redelijke moest blijven, daar heb ik gehoor aan gegeven door dik 7 uur per dag gemiddeld (volgens uw berekening) online te zijn. Ik ben vaak 's nachts online geweest om bestanden te downloaden. Als u stelt dat u uitgaat van 16 uur, dan val ik in de nachtelijke uren dus buiten die 16 uren en stoor ik dus niemand. U maakt mij niet wijs dat ik 's nachts iemand stoor omdat ik een inbelpoort bezet houdt.

Omdat ik nu 1 keer in overtreding was van uw limiet, krijg ik gelijk een laatste waarschuwing dat ik bij verdere overtreding van deze dienst afgegooid word. Mijns inziens een absoluut klantonvriendelijke manier van handelen. Hoe weet ik nou precies hoe veel uur ik online ben geweest? Ik surf zo nu en dan een paar uur, overdag al nooit, alleen 's avonds en 's nachts soms. Hoe moet ik dan weten of ik al op 120 uur zit? Als ik uw woorden moet geloven, dan wordt ik gebanned als ik volgende maand 121 uur online zit? Dergelijke methoden vind ik niet passen bij een dienstverlenend bedrijf zoals het uwe.
De voordelen van Prostream en daarom is het ook duurder: Je hebt je eigen poort, dus altijd in een keer het internet op, je mag doorsurfen tegen lokaal tarief, je wordt niet na 90 minuten onderbroken, je mag multilinken supersnel 128 K. Je betaalt dus meer voor een veel betere kwaliteit. En je kunt te alle tijde inbellen.

Je hebt een eigen poort. Ja en? Ik heb ISDN en heb werkelijk nog nooit meer dan 1 keer moeten inbellen om verbinding te krijgen. (behalve dan toen uw passwordserver was gecrashed). Dat merk ik dus absoluut niet, dat ik een exclusieve dedicated poort heb. Dat 'voordeel' valt al weg dus. Doorsurfen tegen lokaal tarief kan ook bij 1 van de gratis providers. Dat kost me behalve telefoonkosten dus ook niks, terwijl me dat bij jullie dus dik 50 gulden extra kost. Multilinken gebruik ik ten eerste nooit omdat ik dan niet meer bereikbaar ben en het kan bovendien ook gratis bij bepaalde gratis providers. Je wordt niet na 90 mins onderbroken maakt me ook niks uit, want met ISDN zit ik in 5 secondes weer online. Dezelfde limiet van 4 uur geld nog steeds en dat kost me dus wel 55 gulden extra zonder voordelen voor mij.

Sorry maar ik zie dit als een goedkope manier om de wat zwaardere internetters een nog duurder abonnement aan te smeren. Zij (ik dus ook ) zijn eerst lekker gemaakt met een abonnement wat met 95 gulden per maand kost (nog meer dan kabelinternet dus) en wat always-on beloofde. Vervolgens krijg ik na 1 maand een brief dat ik wegens mijn dik 7 uur gemiddelde onlinetijd per dag toch maar moet overstappen naar een abonnement van 150 gulden per maand??? Sorry hoor, dat gaat me veel te ver. Als dat uw manier van zakendoen is...

De vraag blijft: U adverteert met uw produkt als zijnde een dienst voor de heavy-internetter maar zodra u ze binnen heeft en ze betalen mogen ze ook weer niet te heavy zijn. Als het aan u lag, dan betaalt iedereen maar gaat er nooit iemand online.

Ik vind dit een zeer vreemde gang van zaken en ik zie graag uw antwoord hierop tegemoet.

Met vriendelijke groet,[/quote]Ben benieuwd naar het antwoord hierop.

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 07:07
Is dit niet zoiets als contract breuk ofzo (!?) (maar ze hebben ons al genaaid door de voorwaarden online te zetten, dus een simpele klik is voldoende om die voorwaarden te wijzigen (wat dus ook is gebeurt)

En als zij het niet aankunnen is het toch belachelijk dat ze dan hun problemen "afreageren" op de gebruikers door ze te korten

En dat pro abbo snap ik ook niet, dat van die 4 uur is ook al maf, het is namelijk zo dat je een port ratio van 1:1 hebt, dus die port staat 24h per dag voor jou beschikbaar, wat dan toch ook zou betekenen dat je 24h on kan zijn

en morgen zal Zonnet (of andere "gratis" provider) ook wel in de krant zetten we bieden u een Always On dienst aan, tel kosten zijn alleen voor eigen rekening, maar u mag 24h per dag online DUH!!

Ze zijn echt niet goed snik daaro bij QuickOnline, we moeten misschien maar ff met z'n alle samen een brief naar radar/consumentenbond/breekijzer (vooral Pieters Storms zal dit zo leuk kunnen opvatten :P) sturen (gewoon "netjes") zonder schelden enz. en hopen dat we een upc-like iets krijgen en ons geld terug krijgen of een beter aanbod krijgen, want dit slaat natuurlijk nergens op

Als je een huurcontract afsluit voor 1000,- piek per maand en na 2 maanden zegt die verhuurder je moet nu 5000,- betalen kan dat toch ook niet (!?)

