"schokkende" muisaanwijzer en muziek

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 13:40
Ik heb een

AMD Thunderbird 1400,
MSI K7T266 Pro (MS-6380) mobo met onboard sound
512 mb geheugen (DDR)
HD 60 GB 7200 rpm
Matrox G450 videokaart (versie met 16 mb)
Microsoft IntelliMouse Explorer (zonder balletje, met snoer)

Verder zit er nog een ethernetkaart in en dvdspeler en cdwriter en gebruik ik recente drivers en WinXP

Nu heb ik regelmatig het idee dat het systeem een seconde blijft hangen.
Bv. tijdens het internetten en het afspelen van muziek stottert de muziek, zowel in winamp als in andere speler en de muis "schokt" ook regelmatig.
Ook het openen van een snelkoppeling vanaf het bureaublad duurt soms even.

Nu ben ik me ervan bewust dat de videokaart met 16 mb niet echt top of the bill is.
Ik ben vooral met office en internet bezig en kijk regelmatig via de Matrox kaart naar Divx films op de TV. Het beeld op de monitor (19 inch) en op de TV is perfect, op het schokken op de monitor na tijdens gebruik van office.

Ik vraag mij nu af of de problemen die ik hierboven beschreven heb veroorzaakt worden door de videokaart. Ik ken niemand van wie ik een snellere videokaart zou kunnen lenen en dus even kan testen.

Verwijderd

miles schreef op 23 November 2002 @ 11:35:

Ik vraag mij nu af of de problemen die ik hierboven beschreven heb veroorzaakt worden door de videokaart. Ik ken niemand van wie ik een snellere videokaart zou kunnen lenen en dus even kan testen.
Nee deze problemen worden echt niet veroorzaakt door je videokaart, eerder door brak geheugen of een brakke hardeschijf

knipperd het hdd ledje ook als je iets opend, is er veel activiteid?
defragmenteer je hdd eens of een format van windows xp

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20

Wallie

Herr

miles schreef op 23 November 2002 @ 11:35:
Ik heb een

AMD Thunderbird 1400,
MSI K7T266 Pro (MS-6380) mobo met onboard sound
512 mb geheugen (DDR)
HD 60 GB 7200 rpm
Matrox G450 videokaart (versie met 16 mb)
Microsoft IntelliMouse Explorer (zonder balletje, met snoer)

Verder zit er nog een ethernetkaart in en dvdspeler en cdwriter en gebruik ik recente drivers en WinXP

Nu heb ik regelmatig het idee dat het systeem een seconde blijft hangen.
Bv. tijdens het internetten en het afspelen van muziek stottert de muziek, zowel in winamp als in andere speler en de muis "schokt" ook regelmatig.
Ook het openen van een snelkoppeling vanaf het bureaublad duurt soms even.

Nu ben ik me ervan bewust dat de videokaart met 16 mb niet echt top of the bill is.
Ik ben vooral met office en internet bezig en kijk regelmatig via de Matrox kaart naar Divx films op de TV. Het beeld op de monitor (19 inch) en op de TV is perfect, op het schokken op de monitor na tijdens gebruik van office.

Heb je wel de via 4in1 drivers geinstalleerd? Klinkt alsof je hd niet op de dma-stand staat namenlijk.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik kan alleen maar zeggen; DMA MODUS !

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-08 13:40
DMA staat geactiveerd.
Ik heb vandaag een geluidskaartje gekocht, kijken of dat wat verbetering brengt.
'l keep you informed