Intel mobo bios kaduuk :-(

Pagina: 1
Acties:

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:04
Jo luitjes hier mijn probleem,
ik heb een kennis waar ik altijd heenga om te internetten (chellouh :P)
laatst kwam ik daar aan en deed de pc aan en kreeg ik ineens een wachtwoord op men flikker.. :S. dus ik d8 dan reset ik de bios wel even. zo gezegd zo gedaan. kast open meest logische jumpertje 5sec verwissled (boekje was pleite). kast dicht pc aan: nou komt het. hele bios kaduuk.

1. kan simpelweg niet meer in bios komen
2: geeft a en b als een 2.88 mb diskette station
3: floppie doet het duzz niet.
4 kan duzz niks meer want wil niet meer opstart zegt het bekende insert boot disk :S

Wie kan mij helpen??? 8)7

thnx

Even niets...

• FireDrunk
sorry was specs vergeten hier komen ze:

intel mobo (beetje onbekend weet alleen bios code : 4f4JZ0XB
celeron 400
6.4 quatum fireball
verder normale specs
niet overgeclockt

Modbreak
Je kunt ook gewoon het edit-knopje Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken ipv in korte tijd onder elkaar te posten. Dat oogt dan minder irritant zo ;)

[ Voor 49% gewijzigd door BalusC op 23-11-2002 18:46 ]

Even niets...

Verwijderd

heb je de de stekker uit het stopcontact getrokken terwijl je die switch omzette? Ik heb nl. wel eens gehad dat een ik een mobo had gefryd omdat ik dus de stekker in het stopkontakt had laten zitten..... sprongie ineens aan toen ik die jumper verzet had (en nog niet teruggezet)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien een open deur, maar gaat het hier niet gewoon om een OEM PC? Gateway?

Verwijderd

Als je een echt intel bordt hebt zit er op het mobo een jumper welke je kan gebruiken om je bios terug te zetten. Je kan ff de documentatie bij intel halen .. die hebben alles staan. De procedure is iets van bios en wat files op diskette zetten, jumper omzetten diskette in A drive computer aan, bios wordt geflashed, computer uit jumper terug en gaan. Verder voor paswoorden staan er ook routines op. Kortom kijk op de intel site als je een Intel mobo hebt !

• FireDrunk
het enige probleem is dat men floppy niet meer werkt duzz kan ik hem ook niet flashuh..

PS: jah het is HELAAS een gaatweggetje... :( |:(

Even niets...

• FireDrunk
Hij Doet het weer!!!!!!!!

Bleek dat Bios Jumpertje naar de filistijnen was :( |:(

Nou loopt ie weer als een zonnetje met een mooie bios update :P

Thijs

Even niets...

Pagina: 1