Toon posts:

HD's starten niet door, FastTrak doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een PC in elkaar gezet, met 2 HD's op een A7V333 mobo, op de primary en secondary, maar zodra ik start en de bios netjes de HD's herkent, komt FastTrak in beeld, en staat er: "Detecting IDE drives..." en dan 3 kortje bliepjes waardoor vervolgens de hele PC op standby springt en ik helemaal niks meer kan doen. Iemand suggesties hoe ik dit vreselijke bios proggie uit kan schakelen?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:26

|sWORDs|

vSphere/ESXi

In je bios kan dit zeer zeker wel.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
sWORDs schreef op 23 November 2002 @ 12:42:
In je bios kan dit zeer zeker wel.
Ik kan nergens in de bios iets vinden waar je FastTrak uit kan zetten, tenminste, niet wat er op lijkt? :?

edit

Zojuist heb ik even de optie: AGP VIDEO CARD first (ofzoiets) gedaan en toen begon ie na het detecteren van de schijfen al meteen te piepen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 12:58 ]

Verwijderd

Heb je misschien de onboard raid versie van de asus a7v333. Die dan eerst in de bios uitschakelen.

Verwijderd

Ja, just as said before, uitschakelen in de BIOS.
Hoe, lees de handleiding ff door zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt de handleiding van voor naar achter doorgelezen, en de bios helemaal doorgekeken, geupdated maar nergens een optie die die fokkin Fasttrack uitzet. Echt heel irritant!!!

edit

Ik heb zojuist het hardwarematig uitgeschakeld, met een jumper, maar het probleem blijft. 3 beepjes en op standby. Wat is kapot/verkeerd aan mijn mobo?
Argh!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 13:41 ]

Verwijderd

Flash de bios dan met de nonraid versie als die bestaat. Dan is ie zeker uit. Jumper is goed.

Maar voor je dit doet zou ik eerst ff testen zonder schijven aan die fasttrack en je bios ff updaten met de gewone bios. Wellicht is je bios corrupt geraakt.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 13:43 ]

Verwijderd

Ik heb ff de manual doorgespit en inderdaad staat er nergens een IDE RAID CONTROLLER optie in de PCI CONFIGURATION tab. Vreemd.
Probeer de onboard PCI devices control optie eens, wellicht zit ie daaronder

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kan niet in de bios :)
moet je met een jumper doen op het bord zelf :)
blz. 21 bovenaan :)

[ Voor 13% gewijzigd door chucky666 op 23-11-2002 13:51 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 13:48:
Ik heb ff de manual doorgespit en inderdaad staat er nergens een IDE RAID CONTROLLER optie in de PCI CONFIGURATION tab. Vreemd.
Probeer de onboard PCI devices control optie eens, wellicht zit ie daaronder
ik heb hem al via een jumper uitgeschakeld, maar nogmaals het probleem blijft. ik denk dat het geen fuck meer met die fasttrak te maken heeft, maar een ander probleem. ik hoor 3 kortje beepjes en daarna gaat ie op standby?!

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

ff een vraagje zit er een raid controller op je moederbord. Dat was bij mij ook het probleem. Je moet die dan gewoon uitzetten en dan start hij gewoon door.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 13:51:
[...]

ik heb hem al via een jumper uitgeschakeld, maar nogmaals het probleem blijft. ik denk dat het geen fuck meer met die fasttrak te maken heeft, maar een ander probleem. ik hoor 3 kortje beepjes en daarna gaat ie op standby?!
3x :?
dat is waarschijnlijk je videokaart, of geheugen of proc.
waarschijnlijk je geheugen.
kan je mischien een andere plankje geheugen gebruiken om te testen :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Thomasje

Thomasje

Semacode

In je moederbord handleiding staan de betekenissen van die beepjes

Verwijderd

Thomasje schreef op 23 November 2002 @ 13:53:
ff een vraagje zit er een raid controller op je moederbord. Dat was bij mij ook het probleem. Je moet die dan gewoon uitzetten en dan start hij gewoon door.
Kun jij niet lezen, dat is al tig keer gemeld, maar het probleem heeft waarschijnlijk niets te maken met de RAID controller daar deze al is uitgezet.

Verwijderd

Topicstarter
Thomasje schreef op 23 November 2002 @ 13:55:
In je moederbord handleiding staan de betekenissen van die beepjes
Ja het enige dat ik vind is dus dit:

One long beep followed by three short beeps - Video card not found or video card memory bad

Heb zojuist een andere videokaart ingedaan, deed het nog steeds niet. :(

• Thomasje

Thomasje

Semacode

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 13:56:
[...]

Kun jij niet lezen, dat is al tig keer gemeld, maar het probleem heeft waarschijnlijk niets te maken met de RAID controller daar deze al is uitgezet.
Sorry hoor je kan toch wel eens wat over het hoofd zien. FastTrak is van je raid controller dus als hij raar doet moet het wel daaraan liggen

Verwijderd

Ik denk dat je de welbekende meest gehate procedure maar moet gaan uitvoeren:
Alles uit elkaar slopen en vanaf een zo kaal mogelijk systeem proberen te booten en zo elk onderdeel testen of het stuk is of niet.
Dus eerst moederbord met cpu, geheugen en zo verder.

Erg veel succes gewenst, ik vind het een KL**E klus, maar het is toch de manier om er achter te komen wat er stuk is.

Verwijderd

Thomasje schreef op 23 November 2002 @ 13:58:
[...]

Sorry hoor je kan toch wel eens wat over het hoofd zien. FastTrak is van je raid controller dus als hij raar doet moet het wel daaraan liggen
Nee, want de controller staat nu uit en het probleem is er nog steeds.

Over het hoofd zien, het topic staat vol met meldingen dat er een raidcontroller opzit. :? :?

Verwijderd

Het is me niet helemaal duidelijk, je krijgt nog steeds dezelfde error? Dus dan zou je nog steeds het fasttrack logo zien en 3 piepjes te horen krijgen? Dan is de controller toch niet helemaal uitgeschakeld?

Kan je niet met een toetsencombinatie de raid bios in? Ik neem aan dat het mobo 4 ide aansluitingen heeft, wel de goede aansluitingen voor RAID? CPU, geheugen en videokaart zijn al uitgesloten. Anders start hij niet op of je krijgt nix te zien, doh.

• Thomasje

Thomasje

Semacode

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 18:24:
Het is me niet helemaal duidelijk, je krijgt nog steeds dezelfde error? Dus dan zou je nog steeds het fasttrack logo zien en 3 piepjes te horen krijgen? Dan is de controller toch niet helemaal uitgeschakeld?

Kan je niet met een toetsencombinatie de raid bios in? Ik neem aan dat het mobo 4 ide aansluitingen heeft, wel de goede aansluitingen voor RAID? CPU, geheugen en videokaart zijn al uitgesloten. Anders start hij niet op of je krijgt nix te zien, doh.
Ja dat bedoel ik nou ook. Bij mij was het hetzelfde probleem. Ik moest 2 dingen uitzetten. Daarna kreeg ik dat Detecting IDE drives niet meer.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:26

|sWORDs|

vSphere/ESXi

hier stond een hoop onzin.

edit:

Manual ook gelezen. Is toch anders dan bij een 266

[ Voor 86% gewijzigd door |sWORDs| op 25-11-2002 10:18 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
sWORDs schreef op 25 november 2002 @ 10:04:
hier stond een hoop onzin.

edit:

Manual ook gelezen. Is toch anders dan bij een 266
Het is me al lang gelukt, maar het probleem is er nog steeds, heb al een topic lopen bij MOBO. Toch bedankt voor de replies.
Pagina: 1