Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] parallelepoort pci kaart, interne aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Voor het intern aansluiten van m'n grafische lcd wil ik zo'n pci kaartje met interne parallele aansluitmoglijkheid kopen (indien mogelijk op de HCC).

Nu heb ik al gezocht (ook in de pricewatch) en op zich zijn er wel pci kaarten met een paralelle poort, echter deze zijn volgens mij allemaal extern...

...wie weet welk type wel een interne paralelle aansluiting heeft :?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je kan ook van binnen de draadjes aan de pennetjes van je connector solderen, of gewoon de konnektor eraf en een blind klepje ervoor...

Electronics development

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 16:50
denk niet dat die bestaan. Denk je dat er veel consumenten zijn die dit willen hebben. Is net zoiets als externe ide aansluitingen, heeft ook niemand behoefte aan dus maken ze het niet.

Word dus knutselen :)

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Kan natuurlijk. Maar als ik er toch 1 ga kopen, zou het het mooist zijn als hij gelijk interne connectoren heeft...

Verwijderd

een PCI-kaartje met externe LPT aansluiting bestaat en heb ik nog gehad, maar intern word idd een heel moeilijke zaak vrees ik ... Zo'n PCI kaartje met externe LPT komen en aan de binnenkant solderen zie ik ook als één van de weinige oplossingen

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
jbcyber schreef op 23 november 2002 @ 13:02:
denk niet dat die bestaan. Denk je dat er veel consumenten zijn die dit willen hebben. Is net zoiets als externe ide aansluitingen, heeft ook niemand behoefte aan dus maken ze het niet.

Word dus knutselen :)
Het grappige is dat sommige kaarten voor extra seriele poorten een interne draadverbinding hebben naar de externe poorten op de pci-kaart. Als er parallele kaarten bestaan die dit ook hebben, is dit natuurlijk ook een perfecte oplossing!

[edit] Zie onderstaand plaatje voor wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/FD000020_pro_a.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Beun_de_Haas op 23-11-2002 13:11 ]

Verwijderd

JIEPPPY, Ik heb zo'n kaartje gevonden het heeft één interne parallele poort (SPP/ECP/EPP) en één externe poort (SPP/ECP/EPP). Bij blackbox.be de IC146C :) _/-\o_

Ik zal een fotootje met de datasheet naar je toe meelen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 15:37:
JIEPPPY, Ik heb zo'n kaartje gevonden het heeft één interne parallele poort (SPP/ECP/EPP) en één externe poort (SPP/ECP/EPP). Bij blackbox.be de IC146C :) _/-\o_

Ik zal een fotootje met de datasheet naar je toe meelen
Post de specs ook hier s.v.p. Dit soort topics zijn altijd handig voor veel people met een grafisch lcd...

Ik was zelf van plan om de 90 graden connector van een kaartje af te schroeven en daar een flatcable op te solderen... Maar als ze al prefab te koop zijn scheelt het alweer :D

Verwijderd

meel is onderweg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 15:40:
[...]

Post de specs ook hier s.v.p. Dit soort topics zijn altijd handig voor veel people met een grafisch lcd...

Ik was zelf van plan om de 90 graden connector van een kaartje af te schroeven en daar een flatcable op te solderen... Maar als ze al prefab te koop zijn scheelt het alweer :D
Spijtig dat ik hier geen PDF bestanden kan importeren. Maar de kaart ziet er ongeveer zo uit http://www.bbios.be/prodimages/faxback/19424.pdf

Fotootje staat hier : http://users.skynet.be/Marzula/Afbeelding.jpg _/-\o_ _/-\o_ ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 15:55:
[...]

Spijtig dat ik hier geen PDF bestanden kan importeren. Maar de kaart ziet er ongeveer zo uit http://www.bbios.be/prodimages/faxback/19424.pdf

Fotootje staat hier : http://users.skynet.be/Marzula/Afbeelding.jpg _/-\o_ _/-\o_ ;)
Thanks! Ik heb fff op hun site gekeken.. kon deze kaartjes niet zo snel vinden, maar wat me opviel is dat ze behoorlijk duur zijn... Weet je toevallig ook de prijs van deze kaartjes?

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 17:24
Ben op zoek naar zo'n grafische lcd. :9
Woon niet in NL maar kom binnenkort langs, kan iemand mij vertellen waar ik ze bestellen kan? En welke ik moet hebben? _/-\o_

Verwijderd

ebras schreef op 23 november 2002 @ 15:59:
Ben op zoek naar zo'n grafische lcd. :9
Woon niet in NL maar kom binnenkort langs, kan iemand mij vertellen waar ik ze bestellen kan? En welke ik moet hebben? _/-\o_
Op http://www.modwarehouse.com/ia kan je info over de LCD's vinden.. en ze zijn te bestellen via http://www.grafisch-lcd.com

We hebben een IA voor deze schermpjes gedaan, maar we kunnen eventueel nog wel extra exemplaren leveren...

