blauw scherm tijdens installatie windows xp prof

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:43

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Als ik windows xp wilt installeren krijg ik tijdens de installatie een blauw scherm. er staat iets over het bios in die tekst in en dat windows is afgesloten om schade te voorkomen. Heb de search gebruikt maar die kon niks vinden, want ik las laatst een topic over dit zelfde onderwerp. Als iemand dit topic kan vinden met een linkje zal ik ook blij zin :9

specs sys:

Intel pentium II 350@350
Aopen AX6B Mobo
Doamond viper v550
192 mb sdram
8,2 gb hd.

kan het ook zijn dat m`n bios te oud is :?

[ Voor 18% gewijzigd door Meneer aard op 23-11-2002 11:00 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Probeer je BIOS eens te flashen. Als je dan nog een BSOD krijgt moet je ff de exacte foutmelding hier neerzetten, anders kunnen we er weinig mee. :)

Verwijderd

Mja even iets duidelijker melden aub :) blauwe schermen komen me nameljik bekend voor tijdens installatie.... bij mij lag het aan me geheugen die totaal brak was

je kan het even testen met Memtest (www.memtest86).

laat het wel duidelijk zijn dat dit bij het geval was, wil niet zeggen dat het bij jou ook je geheugen is :)

suc6

Verwijderd

"Iets over BIOS". Duidelijker kan echt niet?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:43

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 14:24:
"Iets over BIOS". Duidelijker kan echt niet?
Krijg als ik opstart de volgende melding Serial Precence detection unanvaible. Dit staat in het rood. Heb bijna alle windows versie`s geprobeerd maar liepen allemaal vast (blauwe schermen). Win versie 98,me en XP. Ik vermoed dat hier een verband in zit tussen de spd en windows.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Ehm, je pc is niet geschikt voor XP, als je het er al op krijgt zal het zwaar kut lopen. Ga gewoon voor 98SE, dan heb je tenminste een fatsoenlijk lopende pc.

Verwijderd

aard schreef op 24 november 2002 @ 16:03:
[...]

Krijg als ik opstart de volgende melding Serial Precence detection unanvaible. Dit staat in het rood. Heb bijna alle windows versie`s geprobeerd maar liepen allemaal vast (blauwe schermen). Win versie 98,me en XP. Ik vermoed dat hier een verband in zit tussen de spd en windows.
Ga er maar vanuit dat idd je RAM niet helemaal geaccepteerd wordt door Windows. Als je bij elke install van al die versies (incl win98) een foutmelding krijgt kan ik maar 1 oorzaak bedenken. Haal het geheugen eruit en probeer de procedure te herhalen met eerst 1 bankje RAM, dan andere of tweede erbij etc.

Met je BIOS is niets mis mee. Windows 98 kan je gerust op een machine met een BIOS daterend uit 1989 installeren. Als het dus daar al mee misgaat heeft het hoogstwaarschijnlijk niets met je BIOS te maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 16:09:
Ehm, je pc is niet geschikt voor XP, als je het er al op krijgt zal het zwaar kut lopen. Ga gewoon voor 98SE, dan heb je tenminste een fatsoenlijk lopende pc.
Even de posts volledig doorlezen is ook wel handig......
Heb bijna alle windows versie`s geprobeerd maar liepen allemaal vast (blauwe schermen). Win versie 98,me en XP.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 16:20 ]

Pagina: 1