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
pfoeee.... ik vermaak me anders best hoor met qol. Ik zit denk zo'n gem 6-8uur per dag online maar ik heb nog noppes geklaag gehad van qol. Je moet het gewoon niet te bont maken.... niet meer als 8uur online gaan. Het is ONMOGELIJK voor een provider om je 24/7 always on aan te bieden, dat kost WAY teveel geld, dan zullen ze nooit winst kunnen draaien of ze moeten abbo kosten van 200+ per maand rekenen en daar zit je ook niet op te wachten.

Overigens vind ik ook dat dat prostream nergens op slaat.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 23:21 schreef morgoth het volgende:
pfoeee.... ik vermaak me anders best hoor met qol. Ik zit denk zo'n gem 6-8uur per dag online maar ik heb nog noppes geklaag gehad van qol. Je moet het gewoon niet te bont maken.... niet meer als 8uur online gaan. Het is ONMOGELIJK voor een provider om je 24/7 always on aan te bieden, dat kost WAY teveel geld, dan zullen ze nooit winst kunnen draaien of ze moeten abbo kosten van 200+ per maand rekenen en daar zit je ook niet op te wachten.

Overigens vind ik ook dat dat prostream nergens op slaat.[/quote]Morgoth, ik ben het volkomen met je eens maar toch kreeg ik een brief van QOL met de eerste en de laatste waarschuwing. Ik was de laatste 3 weken gemiddeld 7,8 uur online geweest, en daarvoor gaven ze me dus gelijk een waarschuwing: nog 1x en ik word erafgekicked. :(
Ik begrijp best dat je niet 24/7 online kunt zijn, (wil/hoef ik ook niet) maar 4 uurtjes per dag terwijl je hebt geadverteerd met Always-On? Kom op zeg, dit noem ik pure misleiding en oplichting. :r

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 23:21 schreef morgoth het volgende:
Je moet het gewoon niet te bont maken.... niet meer als 8uur online gaan. Het is ONMOGELIJK voor een provider om je 24/7 always on aan te bieden, dat kost WAY teveel geld, dan zullen ze nooit winst kunnen draaien of ze moeten abbo kosten van 200+ per maand rekenen en daar zit je ook niet op te wachten.[/quote]Wat jij zegt kan natuurlijk kloppen, maar je gaat een contract aan op basis van wat er in de policy staat vermeld. Als zij dingen beweren die misschien onmogelijk zijn, is dat hun probleem. Ook al kost het te veel geld, zij moeten hun beloofde diensten waarmaken. Punt uit!
Hoe kom je er trouwens aan om om niet meer dan 8uur online te gaan. Dit is puur gokken op basis van NIETS. QO zou op z'n minst een speciale teller bij het pakket moeten leveren. Maar dit hadden ze natuurlijk tijden het opstellen van de voorwaarden moet doen en niet achteraf......
Ik heb inmiddels kabel, maar die zeik heb ik vorig jaar bij Superweb gehad. Als ik zoiets van die "bedrijven" lees, dan krijg ik nog de kippenvel. Wat een zooitje is dat internet in Nederland!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 11:45

me1299

$ondertitel

WHOEWHAHAHAHAHA, 4 uur per dag voor 140,-

Stelletje debielen.

Stel: Ik heb zonnet, en ik internet alleen overdag.

5.6Cent P/M * 60 = F3,36 * 31 dagen = F104,-

+ Elke dag 2 inbeltikken a 10cent. = 6,20

Min 10% korting van KPN voordeelnummers = Ongeveer 100,-

Welke debiel neemt dat dan?

Let op: Dit is als je alleen 'avonds internet. Na 7 is het natuurlijk nog veel voordeliger.

Zie ik nu iets verkeerd, of zijn ze zwaar ontspoord daar?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Banaan
  • Laatst online: 12:33
Je ziet het volgens mij verkeerd. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>5.6Cent P/M * 60 = F3,36[/quote]Je betaald dus per Fl. 3,36 per uur bereken je hier. Je vergeet dit daarna met 4 te vermenigvuldigen aangezien je 4 uur per dag online mag zijn. Dus de berekening moet zijn:

3,36 * 4 uur= 13,44 * 31 dagen = Fl. 416,64 per maand.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zie ik nu iets verkeerd, of zijn ze zwaar ontspoord daar?[/quote]Ik denk dat je iets verkeerd heb gezien ;) dit neemt echter niet weg, dat ze toch ontspoord zijn.

• me1299
  • Laatst online: 19-08 11:45

me1299

$ondertitel

Je komt toch nog rond de 170,- ofzo als je alleen in het weekend, en 'avonds na 12 en voor 8 uur 's ochtends internet...

