[ps / imageready] letters zijn korrelig

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:34
Stel, je hebt een menu interface gemaakt in photoshop in seperate lagen. Nu is het zo dat de achtergrond bijv. grijs is en de letters wit.

Als je nu de achtergrond laag onzichtbaar maakt en en de letters wilt opslaan als 'button up', hoe kun je het dan zo maken dat de letters een goede rand krijgen ?

Je ziet namelijk ook ooit letters die dan een een klein grijs randje krijgen zodat de letters goed zichtbaar zijn op een achtergrond. Bij mij zijn ze helemaal wit wat niet mooi uit ziet.

Iemand een tip hoe ik dit het beste kan doen ?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dan doe je Ctrl-klik op de layer, en er komt een selectie om die letters heen. Dan ga je naar Selection-> Expand en je expand hem 1 of 2 pixels.
Dan doe je van die selectie een Copy Merged, en je plakt hem in een nieuwe afbeelding.
Je vult het omliggende op met een lekkere felpaars, als transparant kleurtje, en je slaat m op als transparent gif?

Dit was ff gebaseerd op een windows bak.. weet zo even niet wat select layer op een appeltje is.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Weet je zeker dat je de matte color goed hebt ingevuld? daar worden de letters tegen geblend zodat ze antialiasing krijgen...

• Stalkert
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 00:12:
Weet je zeker dat je de matte color goed hebt ingevuld? daar worden de letters tegen geblend zodat ze antialiasing krijgen...
Ik denk dat het inderdaad zoiets is. Kan ik dit ook in imageready instellen ?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mahjqa.com/stuff/imageready.gif

(is een plaatje dat ik voor een ander forum gemaakt heb, voor een donkere achtergrond... je zie in ieder geval waar 'matte' staat. sorry voor crappiness)

• Stalkert
super bedankt ! Het is inderdaad gelukt nu!

• Stalkert
ben ik weer :) even een aanvullende vraag. Wat wanneer de achtergrond verschilt ? Kan ik ook een image aangeven als achtergrond

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 16:57
Stalkert schreef op 24 November 2002 @ 19:26:
ben ik weer :) even een aanvullende vraag. Wat wanneer de achtergrond verschilt ? Kan ik ook een image aangeven als achtergrond
Nee, je kunt hem wel op het gedeelte plakken van de achtergrond waar hij moet komen (als dat altijd vast staat is dat niet zo heel erg) en dan de achtergrond meekopiëren of je kunt een matte-kleur nemen die heel erg veel op de achtergrond lijkt en hopen dat je het niet (of nauwelijks) ziet (ligt er ook wel aan hoeveel het platje transparant is, bij tekst lukt dit meestal wel).

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

of de eerst genoemde oplossing dan toepassen: selectie maken van de letters, 2px expanden, selectie inverten en deleten, opslaan als transp. gif.

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1