Verwijderd

Niet schrikken die 2x parallel kost zonder verzendingskosten en blabla €114.03 het stuk

• ebras
  • Laatst online: 10-10 17:24
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 16:01:
[...]
We hebben een IA voor deze schermpjes gedaan, maar we kunnen eventueel nog wel extra exemplaren leveren...
Kom 4 Dec. aan in NL zou dus een luek sinterklaas kado zijn.

Blij, blij blij, lees nu al een jaar of wat mee, wil eindelijk zelf eens gaan prutsen.

[ Voor 14% gewijzigd door ebras op 23-11-2002 17:05 . Reden: domdomdom, leren lezen...... ]

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 16:02:
Niet schrikken die 2x parallel kost zonder verzendingskosten en blabla €114.03 het stuk
LOL, daar kan je makkelijk 3 LCD's van kopen (via een inkoopactie dan) :D.

System specs

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Super bedankt Marzula!!!

Da's idd precies wat ik zoek, maar 114 euro. Holy shit, die van sweex kost 17 euro...

Maar goed, nu ik weet dat ie er is ga ik verder zoeken (moet toch goedkoper kunnen zou je zeggen.
[edit] hmmmm, in nederland kost ie zelfs 124 euro :(

[ Voor 13% gewijzigd door Beun_de_Haas op 23-11-2002 18:31 ]

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 23 november 2002 @ 17:38:
Super bedankt Marzula!!!

Da's idd precies wat ik zoek, maar 114 euro. Holy shit, die van sweex kost 17 euro...

Maar goed, nu ik weet dat ie er is ga ik verder zoeken (moet toch goedkoper kunnen zou je zeggen.
[edit] hmmmm, in nederland kost ie zelfs 124 euro :(
Holy muck! Wat een prijzen! Ik denk dat ik dan toch gewoon voor een cheap ass kaartje ga waar ik zelf mee aan de slag ga... We zitten niet voor nix in het casemodding topic natuurlijk :P

Verwijderd

PCI versies zijn altijd duur; zitten dure chips op :)

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Morgen op de HCC ga ik nu gericht op dit kaartje zoeken. Lukt dat niet ga ik voor die sweex van 17 pleuro ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 18:40:
Tja, maar als je het vergelijkt met een firewire kaartje met 3 poorten voor 35 euro vind ik die prijzen voor 1 extra parallel poort wel overdreven... Voor dat geld heb je een mooi blue/white LCD of een mooi mobo ofzo...

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 18:40:
Not true. Price watch:

Sweex PCI 1x Parallel 14 euro...

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 23 november 2002 @ 18:43:
[...]

Not true. Price watch:

Sweex PCI 1x Parallel 14 euro...
Dat is dan erg goedkoop !

Ik ken deze kaartjes eigenlijk alleen via 06; ik weet het, tis een dure winkel.....
Moest er zelf ooit eentje kopen, ISA was 10 euro en de pci 70 euro.
Keuze snel gemaakt als je nog een ISA slot hebt :)

Maar het is wel zo dat een PCI versie duurdere chips heeft dan een ISA.
Een ISA kaartje kun je in principe ook nog wel zelf maken; maar een PCI kaart gaat wat moeilijker :) (p 'n p ed.)

Verwijderd

Heb op de HCC een PCI kaart met 2x LPT gezien voor 25,-

Helaas weet ik niet meer welke stand dat was ;(

Verwijderd

:D

Da's mooi! Dan ga ik daar morgen fff naar op zoek... Nog andere tips?

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
heeeey, dat klinkt goed!! XNDR misschien handig als we elkaar op de hoogte houden, in het geval dat we er 1 vinden (ik zal mijn mob nr ff naar je mailen).

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Topicstarter
Yeeaaaaah baby, ik heb 'm...

...een nieuwe voor 10 pleuro >:)
[edit] bedankt voor de hulp allemaal!

[ Voor 30% gewijzigd door Beun_de_Haas op 24-11-2002 19:20 ]

Verwijderd

Beun_de_Haas schreef op 24 November 2002 @ 19:19:
Yeeaaaaah baby, ik heb 'm...

...een nieuwe voor 10 pleuro >:)
[edit] bedankt voor de hulp allemaal!
Je zal het niet geloven: ik ben dus helemaal vergeten om naar zo'n kaartje te zoeken :'(

Ik zag ook net je meeltje pas... :| Maarjaaa... Dan maar fff via de normale kanalen op zoek naar zo'n ding...
Pagina: 1