[ppp] Casema probleem

Pagina: 1
Acties:

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
Het zit zo : heb Casema com21(wanadoo) (ja ik weet het is gaar) maar nu wil ik dus dat gaan delen op een linux bakje (slackware8.1) dit doe ik dus met ppp.

ppp0 is up, heb verbinding
ik krijg een lokaal en remote ip, maar eth0 krijgt geen ip toegewezen waardoor ik dus geen internet heb.
proxy ARP is disabled..

ik start het met
ifconfig eth0 up
pppd pty '/etc/ppp/pppoe -I eth0 -T 60 -U -m 1412 -p /var/run/pppoe-com21.pid' lcp-echo-interval 10 noauth nodetach name "USERNAME@wanadoo" ipparam com21a

dan heb ik dus verbinding, maar krijgt eth0 nog geen ip.

iemand die me kan helpen ?

bvd

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:48
waarom gebruik je rp-pppoe niet ?
dit programma wordt ook standaard meegeleverd op je casema cdrom

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

waarom moet eth0 een ip krijgen als je via ppp0 verbonden bent?

Verwijderd

klinkt alsof je eth0 niet wordt herkent
ik gebruik zelf http://www.coyotelinux.com/ en hier had ik ook problemen om de twee netwerkkaarten goed te configureren

Verwijderd

schijnt idd heel simpel met rp-pppoe te gaan, gewoon ff adsl-setup en adsl-start runnen (ja klinkt raar adsl, maar zo heten de programmas nou eenmaal)

hoe komen jullie trouwens aan die nieuwe modems? gewoon heel laat pas een abbonnement genomen? ik stap binnenkort over op adsl, maar heb al die tijd dat oude modem gehad die je in een van je COM-poorten ramt

ik hoorde wel eens van iemand dat hij zo'n com21 modem kreeg, maar die had hem nog een tijdje langer dan mij, en zag laatst pas, dat dat even dure abbonnement toch wel 2 keer zo snel is :?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:48
com21 != die modem die je in je COM-poort stopt (zie mijn plaatje)
com21 is sneller daarom is het duurder dan je demos-modem

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:06
Je eth0 moet helemaal geen ip toegewezen krijgen, je internet via je ppp0. Als dit niet werkt moet je even kijken of je routing table wel spoort.

Ik raad trouwens aan om rp-pppoe te gebruiken, dat werkt echt super.

Verwijderd

a casema user schreef op 23 november 2002 @ 17:30:
com21 != die modem die je in je COM-poort stopt (zie mijn plaatje)
com21 is sneller daarom is het duurder dan je demos-modem
ehm lees eens wat ik zei, misschien wat onduidelijk maar ik zei dus dat ik zo'n oud COM-poort modem had, en mijn vriend zo'n nieuw com21 modem

het was mij alleen een raadsel hoe het beleid is wanneer je een com21 modem krijgt, maar ja het boeit me niet meer zo, want ik kap toch met kabel
Pagina: 1