[Anim. gif] Hoe soepel laten draaien?

Pagina: 1
Acties:
  • 488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Voor een menu wil ik een logo maken dat gaat draaien bij een onmouseover. Ik zat te denken om het aan de hand van een animated gif te doen, maar ik krijg het niet voor elkaar om deze soepel te laten roteren.
Is dit uberhaupt wel mogelijk? Voor zover ik weet heeft Norrod tot een tijdje geleden ook zoiets op zijn site gehad, en ik dacht eigenlijk dat dat gewoon een animated gif was (in ieder geval geen flash).
Indien het wel met animated gifs kan, hoeveel fps moet je ze dan maken wil het er een beetje mooi uitzien? Ik heb getest met een delay van 0.1s (10 fps) maar dat ziet er dus niet uit.

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

je kan ook wel beetje zelf nadenken hoor :z hoeveel frames loopt pal op? 24 ofzo :) probeer dat es voor de gein :) flash levert betere beelden imho met zo'n animated logo, tegen kleinere bestanden.

[ Voor 9% gewijzigd door Allochtoon op 23-11-2002 14:07 ]

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
ik zou flash gebruiken, of ergens een leuke java scriptje opzoeken :S

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• Mini-me
  • Niet online
Zijn er toevallig tools voor het ontwerpen van animated gifs?
Nogal veel werk om in photoshop per x graden een layer te maken met het plaatje iets geroteerd tov zijn voorganger..

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waarom niet gewoon in Flash?
Je kunt in Flash ook exporteren naar animated.gif. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11 15:37

TheDjasp

het wordt toch niks

Beweging in Flash maken, exporteren naar animated gif, in ImageReady overbodige frames eruit slopen. Zo iets.

Of een action in Photoshop aanmaken. Ook zoiets.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12 17:53

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op de site van NVidia staat in de bovenbalk een kicken knopje... deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.nvidia.com/docs/CP/2/SUPP/gnav_drivers_us.gif
Ik weet dat jij het ietsiepietsie anders zult willen, maar dit is erg strak gedaan.

En tsja, er zijn genoeg progjes waarmee je een leuke ani gif kunt maken... je kunt het zo gek niet bedenken, ik denk dat het tijd wordt voor een tripje Tucows ;)
Je kunt natuurlijk ook Animation Shop Pro eens aanslingeren... die kan overgangen tussen 2 frames maken. Ik denk echter dat andere gif-progjes dat veel mooier en met meer instellingen kunnen, dus zoeken op Tucows raad ik je meer aan... :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Mini-me schreef op 23 november 2002 @ 14:29:
Zijn er toevallig tools voor het ontwerpen van animated gifs?
Nogal veel werk om in photoshop per x graden een layer te maken met het plaatje iets geroteerd tov zijn voorganger..
Ik heb ooit eens een animated gif gemaakt met Gif construction set van Alchemy mindworks

http://www.mindworkshop.com/alchemy/gifcon.html#download

misschien lukt het hiermee

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-12 14:49

tie-rep

nu met ir. !

In imageready kan je ook prima tweens maken :)

is alleen de vraag wat je wilt?
Heb je een voorbeeld van het logo?

• Mini-me
  • Niet online
Het logo staat op http://www.pigproducer.net (tekst en de cirkel er omheen haal ik weg, het gaat puur om het middelste deel).

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 16:49
Hoe wil je em gedraaid hebbe linksom of rechtsom :)
Of wil je zo'n 3d draai.
Ken ik wel ff voor je maken
Heb tijd teveel :)

[ Voor 25% gewijzigd door ^Ripper op 23-11-2002 17:59 ]

Verwijderd

gewoon flash dat is het best :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 18:27:
gewoon flash dat is het best :)
en daarna als animated gif exporteren, let op alle tweens moeten in de hoofd scene staan...

|>

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12 16:17
Als ik een 3d animatie (voor het web) wil maken gebruik ik het volgende:

Als het iets ingewikkelds moet worden gebruik ik rhino3d (soort 3dmax zeg maar). Daar kun je vrij eenvoudig een 3d object in maken. www.rhino3d.com

Dit importeer ik dan in swift3d. Dit is een programma waarmee je 3d animaties kunt maken voor flash. www.swift3d.com

Er is nog een andere mogelijkheid, dat is het van het logo een logo in vectoren te maken met bijvoorbeeld photoshop (.eps) Daarna kun je dit importeren als plat plaatje in swift3d en deze maakt het dan meteen 3d. In swift 3d geef je het logo een animate (volledig zelf te bepalen of standaard spins. Hierna exporteer je deze animatie naar .swf.

De .swf importeer je in flash, en exporteer je naar animated gif. Klaar

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Afbeeldingslocatie: http://www.cipri.com/Screenshots/epp-counter.gif
of
Afbeeldingslocatie: http://www.cipri.com/Screenshots/epp-clockwise.gif

2 minuten werk met Paint Shop Pro en bijgeeleverde Animation Shop :)
Gewoon kwestie van plaatje openen, Effects, Insert Image Effect, rotate, enter, opslaan, klaar *D

[ Voor 20% gewijzigd door Cipri op 23-11-2002 20:18 ]

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

Verwijderd

xara 3d gifje maken :)

Verwijderd

denk dat het met flash toch het makkelijkste gaat :)

• Mini-me
  • Niet online
Ik snap hoe ik hem moet roteren, maar het probleem gaat dus om de animatie: een soepele rotatie in 1 seconde oid.

Flash lijkt me een goede optie, moet het alleen nog leren kennen. Ik heb vanmiddag wat zitten klooien om het logo om te zetten naar een vectortekening (trace bitmap) alleen was niet tevreden over het resultaat en ik kreeg het nog niet voor elkaar om de aanpassingen naar wens te maken.

edit:

Niet gezien dat je er al een animated gif van gemaakt had vanwege de tijd die ik erover deed om te scrollen. Stom :D

Heb je alle frames handmatig gemaakt of zorgt dat effect ervoor dat het plaatje roteert? Heeft photoshop ook zo'n soort effect?

[ Voor 26% gewijzigd door Mini-me op 23-11-2002 23:23 ]

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Scrollen duurt evne ja *D
En is gewoon echt in nog minder dan 2 minuten gedaan uiteindelijk.
Het rotaten doet Paint Shop Pro, kan je nog mooi aantal frames instellen dat het duurt, links/rechts om, all that shit. Dis gewoon standaard instelling.

Of fotosoep et ook kan? Geen ID, sry.

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Imageready wel van Adobe.... maar met Paintshop pro is het ook goed te doen idd...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Mini-me
  • Niet online
Hoe dan? De enige manier die ik kan vinden is door meerdere frames te maken en per frame een nieuwe layer aan te maken met een gedraaide kopie van de oorspronkelijke layer.. Dit is echter enorm veel werk als je een stuk of 24 verschillende hoeken wilt doen...
Pagina: 1