[PHP] Hoelang is acceptabel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben net een tijdje bezig met een web-site, en ik vind zelf dat ik nogal veel php en mysql instructies in 1 script gebruik. Nu vraag ik me af of deze hoeveelheid instructies de snelheid niet te erg beinvloede, dus heb ik een kleine code gebruikt om te kijken hoelang php erover doet om de pagina te parsen.

Nu blijkt dat het gemiddeld 0,2 secondes duurt. Is dit te lang? Tweakers.net laad meestal in 0,02xxx secondes (op de momenten dat ik er op let). Dit is 10 keer zo snel als mijn pagina('s).

Nu kan ik mij goed voorstellen dat Tweakers.net op servers draait die topconfiguratie en hardware hebben. Dus is mijn vraag... Wat vinden jullie dat de maximale parse time mag zijn en hoe groot is deze bij jullie?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 06:48

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Parse time van 0,2 seconden is goed te doen hoor :)
Voor iemand met een 512 kbits verbinding duurt een plaatje van 10 kbyte ook ongeveer 0,2 seconden, dus dat beetje extra vertraging kan niet echt kwaad.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft gewoon te maken met de specs van je server. Je kunt een complex script in 0.001 seconde uitvoeren op een p4 en 't zelfde script in 10 seconden uitvoeren op een oude 486.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet waar het van afhankelijk is, dat was de vraag niet ;)
Maar oke, 0.2 secondes is dus acceptabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers heeft ook verschillende servers. 0.2 seconden is heel acceptabel op een redelijke pc, met 1 concurrent user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 07:55

thomaske

» » » » » »

je zou de aparte onderdelen van je script apart kunnen 'benchen', zo kan je zien waar de grootste 'bottle-neck' zit..

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaten cachen versnellen trouwens heel erg, volgens een korte zelfgedane benchmark al snel 8 tot 10 keer, met 1 concurrent user. Hoe dit uitpakt met meerdere concurrent users weet ik niet, ik moet AB er nog ff over heen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Het ligt er niet alleen aan hoe snel een script kan parsen, maar ook hoe vaak het opgevraagd wordt. Als je je webapplicatie wilt profilen moet je dus kijken dat de meest opgevraagde scripts zeer snel parsen, desnoods met caching werken. Voor backends maakt het bijvoorbeeld minder uit omdat deze maar 0.01% van de requests zijn (voorbeeldje he ;)). Het is dus belangrijk dat je niet alleen snelle scripts hebt, maar dat de optimalisatie daar begint waar je de zwaarste scripts en de meeste requests hebt. Er is trouwens denk ik wel wat meer te vinden als je op profiling en optimalisatie zoekt.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1