Toon posts:

SCSI controler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren op de HCC een nieuwe SCSI controler gekocht, een LSI LOGIC
(symbios sym8952U) het is een singel controler met aleen een wilde poort(u2w = 80 mb per seconden).

toen ik thuis kwam werkte hij eerste perfect aleen Xp starten niet op maar dat is normaal met nieuwe hardware.
Vandaag wou ik XP opnieuw instaleren maar ik krijg tijdens de instalatie allemaal erors bij het kopieren van de bestand kapt hij er mee en in zwart dialoog in de hoek met read errors naar de HDD.
mijn HDD (atlas 10k) die ik al een tijdje heb werkt perfect op mijn oude controler en heeft nog nooit problemen gegeven.

heeft iemand een idee waar dit aan licht??

Verwijderd

Als het goed is zitten die LSI drivers gewoon in Windows. Maar probeer anders ff de drivers die bij de adapter zaten m.b.v. F6 tijdens windows install te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
daar kom ik nog niet eens, ik heb geprobeerd met mijn oude controler de windows bestanden te copieren en daarna met de nieuwe controler de instalatie afmaken maar waneer hij bij hdd controle komt beweerd i dat i niet goed is.....

Verwijderd

Alle scsi instellingen (ID's, Termination) zullen wel goed zijn neem ik aan, omdat je gewoon dezelfde setup gebruikt? (welke devices nog meer?)

Dan hou je nog bios instellingen van de nieuw adapter, een (nieuwe, andere) kabel en/of misschien gewoon corrupte installatie bestanden als mogelijkheden over.