Beamer maken van overhead projector

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59903

Topicstarter
Ik heb dus van de week een oude overheadprojector op de kop kunnen tikken. Nou was mijn vraag of ik hier een soort van beamer van kan maken. Ik heb de search al gebruikt, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.

Hier nog ff een plaatje van de overhead projector die ik heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tververs/overhead.jpg

gr33tz mazda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:21
Anoniem: 59903 schreef op 23 November 2002 @ 13:05:
Ik heb de search al gebruikt, maar daar word ik niet veel wijzer van.

En deze had je ook al gevonden?
Beamer zelf bouwen

Beetje loze disclaimer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lampje schreef op 23 November 2002 @ 13:08:

[...]

En deze had je ook al gevonden?
Beamer zelf bouwen

Beetje loze disclaimer.....
Ja die had ik al gevonden, alleen staat daar niet echt bij hoe je van een overhead projector een beamer kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op school hebben ze een ding dat je op een overhead projector legt en je plugt er een monitorkabel op in en voilla, je hebt een 'beamer'. Een soort doorzichtig LCD-scherm dus. Kost vast een boel. Iig vind ik de kwaliteit van de beamers die ze hebben veeeel beter dan dat overhead-ding.

[ Voor 22% gewijzigd door m-m op 23-11-2002 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 19:18

Sick Nick

Drop the top!

om dat beeld geprojecteerd te krijgen met je oh projector moet je dus het beeld op een semi-doorzichtig vel hebben en dat bovenop het oplichtende vlak leggen (logisch lijkt me)

Nu is er het probleem, hoe krijg je flimbeelden daar? Voor zover ik kan bedenken kan dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55

KeesV

Zonder titel

Op mijn oude middelbare school hadden ze zo'n soort doorzichtig LCD schermpje om de toen net ingevoerde grafische rekenmachines te demonstreren :+
Die zijn dus vast ook wel te krijgen voor een gewone VGA uitgang lijkt me, moet je alleen wel goed zoeken :)

Ik doe niet aan sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal gelijk eens gaan kijken of ik zo'n doorzichtig lcd ding kan vinden op marktplaats, zou wel relax zijn.

--edit--
ik ben er nu achter dat zo'n ding een Overlay panel heet,dus da's wat makkelijker zoeken.
--edit--

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 59903 op 23-11-2002 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
even een ding m8 ik wil dus zelf ook zoon beamer maken op tom,s hardeware staat een filmpje die het precies laat zien hoe je moet gewoon een 15" tft schermpje kopen strippen van all het plastic en leg het scherm er maar op voila daar si je projector sluit je vga kabel aan stop je fav. dvd in je pc en woei jah you have your own bioscoop veel succes

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
copywizard schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:00:
even een ding m8 ik wil dus zelf ook zoon beamer maken op tom,s hardeware staat een filmpje die het precies laat zien hoe je moet gewoon een 15" tft schermpje kopen strippen van all het plastic en leg het scherm er maar op voila daar si je projector sluit je vga kabel aan stop je fav. dvd in je pc en woei jah you have your own bioscoop veel succes
OMG!

GoT zou mensen een cursus Nederlands moeten geven voordat zij zich registreren!

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-07 09:46
je moet inderdaad ff op toms hardware guide zoeken. daar staat een filmpje hoe ze dat gemaakt hebben van een oude overhead prjector en een oud 15" tft schermpje. t totaal koste geloof k nog geen 300 €

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

kwil nie spammen, maareh probeer es op www.diyprojector.nl daar zitten meer mensen die dit id hadden en best mooie dingen gecreeerd hebben.

Ikzelf heb gewoon 2 fresnels, een dubbele lens, een stukje lexaan en een compaq 15" tft gekocht. Als je een beetje handig bent kun je met die spullen (en een nog te bestellen HQI lamp) een heel aardige projector maken.

Voordelen:
- lamp gaat langer mee als in een normale koop-beamer
- gezien de resultaten met een 14/15" scherm ben je goedkoper uit (in vergelijking met een vergelijkbare koop-beamer)

Nadelen:
- hoop DIY werk
- formaat, de projectoren zijn meestal niet zo netjes klein als een koop-beamer.

Ik heb persoonlijk niet zo'n problemen met formaat, als je een beetje handig bent kun je aan je projectorbehuizing nog wat rekjes oid maken of beter nog, je bouwt em stealthy in een kastje.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 16:57
Het maakt mij verder niet uit hoor, maar zodat jullie het weten; dit topic is al 2,5 jaar oud ;)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Spiller schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 01:50:
Het maakt mij verder niet uit hoor, maar zodat jullie het weten; dit topic is al 2,5 jaar oud ;)
:D en ik altijd maar iedereen uitlachen die altijd op ouwe topics reageert |:(

Aunt bunny is coming to get me!

Pagina: 1