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Mwjah opzich wel maar ik vind het prettiger als ik overdag. 's avonds en in het weekend goedkoop kan internetten.

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

Tja, allemaal een beetje lullig verhaal met die poortratio's en het verloop van de voorwaarden bij QOL.

Ik zit er ook, overigens zeer tevreden, want ik internet ook wel eens langer dan de toegestane 4 uur maar sla wel eens een dagje over.

Probleem is echter dat het wel duidelijk wordt dat de kosten bij langer internetten hoger worden dan de baten. Dus we kunnen wel met zijn allen proberen om het voor elkaar te krijgen dat QOL ons langer internetten toestaat, maar dat zal resulteren in een faillisement van QOL en dat willen we nu ook weer niet.

Want als QOL weg is dan rest ons nog Superweb, met nog lulliger voorwaarden.

Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat een bedrijf producten onder kostprijs gaan aanbieden want dan is ze geen lang leven beschoren.

QOL is daarom te verwijten dat men niet goed heeft ingeschat in welke mate haar gebruikers gebruik zouden maken van de dienst. Men had er waarschijnlijk op gerekend dat het allemaal wel mee zou vallen.

Jammer. :(

Anderzijds: ik ben tenminste van die telefoonrekeningen af! :)

• HermeS
  • Laatst online: 14-08 16:31
ach ja het is wat.,.,,, ik heb nog geen waarschuwing gehad maar zit de afgelopen twee weken denk ik op 6 a 7 uur p/d, maar nu ga ik een langweekendje weg en dan kom ik weer netjes op 4a 5 uur uit, misschien is het een iede om met z'n alle een standaard brief naar hun toe te sturen?

Verwijderd

/me heeft ook Quickonline's FlatStream.
Maar ik internet wel meer dan 4 uur per dag.
Nog geen brief van gehad gelukkig :) :) :)
Wanneer hebben jullie die brieven gekregen? (Die met die afkick-waarschuwing als je nog een keer zou stout was om meer dan 4 uur per dag te internetten via FlatStream)

• budi
Revolution, nog reactie gehad op je e-mail?

Is het niet een idee om degene waar je contact mee hebt, uit te nodigen om mee te praten in dit forum? Of is dat nu juist een hele foute gedachte?

• Timmey
  • Niet online
Uit de brief van Revolution:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>zodat u uw beloftes van "Always-On" internet, zoals u ermee adverteerde kon waarmaken.[/quote]Hier ga je de fout in.

In den beginne had Quickonline in de contractsvoorwaarden staan dat je niet Always-On mocht zijn omdat ze geen Always-On dienst zijn.

Dit lijkt mij volstrekt duidelijk.

Het enigste punt waar het mis loopt is dat Quickonline pas later de term "Niet Always-On" toelicht, en dit op een volstrekt niet-logische manier doet.
QO zegt namelijk dat zij onder "Always-On" langer dan 4 uur per dag verstaat, terwijl ik onder "Always-On" geen 24 uur per dag online versta, maar wel zo'n 10 tot 14 uur per dag.

Zo is het, en niet anders.

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 22:05
Ik snap de boosheid allemaal wel, maar mijn vraag is: WERKT het wel?
Ik ben ook op zoek naar zoiets, maar aan 3 uur per dag heb ik voldoende. Ik wil alleen wel weten of er niet op achteruit ga in snelheid en bereikbaarheid etc.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hier ga je de fout in.[/quote]Je hebt gelijk, dat dacht ik maar was dus niet waar. Het veranderd mijn standpunt echter niet.

• Timmey
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 19:42 schreef ColdFusion het volgende:
Ik snap de boosheid allemaal wel, maar mijn vraag is: WERKT het wel?
Ik ben ook op zoek naar zoiets, maar aan 3 uur per dag heb ik voldoende. Ik wil alleen wel weten of er niet op achteruit ga in snelheid en bereikbaarheid etc.[/quote]Het werkt perfect, in 1x inbellen, goeie snelheden geen problemen met gebruik van poorten enz.

Het enigste probleem is dat QO haar afspraken niet nakomt, voor de rest heb ik _geen_ problemen en ben ik best tevreden over de verbinding.

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 22:05
Okee bedankt:) Want voor mij is het wel DE oplossing. Want ik zit hooguit 2 a 3 uur per dag online.
Thanx en sterkte verder allemaal:) :)

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het werkt perfect, in 1x inbellen, goeie snelheden geen problemen met gebruik van poorten enz.
Het enigste probleem is dat QO haar afspraken niet nakomt, voor de rest heb ik _geen_ problemen en ben ik best tevreden over de verbinding.[/quote]Daar heb ik ook geen klachten over, ze komen alleen hun afspraken niet na! :(
Pagina: 1