Atto Benchmarking - Benedenmaats resultaat!

Pagina: 1
Acties:

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Ik haal dus 37mb read max. Ik heb een 120GXP IBM Deskstar schijf en een AMD 1333 op een Abit kt7a. Volgens ingewijden zou ik zeker 50mb read moeten halen.
De partitie heeft nog 750mb vrije ruimte en is NTFS geformatteerd.

Ik heb de nieuwste (VIA_4in1_443v) via drivers geinstalleerd, alhoewel ik niet zeker weet of dat helpt.. :P.
Ik kan bij het booten niet zien op welke snelheid de schijven staan (ata 100?) en ik kan in de bios nergens een instelling vinden! Weet iemand hoe ik mijn read/write performance kan verbeteren?
Alvast bedankt...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kreator/atto.jpg

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
hier is het tooltje trouwens, misschien kunnen we vergelijken? Neem wel dezelfde instellingen dan!

http://members.home.nl/kreator/Bench.zip

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-03 11:44

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Je kunt het simpelweg vergeten als je nog maar 750 Mb vrije ruimte hebt. Schijven die vol zijn, worden altijd trager. Daarom moet je benchmarks altijd op lege schijven doen. Probeer anders eens een gig of 10 vrij te maken, te defragmenteren en nog een keer te benchmarken. Succes :)

Edit: als je computer opstart, kun je m.b.v. de pauze toets, vlak voordat windows opstart, even rustig kijken op welke snelheid je harddisk draait. Er staat gewoon iets van Primary master, UDMA mode 2 ofzo.

[ Voor 29% gewijzigd door Sparhawk op 23-11-2002 14:37 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Sparhawk schreef op 23 November 2002 @ 14:35:
Je kunt het simpelweg vergeten als je nog maar 750 Mb vrije ruimte hebt. Schijven die vol zijn, worden altijd trager. Daarom moet je benchmarks altijd op lege schijven doen. Probeer anders eens een gig of 10 vrij te maken, te defragmenteren en nog een keer te benchmarken. Succes :)

Edit: als je computer opstart, kun je m.b.v. de pauze toets, vlak voordat windows opstart, even rustig kijken op welke snelheid je harddisk draait. Er staat gewoon iets van Primary master, UDMA mode 2 ofzo.
alst goed is hoort er UDMA mode 5 te staan. mits je hdd controller dit lust,

• Sparhawk

Sparhawk

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 14:41:
[...]

alst goed is hoort er UDMA mode 5 te staan. mits je hdd controller dit lust,
uiteraard, alleen was mijn opmerking meer van "daar kun je het zien" omdat de topicstarter niet wist waar hij het kon vinden. :) Ik had het alleen ff net wat duidelijker kunnen melden :)

Verwijderd

ik heb ooit gelezen dat je bij SCSI hdd onder win XP ze als dynamische drive moet converteren.
mijn ATTO scores zijn ook onder de maat met mijn SCSI hdd weet iemand hoe dat moet??

Verwijderd

Lijken me wel redelijke resultaten hoor... ik haal met mn ibm zo'n 36-37mb/s read en write. Schijf is redelijk leeg.... Met mn Western Digital haal ik wel zo'n 48-49 mb/s.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
lijkt me ook nix mis mee.

specs

Verwijderd

Conversie Dynamic disks:
My Computer\Manage - Storage\Disk Management
Rechtsklik op bv Disk0\Convert to Dynamic Disk...
Heeft voor mijn SCSI diskje wel wat performance opgeleverd, maar dit was voor SP1...
zie:
http://support.microsoft....spx?scid=KB;en-us;308219&

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
P IV 2,66@3,00 Ghz op een msi 845EP en een IBM 120GXP 80 GB haal ik met dezelfde test en instellingen 44MB read en write (op de primary partitie van ca 13 GB).
Er is dus iets mis bij je.
Heb je mischien een slave eraan hangen die geen udma aankan (zipdrive of iets dergelijks) ?.

Do as I say, don't do as I do.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb je trouwens ook de VIa-latency patch ????

Die is heel belangrijk voor de performance nml.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

eff om terug te momen op die Conversie Dynamic disks ik heb de eerst eversi evan win Xp en het gaat niet op de angegeven manier zoals PTR! uitlegt, iemand verderen ideeen??

• Sparhawk

Sparhawk

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 11:18:
eff om terug te momen op die Conversie Dynamic disks ik heb de eerst eversi evan win Xp en het gaat niet op de angegeven manier zoals PTR! uitlegt, iemand verderen ideeen??
Wat dacht je van op de F1 toets rammen en eens dynamic disk in te tikken? Of even met www.google.com te kijken, of bij www.microsoft.com

Ik snap ook niet echt wat je probeert te zeggen over je versie van winXp, dus zou je dat even duidelijker kunnen zeggen?

