Toon posts:

A7V333 3 beepjes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb zojuist een pc in elkaar gezet, en als ik opstart, vind ie alles (geheugen=ok, hd's ook, en video doet het ook goed), maar nadat ie de hd's heeft gevonden en door wilt starten, hoor ik een paar keer 3 beepjes achter elkaar en dan springt ie op standby. Hoe kan dit? ik word gek, zit al vanaf vanochtend 10 uur met die klote probleem!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
je kunt dat mobo als het goed is laten vertellen wat er aan de hand is, vocal post reporter ofzoiets, zet dat eens aan

en kijk eens in de bios wat de temperatuur van de CPU is, als die te hoog is gaat het ding ook beepen en restarten

[ Voor 34% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 23-11-2002 15:23 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

3 peepjes is meestal videokaart.
Haal 'm er eens uit en doe 'm er weer goed in.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 15:23:
3 peepjes is meestal videokaart.
Haal 'm er eens uit en doe 'm er weer goed in.
Al gedaan, zelfs een andere videokaart erin gedaan. Nog steeds 3x een beep.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Staat 9 van de 10 keer in het boekje van je mobo ;)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

Smarron

The bend

Het staat er 100% zeker in. Even zoeken. Je kan inderdaad ook door iemand te laten spreken erachter komen wat er niet klopt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hele probleem zojuist ontdekt: het heeft te maken met iets in de temperatuur. Zodra ik dus alle monitoring uit zet (dus ignore), dan start ie wel door, maar gaat ie na 1 minuut weer op standby met 3 beepjes. Ik heb de CPU fan goed aangesloten, dus wat kan ik nog meer doen?

• Smarron

Smarron

The bend

Ik had exact hetzelfde probleem met de installatie van de PC voor mijn tante.
Bleek de voeding brak te zijn. Het was ook een 300watt, maar dat zegt dus weinig. Bekijk de voltages even in je bios als dat lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 24 november 2002 @ 13:17:
Ik had exact hetzelfde probleem met de installatie van de PC voor mijn tante.
Bleek de voeding brak te zijn. Het was ook een 300watt, maar dat zegt dus weinig. Bekijk de voltages even in je bios als dat lukt.
MB-> 23c
CPU-> 35c
FAN-> 4950

VCORE-> 1,80v
+3.3V -> 3.39
+5V -> 3.44
+12V -> 12.78V

Verwijderd

wohoo. die 5 volt lijn is VEEL te laag. mag volgens spec's geloof ik iets van 10% afwijken

• Smarron

Smarron

The bend

Tja ... zie je de +5V. Volgens mij is die een beetje aan de lage kant. Ook de +12V is erg hoog. Mocht je een andere voeding hebben liggen, probeer die. Ik ben bang dat het daaraan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 13:23:
wohoo. die 5 volt lijn is VEEL te laag. mag volgens spec's geloof ik iets van 10% afwijken
In het begin staat ie op 3.44 v, maar na enige tijd springt ie op 5.16v

Over het algemeen zijn die voltages de hele tijd een beetje aan het veranderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 13:30 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 13:29:
In het begin staat ie op 3.44 v, maar na enige tijd springt ie op 5.16v

Over het algemeen zijn die voltages de hele tijd een beetje aan het veranderen.
Dat is eigenlijk al niet goed. Ze moeten behoorlijk stabiel blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 24 November 2002 @ 13:36:
[...]
Dat is eigenlijk al niet goed. Ze moeten behoorlijk stabiel blijven.
OK, dus het ligt waarschijnlijk aan de voeding? Dan ga ik die ff veranderen.

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 13:38:
OK, dus het ligt waarschijnlijk aan de voeding? Dan ga ik die ff veranderen.
Probeer het gewoon, dan kun je weer een aantal dingen uitsluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 24 november 2002 @ 14:25:
[...]

Probeer het gewoon, dan kun je weer een aantal dingen uitsluiten.
Nou, heb zojuist een andere voeding erin gedaan, en het probleem is er nog steeds. Wat betekenen die drie beepjes nou eigenlijk? Is dat het CPU Overheating Protection wat telkens word ingeschakeld????

En JA, ik heb het boekje al 30 keer doorgelezen en er staat niks in over 3 beepjes behalve dan dat m'n videokaart verrot kan zijn (en die heb ik ook al vervangen).

Ik heb de cooler ook al 's opnieuw erop gedrukt en nog steeds geen resultaat. Ik word helemaal gek. :'(

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
het zou misschien ook kunnen zijn dat je per ongeluk met jumperen een jumper over de "case intruder alert" (of zoiets) hebt gezet. Hierdoor denkt je mobo dat de kast open is en dat mag dus niet als die jumper erop zit :P Een soort beveiliging dus. Daardoor gaat hij dus ook niet aan en alleen maar piepen.
Zijn het trouwens 3 lange piepen? Dan is het namelijk volgens mij het geheugen en niet de videokaart, aangezien deze eerst 1 lange piep en dan 3 korte piepjes geeft (4 dus :+)

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Topicstarter
gnimmeL_kraD schreef op 24 november 2002 @ 21:46:
het zou misschien ook kunnen zijn dat je per ongeluk met jumperen een jumper over de "case intruder alert" (of zoiets) hebt gezet. Hierdoor denkt je mobo dat de kast open is en dat mag dus niet als die jumper erop zit :P Een soort beveiliging dus. Daardoor gaat hij dus ook niet aan en alleen maar piepen.
Zijn het trouwens 3 lange piepen? Dan is het namelijk volgens mij het geheugen en niet de videokaart, aangezien deze eerst 1 lange piep en dan 3 korte piepjes geeft (4 dus :+)
Nou, hij start wel op, maar als ik geluk heb tot het DISK BOOT FAILURE (de HD moet nog geformatteerd worden etc)

En het zijn 3 korte beepjes. Ik zeg dat erbij van die video kaart, omdat ik straks weer met "lees je mobo handleiding, lamzak!"-replies krijg :)
Pagina: 1