Toon posts:

Mijn XFX GF4 Ti4200 64MB valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, ik heb een ongeveer 2 maanden oude XFX GF4 Ti4200 64MB en hij valt om de haverklap uit, het beeld gaat eerst schokken en 2 minuten later valt het beeld weg. Na een tijdje, ongeveer een half uur doet ie t weer, maar dan valt ie weer uit met steeds kortere tussenposes. Soms doet ie t ook een week wel, en dan weer een dag helemaal niet, heeft iemand enig id waar het aan kan liggen. Ik denk zelf dat hij te warm wordt, maar de koeler draait gewoon.
Mijn systeem:

AMD Athlon XP 1700+
ECS K7S5A + LAN
256 MB DDR RAM
XFX GF4 Ti4200 64MB
Windows XP Proffesional
En verder een HD, CD-rom en diskettedrive.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Of idd te warm (probeer het eens te testen terwijl je kast open staat) of de voeding van je pc trekt het niet meer (watvoor voeding zit erin, en wat zijn de 5v en 12v waardes als de pc stressed is?).

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Heb je de kaart ook al in een andere pc geprobeerd? Dit lijkt wel op een hitteprobleem, gaat de kaart voordat ie gaat schokken ook fouten maken >> vreemde kleuren, verneukte textures e.d.?

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Is dit altijd al zo geweest of is het alleen de laatste tijd zo?

Kijk eens of de koeler op je videokaart nog wel goed draait.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 14:40:
Is dit altijd al zo geweest of is het alleen de laatste tijd zo?

Kijk eens of de koeler op je videokaart nog wel goed draait.

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 14:37:
Ik denk zelf dat hij te warm wordt, maar de koeler draait gewoon.
Ff lezen dus :)

Verwijderd

Topicstarter
M'n kast staat nu al open (vergeten erbij te zetten) en hij maakt geen fouten, ik zal hem idd eens in een andere pc proberen
dit is altijd al geweest, hij heeft het nou ongeveer 2 weken goed gedaan, maar vanaf gisteren is het weer 3x niks

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 14:44 ]

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

heb je verder nog koeling in je kast (als hij dicht zit) wat 80 mm casefans ofzo?

Verwijderd

:?

Niks mis met mijn reply hoor.

Edit :
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 14:42:
M'n kast staat nu al open (vergeten erbij te zetten) en hij maakt geen fouten, ik zal hem idd eens in een andere pc proberen
dit is altijd al geweest, hij heeft het nou ongeveer 2 weken goed gedaan, maar vanaf gisteren is het weer 3x niks
2 weken dus.

Kijk nu eens of de koeler nog goed werkt, draait hij constant op zijn volle toeren door?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
voor die 2 weken is t ook al verschillende keren misgegaan, alleen de afgelopen 2 weken geen problemen gehad er zit geen system fan in, maar zonder zou mn videokaart t toch ook gewoon moeten doen. M'n fan draait wel gewoon constant, maar hoe kun je controleren hoeveel toeren hij maakt??
Hij zit nu in een andere pc, op het moment doet ie t, maar dat kan zo weer veranderen, en als k m terugzet zou hij het ook gewoon weer kunnen doen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 15:11 ]

Verwijderd

Nu heb je nog steeds niet gezegd of de koeler wel constant goed blijft draaien...

Verwijderd

Topicstarter
nou wel
In de pc waar mn plank nu in ligt zit trouwens wel een joekel van een systemfan

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 15:12 ]

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

laat de kaart ff lekker zweten in die andere pc (3dmark de hele tijd laten loopen) en kijken of het dan ook fout gaat...

Verwijderd

Misschien is de kaart gewoon brak. Test hem nog ff een dagje in een andere pc en als hij weer dezelfde problemen geeft kun je het best even contact opnemen met de leverancier. Dit is niet normaal en als de koeler goed werkt + casefans dan mag er ook geen hitte probleem zijn.

Verwijderd

Anders moet je hem ff proberen te underclocken!!
Kan je ook gemakkelijk zien of het niet gewoon watmte is.

Verwijderd

Topicstarter
Het was mn videokaart niet, maar mn 5(!) jaar oude 14" monitor! Nu alleen hopen dat mn salaris snel binnenkomt zodat ik een nieuwe kan kopen :P

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

LoL, vijf jaar oude monitor, heb zelf ook nog zo'n ding, mot ook maar es een nieuwe halen :)

Ach naja, probleem opgelost toch?

Verwijderd

Topicstarter
ja, k ga morgen nog even bij de aldi kijken of ze nog een TFT hebben staan, maar zal wel niet
Pagina: 1