Toon posts:

kom op tech-heads!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb enkele maanden geleden een 40.9 Gb 7200rpm Maxtor gekocht. en deze in mijn K6-2 gezet, het bios van dat ding ondersteunt schijven tot 32 Gb, en is met geen Flash over te halen tot meer. Dus toen heb ik Maxblast gebruikt, dat ging prima. Maar toen had ik de schijf op twee putter nodig, en heb ik hem geformateerd als een 32 Gb ( dan ondersteunen beide putter hem zonder maxblast ( als je maxblast gebruikt, werkt die schijf nog maar op 1 putter ). Maar nu heb ik een nieuwe pc (Abit kt-7 met T-bird ) en nu "ziet" het bios een 32 Gb schijf ( zo is hij geformateerd, dus logisch ), en met fdisk ( win 98, geen SE ) kan ik ook niet meer boven de 32 Gb uitkomen.
Wat moet ik doen, bios hand matig boven de 32 GB zetten, zodat fdisk verder kan. Of moet ik een Low-level format doen. ( dit wordt door iedereen afgeraden, maar als het de eneige oplossing is )
please help.
Greetz.

Verwijderd

ok

lowlevelformat=vuilnisbak

Dus als je echt zo'n idioot bent: hier hebbie 150pietermannen en we praten nergens meer over.

Als je nu eens met fdisk dat ding leeg mikt....en met de bios opnieuw detecteert?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de fdisk gegevens als eens helemaal weggeflikkert. Bios blijft 32 Gb zien, en niets meer.

hoe zo is low-level format=>vuilnisbak.
ik weet dat als het fout gaat, de schijf dan verrot is jah, het staat dan ook overal als laatste redmiddel. Maar wrm zou het fout gaan?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 13:21
gewoon ffe met fdisk alles weggooien en nog ffe een fdisk /mbr doen. dan met partition magic kijken of er nog wat staat en dan opniew laten detecteren in het bios (dus geen auto detect doen)

als dat niet werkt moet je eens kijken of er nog meer op dat maxblast floppie staat wat kan helpen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb mijn oude Quantum 850 Mb al -tig keer een low level format gegeven, no problemo. Waar die fabels over low level format vandaan komen, weet ik niet hoor, het is gewoon schrijfwerk, wat de HD dan doet. Dat doet ie ook in het dagelijks gebruik, er is geen verschil, dan dat ie alles weer netjes in hokjes indeelt, dus de hele schijf raakt.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Probeer eens Partition Magic (4 past op een diskette).

Verwijderd

I R know solution :D !

Gaat naar de website van maxtor en download een progje wat de schijf vol met 000 (nulletjes) schrijft.

Als dit niet te downloaden is stuur ze een e-mail en ze genven je wel de url voor het downloaden van het proggie.

Ik heb met dit soort programma's al eens een quantum en nog een andere HD (??weet merk niet meer) "gerepareerd".

Ezy

Sucksess ermee

Verwijderd

Low levelen is alleen voor oudere schijven geschikt en veilig.
Waarschijnlijk heb je met Maxblast een EZ bios geladen, zie je dit ook als je opstart? Je moet dus weer booten met die Maxblasst disk en EZ bios verwijderen daarna kan je gewoon weer met fdisk gaan werken. Heb dit zelf ook gehad met mijn Maxtor 45+.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ja klopt MaxBlast/EZ-Bios moet je (met DEZELFDE versie als waarmee die geinstalleerd is) uninstallen.
Fdisk/mbr en dan nog eens gewoon fdisk om hem opnieuw in te delen (wel eerst alle partities er af gooien)
Pagina: 1