Terminator K7 CPU support

Pagina: 1
Acties:

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Topicstarter
Ondersteunt de Asus Terminator K7 ook XP processoren? En zo ja t/m welke snelheid? Ik kan op de site van Asus niet vinden over BIOS updates voor het gebruikte Asus K7V moederbord. En op diverse ads op internet staan nogsteeds oude specs dat er alleen Athlon 1400 en Duron 1000 worden ondersteunt.

De search op GOT leverde niet echt veel zinnigs op, maar toch meen ik te hebben gezien dat diverse GOTters er een XP 1700 op draaien. Is dat met mods gedaan? Of werkt dat gewoon standaard?

Wie kan me helpen?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ehmm, even uit het hoofd:

Volgens mij ondersteund dit bord geen van deze processoren, de A7V ondersteund wel enkele, maar de K7A is dacht ik een SLOT A bord en geen Socket A bord.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Rhy

Rhy

Topicstarter
ehhhh zie je het mij hebben over een K7A? En et moederbord in de Asus Terminator K7 is toch een Socket A moederbord ;)

Hmm nu maak ik denk zelf een fout ... het is een K7V-C

[ Voor 20% gewijzigd door Rhy op 23-11-2002 11:35 ]

• itsme
  • Niet online
Oh sorry :) je typed idd K7V ;) eens ff zoeken dan ...

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• itsme
  • Niet online
http://www.asuscom.de/support/techmain/handbuch/index.htm

Daar staat:

Slot A AMD Athlon ( Slot A ) K7M... / K7V... Serien Slot_A

Slot A dus :)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:53

The Third Man

The Third Jellyfish

Eh... de hele K7 serie is toch echt Slot A:
http://www.asuscom.de/support/techmain/technical.htm

Biosje:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/...Chipset/Apollo_KX133/K7V/

EDIT
Net te laat :P

[ Voor 7% gewijzigd door The Third Man op 23-11-2002 11:36 ]

• Rhy

Rhy

Topicstarter
hoe verklaar je dit dan?
http://www.asus.com.tw/desktop/terminator/overview.htm
http://www.pctekonline.com/asamddur10mi.html

damn .... loser van de week is /me A7V-C ... sorryyyyy :)

[ Voor 21% gewijzigd door Rhy op 23-11-2002 11:40 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

In dat geval kan je ook héél makkelijk op de Asus site de specz zien:
http://www.asus.com.tw/desktop/termk7/specification.htm

• Rhy

Rhy

Topicstarter
:( asus.com.tw doet het bij mij niet. Kan je 't even de CPU support overpennen hiero? Dan kan ik er vandaag nog 10 bestellen.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Duron 1.3 GHz & Athlon XP 1800+

Volgens mij moet je dan wel eerst de bios flashen...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Rhy

Rhy

Topicstarter
ah thanx! dan weet ik voldoende!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Afbeeldingslocatie: http://baz.lekkerekwal.com/k7spec.gif

[ Voor 33% gewijzigd door The Third Man op 23-11-2002 11:50 ]

• Rhy

Rhy

Topicstarter
hmm kats overheen gekeken dan. Dat wordt de volgende keer dus niet meer internetten tot 4:00am :-o

• itsme
  • Niet online
Erniemars, nog ff een vraagje aan jouw:

Die Shuttle SN41G2 op jouw website, krijgt die echt die kast die op jouw site staat of is die ook beschikbaar in de SK41G kast?

Wat gebeurd er overigens met de onboard videokaart als ik een AGP kaart in t systeem zet bij de SK41G, gaat die dan uit of kan ik die voor dualmonitor gebruiken?

• Rhy

Rhy

Topicstarter
Voor de shuttle zijn er nu al 5 prototype kasten geweest. De G2 wordt zeker uitgebracht in de kast die op mijn website staat. Of er ook een G kast komt is mij nog niet bekend. Ik denk het niet, maar wellicht wel als er veel vraag naar is. Shuttle verrast ons meestal achteraf met leuke producten zoals faceplates, losse heatpipes, etc.

Dualmonitor schijnt te werken, maar moet je maar even navragen op www.sudhian.com ik ben zelf tegenwoordig meer een user dan tweaker wat betreft de Shuttle XPCs.

Oh en de Terminator K7 wordt de vervanging voor mijn Shuttle SV24's. (voor de luitjes die dat graag willen weten ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Rhy op 23-11-2002 12:03 ]

• itsme
  • Niet online
erniemars schreef op 23 november 2002 @ 12:02:
Voor de shuttle zijn er nu al 5 prototype kasten geweest. De G2 wordt zeker uitgebracht in de kast die op mijn website staat. Of er ook een G kast komt is mij nog niet bekend. Ik denk het niet, maar wellicht wel als er veel vraag naar is. Shuttle verrast ons meestal achteraf met leuke producten zoals faceplates, losse heatpipes, etc.

Dualmonitor schijnt te werken, maar moet je maar even navragen op www.sudhian.com ik ben zelf tegenwoordig meer een user dan tweaker wat betreft de Shuttle XPCs.

Oh en de Terminator K7 wordt de vervanging voor mijn Shuttle SV24's. (voor de luitjes die dat graag willen weten ;) )
Ok, bedankt voor de info :)

(waarom ga je nu eigenlijk voor die Asus kast als ik vragen mag?)

• Rhy

Rhy

Topicstarter
SV24 heeft veel modwerk nodig om passief dan wel geruisloos te koelen. Kast heeft 3 fans: 1 CPU, 1x casefan, 1x CPU fan. De C3 866Mhz die ik erin heb zitten kan passief gekoeld worden maar moet ik dure losse heatsink kopen. CPU fan kan vervangen worden door globalwin 40x40x10mm maar kost ook weer zo'n 5-10 euro en tja dan kan de casefan nog met stiller 60x60mm. kost allemaal hoop geld en moeite.

Terminator K7 is standaard al stiller. Asus voeding heeft alleen 1x 92x92mm fan en geen psufan. Wil deze ene fan vervangen voor Papst en dan proberen een Spire fridgerock ofzo te gebruiken. Alleen vrees ik dat dit niet gaat passen, maar vind wel andere passende oplossing ;)
Voordeel van de Athlon XP 1700 die ik erin ga zetten ipv C3 866MHz is de enorme snelheidswinst met factor 3 ofzo en dan ik kan ipv de router/gateway ook als LANgaming server inzetten.

Voordelen genoeg.

En ga zo'n zelfde ding bouwen voor de identieke SV24 die bij m'n ouders staat.
Pagina: 1