video-bios importeren in mobo-bios...

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik heb op de HCC-dagen een Aopen GeForce2MX gekocht, nu werkt deze niet, en na de kaart bestudeerd te hebben bleek er gewoon geen bios chip op te zitten (geen een van de videokaarten bij die stand had een bios chip).
Waarschijnlijk is deze serie gemaakt voor compaq of dell of een ander groot OEM bedrijf, en gaat de kaart ervan uit dat de videobios bij in de moederbordbios zit.

Nu ben ik aan het prutsen geweest om de videobios te improteren in mijn bios (met CBROM) maar als ik de videobios het beimporteerd en ik wil de juiste instellingen even maken met Modbin, zegt modbin deat hij de bios niet kan openen omdat er een checksum error in zit :( Hoe los ik dat op? kan ik bijvoorbeeld met een programma de checksum corrigeren ofzo?

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-08 21:51
LOL, en je denkt serieus dat dit gaat werken? Kan je btw een pic posten van die kaart en op wat belangrijke dingen zoals bijv. dat bios inzoomen. Misschien herkent iemand de kaart dan en kunnen we wat verder helpen. Denk dat wat jij nu aan't doen ben't een beetje vergezocht is.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Gabriel-LG
Als de kaart werkt, gaat deze methode ook werken...
Het punt is alleen dat ik die checksum niet goed krijg na het integreren van de videobios.
btw, ik kan je geen pic geven van de bios, want die zit er niet op zoals ik uitlegde...
Het gaat om een AOpen PA256MX/II (blauwe PCB)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Gabriel-LG schreef op 23 November 2002 @ 14:00:

btw, ik kan je geen pic geven van de bios, want die zit er niet op zoals ik uitlegde...
Het gaat om een AOpen PA256MX/II (blauwe PCB)
hij bedoelde een pic van de kaart zelf ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Gabriel-LG
Afbeeldingslocatie: http://www.ocinside.de/assets/videocard/aopen_mx2_1.jpg
Hij ziet er exact zo uit, alleen dan zonder de bioschip, zelfs de reviesie is hetzelfde als op dit plaatje (ik heb geen digicam o.i.d.)

Maar het gaat hier niet om de videokaart, maar eigelijk alleen om hoe ik de checksum van het bootblock bijwerk na het bewerken van de bios...)

[ Voor 27% gewijzigd door Gabriel-LG op 23-11-2002 14:17 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01
Welke chip mist eraf? die bovenste, of diegene waar op dit plaatje een wit stickertje op zit?

• Gabriel-LG
_JGC_ schreef op 23 november 2002 @ 14:24:
Welke chip mist eraf? die bovenste, of diegene waar op dit plaatje een wit stickertje op zit?
Die met het witte stickertje... (bios-chip)

• Gabriel-LG
Ik heb even een andere versie van cbrom gebruikt, met deze versie krijg ik geen checksum error :)

• cold
  • Niet online
en werkt het nu ?

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

• Gabriel-LG
Het integreren ja, ik moet nu de kaart nog testen :)

Verwijderd

Gabriel-LG schreef op 23 november 2002 @ 13:39:
Ik heb op de HCC-dagen een Aopen GeForce2MX gekocht, nu werkt deze niet, en na de kaart bestudeerd te hebben bleek er gewoon geen bios chip op te zitten (geen een van de videokaarten bij die stand had een bios chip).
Waarschijnlijk is deze serie gemaakt voor compaq of dell of een ander groot OEM bedrijf, en gaat de kaart ervan uit dat de videobios bij in de moederbordbios zit.
Ikke was er gister ook, en heb denk ik net als jij uit die kartonnen dozen een kaartje meegenomen (€ 5,- toch? Was jij niet die gast die ook doorhad dat je niet de kaarten met een rode sticker moest proberen?)

Wat ik me in ieder geval weet te herrinneren is dat ik in die dozen kaartjes tegen was gekomen waar zelfs geen grafische chip meer opzat(!). :(

Bekijk iig even de soldeerpads van die kaart eens goed, als die er namelijk een beetje 'rommelig' uitzien is die bioschip er vanaf 'geramd'.

offtopic:
ik had gelukkig wel de mazzel dat m'n kaartje 't deed. Heb nu een TNT2 met tv-out voor € 5,-. kon ik eindelijk m'n PIII550 InterTikTeef upgraden tot DivxBitch :D

• DSK
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Ik denk niet dat dit ooit gaat werken, die video BIOS in je gewone BIOS...

Blog (Linux-related)

• gjs
  • Laatst online: 05-07 22:58

gjs

Scoobydoobydoo

Dit moet zeker wel kunnen, mits je een Award bios, en genoeg free space in je bios hebt.
Ik heb al een paar maal met cbrom207 een nieuwere versie rom voor m'n highpoint controller in m'n Abit KA7-100 bios geintergreerd.
Met een beetje googlen op cbrom kom je vast verder !

[ Voor 4% gewijzigd door gjs op 24-11-2002 11:34 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Jensd schreef op 24 November 2002 @ 10:26:
Ik denk niet dat dit ooit gaat werken, die video BIOS in je gewone BIOS...
da's heel normaal hoor... Om vele raid-controllers te gebruiken moet je het bios daarvan ook in je gewone bios intergreren.

[ Voor 3% gewijzigd door m-m op 24-11-2002 12:30 . Reden: onder het motto: rare typo's ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ist nou gelukt?
Pagina: 1