Toon posts:

Te veel betaald voor Q-tec voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Als je iets koopt bij een winkelier voor te veel geld. Ik praat hier over een prijsverschil van 33,50 euro :(. Heb je dan het recht om het product (een Q-tec voeding) in te ruilen tegen het volledige aankoop bedrag? De winkelier zegt mij nu dat ik de voeding alleen nog maar kan ruilen tegen iets anders. Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven wat ik voel me behoorlijk gepakt.

Normaal koop ik nooit computer spul in een echte winkel maar, nu zat ik echt omhoog. Ik had namelijke een mooie chieftec voeding bij perfect systems besteld maar, dat duurde vier weken wat mij na drie weken is verteld. Dus dat is toen afgeketst. Dit om aan te geven dat ik van te voren goed heb rond gekeken.

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Je vraagt hem netjes om een kopie van hun voorwaarden en je verteld dat je die jou advocaat laat door lezen en dat het hoofdkantoor van die winkel (of de winkel eigenaar/manager) wel een brief krijgt van jou advocaat.

Dit hoeft allemaal niet waar te zijn, maar ik heb het twee keer gedaan en je wilt niet weten hoe snel ik me spullen kon inleveren voor kei harde guldens/euro's .

Verwijderd

ik heb er ook wel eens last mee gehad, toen kocht ik iets voor 10 euro ofzo, en dan kreeg ik de rest in contanti terug..
En anders moet je maar ff bluffen, als dat ding gewoon heel is enzo, dan moet je gewoon je $$'s terugkrijgen vind ik.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-07 09:15
hmm je zegt op het einde .. dat je van te voren goed hebt rond gekeken, dus ook naar de prijs neem ik aan. Kortom .. je wist bij koop toch al dat hij bij deze winkelier veel duurder was ? ... prima dat je het koopt, maar waarom verwacht je dan het weer in te kunnen leveren ?

Zo kan ik ook wel jaren lang elke dag een nieuwe auto voor de deur hebben .. met het verhaal dat tie bij de buurman goedkoper is ... wil m'n geld terug en ga wel naar de buurman .. en vervolgens die z'n buurman .. en vervolgens elke dealer met een semi-gebruikte auto + admin kosten zitten ?

misschien eerst nadenken en dan doen.

Verwijderd

Topicstarter
gekkie schreef op 23 november 2002 @ 11:39:
hmm je zegt op het einde .. dat je van te voren goed hebt rond gekeken, dus ook naar de prijs neem ik aan. Kortom .. je wist bij koop toch al dat hij bij deze winkelier veel duurder was ? ... prima dat je het koopt, maar waarom verwacht je dan het weer in te kunnen leveren ?

Zo kan ik ook wel jaren lang elke dag een nieuwe auto voor de deur hebben .. met het verhaal dat tie bij de buurman goedkoper is ... wil m'n geld terug en ga wel naar de buurman .. en vervolgens die z'n buurman .. en vervolgens elke dealer met een semi-gebruikte auto + admin kosten zitten ?

misschien eerst nadenken en dan doen.
Wat jij beschrijft dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar er is natuurlijk een groot verschil tussen een goede aankoop waar je waar voor je geld krijgt en een te dure aankoop waarbij je echt flink wordt afgezet.
Toen ik de voeding kocht dacht ik: die zal iets boven de prijs van een webwinkel zitten. Daar had ik rekening mee gehouden want, ik zat omhoog. Ik heb hem nodig voor m'n werk dus was bereid iets te veel te betalen. Maar niet 30 euro te veel natuurlijk.

Overigens het gaat hier om een voeding van Q-tec 400Watt dual fan Gold gekocht voor 62,50 euro grrrrrrr :(

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
gewoon en hoop stennis schoppen in die winkel als er mensen bij zijn dan werken ze wel mee. ik heb de zelfde voeding voor 28 euro gekocht

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:27
De winkelier is geenszins verplicht om de voeding terug te nemen. Als hij dat zou doen, dan is dat alleen maar "extra service".

Vergelijk voortaan de prijzen vóórdat je koopt, en ga ze niet achteraf nog eens vergelijken. Dan kun je wel bezig blijven, en dit is nu gewoon je eigen fout. Stom, maar goed: als je er maar van leert :)

Verwijderd

mag je binnen 8 dagen niet altijd iets omruilen voor harde euro's

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:27
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 12:11:
mag je binnen 8 dagen niet altijd iets omruilen voor harde euro's
Nee.

Als dat in de voorwaarden staat, dan is dat die "extra service". Internet-aankopen zijn een ander verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt Esteg zoiets had ik wel verwacht. Toch baal ik ervan bah.
Tot slot even een voorspelling: betekent dit niet het einde van alle echte computer winkels? Ben gisteren voordat ik die te dure Q-tec kocht langs meedere zaken geweest en allemaal veel duurder dan webwinkels en geen ruime keuze uit merk voedingen. Het is toch nog een kwestie van een paar jaar voordat de consument dit massaal door heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 12:34 ]

Verwijderd

Zoveel heb je niet teveel betaald voor die Q-tec unit. Ik heb m laatst bij Norrod gehaald voor 45 smeuro, dus je zit eigenlijk maar 17,50 hoger. Is nog een hoop op zo'n bedrag eigenlijk.

Ik denk alleen niet dat je erg sterk staat: het is dan wel duurder, maar daar staat ook wat tegenover. Een webwinkel werkt erg lastig met garantiezaken, defecte spullen omruilen enzo. Je kan geen advies krijgen over wat betere spullen zijn, niet alleen via de specs maar in dagelijks gebruik, en je kan het spul niet zien, en vasthouden. De meeste mensen denken dat dit allemaal gratis is, maar een ondernemer moet wel z'n personeel betalen, en een winkelpand hebben, met alle kosten die daar bijkomen.

Als ik ee digicam koop, dan haal ik die bij een fotozaak, niet bij een webwinkel. Bij de fotozaak kunnen ze me namelijk ook vertellen hoe dat ding werkt, en hoe je een goede foto kan maken!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ja mensen er bestaat toch nog gerechtigheid. Ik bel net op naar die winkel en de manager gaat maandag kijken wat de nieuwe inkoop prijzen zijn van de Q-tec voeding.
Vrij vertaald betekent dat ik in ieder geval een gedeelte van het bedrag terug krijg.

Ik dacht eerst niet dat er te praten viel met die man maar hij vind het zelf blijkbaar ook erg vervelend. Nu maar hopen op een goed voorstel.
Pagina: 1