• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22
Specs:
Nokia 8210 (ca. 1,5 jaar oud, unlocked)
O2 abo (voor de insiders: via de UT)

Het gebeurt me de afgelopen week steeds vaker dat, als ik probeer te bellen of gebeld wordt, mijn netwerkindicator naar 0 schiet en de verbinding verbroken wordt. Na 30 seconden ofzo schiet 'ie weer naar vol bereik en werkt het weer.
Dit betekent wel dat ik dan al een seconde of twintig "hallo, hallo, ben je daar nog?" heb lopen roepen, voordat hij besluit dat het echt niks meer wordt en de verbinding verbreekt. Sommige gesprekken verlopen dan weer probleemloos.

Ik kan nog geen patroon ontdekken wanneer het gebeurt: tijd maakt niet uit, bellen of gebeld worden ook niet, vast, mobiel of voicemail aan de andere kant ook niet, geen vast aantal minuten tot dat ik er afgegooid wordt.

Is dit het zoveelste probleem van "Nokia's worden gewoon brak na een tijdje", of is het O2 of iets anders?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Reptile209 schreef op 23 november 2002 @ 13:41:
Specs:
Nokia 8210 (ca. 1,5 jaar oud, unlocked)
O2 abo (voor de insiders: via de UT)

Is dit het zoveelste probleem van "Nokia's worden gewoon brak na een tijdje", of is het O2 of iets anders?
dit probleem doet zich vrij veel voor,(vooral bij de 3210) het kan verschillende oorzaken hebben volgens mij.
meestal is het de interne antenne die door een val partij gebroken is.
maar het kan ook gewoon drukte zijn op het netwerk.
de enige goede manier om het echt uit te zoeken is , is door een andere O2 sim in het toestel te doen en daar de resultaten van af te wachten.
ik denk zelf dat het de antenne is, je zou via bijvoorbeeld www.dynafix.nl het toestel ter repartie kunnen aanbieden mocht er geen verzekering in het spel zijn.
maar goed dit is wat ik denk te weten, misschien zijn er meer mensen met andere ideeen die misschien nog een post doen.
sterkte.

Verwijderd

Ik heb precies t zelfde gehad met mijn 8210 ook ineens alles weg en soms na 10 tellen of soms na een minuut weer vol bereik. Ik heb er andere kaarten in gehad maar uiteindelijk zat er niets anders op dan opsturen naar nokia. T is in ieder geval geen software fout maar iets van de hardware. Misschien kunnen ze em op de HCC wel maken, want bij nokia is t duur en t duurt eeuwen.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:57

ChUcKiE

Dus........

Heb ik ook! Toestel wordt nu gerepareerd bij Dynafix, kosten zijn iets van ¤160 bij mij :(

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22
Grrr... naja, UT-abo is toch over een week afgelopen, ga wel een nieuwe halen... >:)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Waarom laat je m niet bij een Nokia center maken? Ook al koop je een nieuwe, kan je deze nog verkopen...

Verwijderd

De interne antenne zou los kunnen zitten, had ik ook met me 3330 die heb ik dus weer vasgelijmt en dat hielp wel.

(offtopic: tim ownz)
Pagina: 1