Toon posts:

pc ziet andere pc niet bij netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Sweex router gekocht, maar hij doet vrij weinig.
Ik heb 2 PC's aangesloten, die beide XP runnen.
De PC's pingen allebei de router.
PC "onder" ziet/pingt de router en PC "boven", maar heeft geen toegang tot PC "boven".
PC "boven" pingt de router, maar kan PC "onder" niet pingen.
De PC's of de router zijn momenteel niet aangesloten op internet.
Suggesties?

Verwijderd

Hoe deel ik Internet ?

hier staat ook hoe je je netwerk moet configureren

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 13:10 ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:21

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 13:10:
Hoe deel ik Internet ?

hier staat ook hoe je je netwerk moet configureren
Nice icon :/

Topicstarter: Heb je de firewall uitgezet van Win XP?

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 23-11-2002 13:13 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

haha, ja jij ook. Ik heb deze al jaren, jij ook? :P

zowieso hebben we te weinig info om je te helpen met je netwerk. Hoe ziet je netwerk opstelling er precies uit, heb je wel link tussen je pc's, welke ipadressen subnetmasks en gateway instellingen heb je gebruikt? Heb je uberhaupt wel link tussen de beide pc's of moet je misschien een andere kabel kopen? (tussen 2 pc's direct heb je namelijk een cross utp kabel nodig)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de firewall in xp niet aan staan
Opstelling: PC "boven" en "onder" zijn allebei op de router aangesloten met een UTP straight through kabel.
IPs: Router 192.168.2.1
PC boven: 192.186.2.100
PC onder: 192.186.2.101
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway:192.168.2.1
Beide krijgen alles toegewezen van de router.
Zoals al gezegd:
De PC's pingen allebei de router.
PC "onder" ziet/pingt de router en PC "boven", maar heeft geen toegang tot PC "boven".
PC "boven" pingt de router, maar kan PC "onder" niet pingen.
Dus ze zijn indirect aangesloten.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:13

Reptile209

- gers -

Staat de firewall op beiden uit/goed afgesteld? Hebben beide PC's dezelfde user/password combinatie? Staan er ueberhaupt al dingen geshared? Probeer eens met \\192.186.2.100\sharenaam ergens te komen vanaf PC onder.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

heb je op de pc's toevallig een firewall of software router of proxy of iets geinstalleerd? Probeer het eens door dhcp uit te schakelen en alles hard in te voeren

Verwijderd

Topicstarter
Op beide PC's staat de firewall uit, ze hebben geen passwords en beide hebben enkele mappen of drives geshared.
PC onder pingt wel naar boven, maar zegt dat hij geen toegang heeft tot gedeelde mappen.

Verwijderd

Topicstarter
Meph, heb ik geprobeert, maar het probleem is nog hetzelfde. In de router staat btw ook geen firewall enabled.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Bestaat de user van PC Onder ook op PC Boven? Of staat op de share het guest-account en/of Everyone aangevinkt met toegangsrechten?

Verwijderd

Topicstarter
User boven heet Chris, onder heet Paul. Moet ik bij een van de PC's een soortgelijke account aanmaken?
Guest account staat uit, is dat noodzakelijk?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Ja: je kan het beste zorgen dat beide PC's een user Chris en een user Paul hebben, uiteraard met het juiste WW >:)
Als je dat doet, is guest niet nodig. Check dan wel bij de share van Paul dat Chris toegengsrechten heeft en omgekeerd!

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, waar vindt ik de "share het guest-account en/of Everyone aangevinkt met toegangsrechten" precies?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

rechtsklik op share -> sharing (delen) -> permissions (toegangsrechten?)

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden, jullie heel erg bedankt, nu tour ik naar huis om te kijken of het werkt. Thanks alot.
Pagina: 1