Verwijderd

PTR! had het over win xp sp1 die heb ik niet, gewoon basic XP prof.
en natuurlijk heb ik op die sites gekeken maar daar staat niet echt duidelijk hoe doe dit dit en dit en klaar is kees aleen maar van ja je moet dit hebben en dat mag niet, dus dat schiet niet op.

• Sparhawk

Sparhawk

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 11:46:
PTR! had het over win xp sp1 die heb ik niet, gewoon basic XP prof.
en natuurlijk heb ik op die sites gekeken maar daar staat niet echt duidelijk hoe doe dit dit en dit en klaar is kees aleen maar van ja je moet dit hebben en dat mag niet, dus dat schiet niet op.
Hallo zeg! :( Probeer nou eens in beschaafd nederlands iets op te schrijven. Ik moet 10 keer lezen voor ik de helft snap. Punten, komma's en hoofdletters zijn niet verboden hoor.

Nu nog een keer. Waarom lukt het niet?
Als je de windows help (Die F1 toets) gebruikt staat er precies wat je moet doen. Vertel anders waar het fout gaat en met welke foutmeldingen. Ik heb geen zin om 20 keer te moeten raden. JIJ hebt een probleem, dus JIJ moet duidelijk zijn en precies uitleggen wat je al gedaan hebt.

Verwijderd

ik druk op f1 en dan zoeken vul dynamic disk in en dan zijn er geen helponderwerpen beschikbaar voor dit onderwerp.
op de michrosoft site staat niet echt hoe het moet, wel wat je nodig hebt en wat niet.
google -> veel gevonden maar aleen maar probleem oplososingen e.d.

ik wil dus weten van klik hier en klik daar en je drive is dynamic geconverteerd.

(ik ben dyslexties (moeilijk word weet niet hoe je het schrijf......niet verwondelijk) vandaar rare zinsopbouw en rare worden)

• Sparhawk

Sparhawk

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 12:56:
ik druk op f1 en dan zoeken vul dynamic disk in en dan zijn er geen helponderwerpen beschikbaar voor dit onderwerp.
op de michrosoft site staat niet echt hoe het moet, wel wat je nodig hebt en wat niet.
google -> veel gevonden maar aleen maar probleem oplososingen e.d.
Ok, ik ben de beroerdste niet
als ik in google intik "to convert to dynamic disk "
dan vind ik als 3e link deze
http://www.microsoft.com/.../reskit/prkb_cnc_pbxa.asp

Daar staat het toch wel vrij duidelijk zou ik zeggen

Ik kan ook met de help van windows 2000 perfect de boel vinden hoor, en ik kan me niet voorstellen dat je niks kan vinden met de help van XP Heb je zowel bij index als bij search gekeken?
ik wil dus weten van klik hier en klik daar en je drive is dynamic geconverteerd.
Dit is dus een hele domme opmerking. Begrijp me goed, ik wil met alle plezier mensen helpen, alleen ik (en de rest van Got met mij) IS GEEN HELPDESK

rechtstreeks uit de FAQ

Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat dat duidelijk merken. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.

Als jij dus denkt dat wij hier helpdesk zijn, heb je het mis. Dan bel je maar naar microsoft toe en zeg je "vertel mij precies hoe ik dit moet doen" Oftewel, zelf een boel moeite doen.
(ik ben dyslexties (moeilijk word weet niet hoe je het schrijf......niet verwondelijk) vandaar rare zinsopbouw en rare worden)
Aha vandaar. Sorry dat ik je er dan op aanviel, maar ik kan dat ook niet ruiken :)
Zet de volgende keer onder je bericht, of desnoods permanent in je sig dat je dyslectisch (zo schrijf je dat :)) bent, dat scheelt een hoop irritatie, en dan krijg je ook niet dat offtopic gezeur van mensen

Verwijderd

oke, het is nu allemaal gefixst mijn ATTO scores zijn nu ietsjes beter.....
sorry van dat helpdesk gebeuren maar ik dacht dat het wel een vraag was voor eff tussen door, vandaar.
gelukkig is tweakers geen helpdesk want ik heb een hekel aan die helpdesken ( vrouwtje aan de lijn "computer wat is dat???")

bedankt voor de moete sparhawk.

• Sparhawk

Sparhawk

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 13:42:
oke, het is nu allemaal gefixst mijn ATTO scores zijn nu ietsjes beter.....
sorry van dat helpdesk gebeuren maar ik dacht dat het wel een vraag was voor eff tussen door, vandaar.
gelukkig is tweakers geen helpdesk want ik heb een hekel aan die helpdesken ( vrouwtje aan de lijn "computer wat is dat???")
:D :D
bedankt voor de moete sparhawk.
Graag gedaan, en succes ermee :)

Pagina: 1