[html] frames..

Pagina: 1
Acties:

• thebill
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik heb vaker met frames gewerkt, en dat werkte goed. Nu kom ik er echter niet uit!

Mijn wannabees op een rijtje:

Ik wil:
- Een mainframe waar de tekst in komt van: 800 pixels breed en 450 pixels hoog. (tekst.htm)
- Een tekstframe waar het menu (gif bestand) inkomt van: 800 breed en 150 pixels hoog (menu.htm). Dit is tevens de borderrand van de onderkant. Het gifje vind je hier: http://members1.chello.nl/~j.alberse/gmf/menu.gif
- Aan de bovenkant een topframe waar een rand moet komen. Zie hiervoor: http://members1.chello.nl/~j.alberse/gmf/border_boven.gif
-Aan de linkerkant net zoiets: http://members1.chello.nl/~j.alberse/gmf/border_links.gif
-En, natuurlijk, aan de rechterkant: http://members1.chello.nl/~j.alberse/gmf/border_rechts.gif
- Opvulling voor de rest van het scherm als je onder een grotere resolutie (dan 800*600) draait. Dit in een andere achtergrondkleur (in plaats van #003399 #FFFFFF).
- Alleen het tekst.htm (het tekstframe) zal steeds overnieuw geladen hoeven worden voor het doorbladeren van de pagina.

De website wordt fullscreen weergegeven. Het is voor een presentatie cdrom voor school, en ik moet het maandag afhebben. Ik zit dus behoorlijk te stressen, want ik had niet verwacht dat het zo moeilijk zou gaan! Als jullie weten hoe ik dit oplos, hoor ik het graag!

Ik weet dat het niet mag, maar ik bedank jullie/je hierbij toch alvast hartelijk!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

www.macromedia.com en dan maar dreamweaver downloaden...

• thebill
daar werk ik mee, maar lukt me niet! dreamweaver mx trouwens

Verwijderd

thebill schreef op 23 november 2002 @ 10:16:
Ik weet dat het niet mag, maar ik bedank jullie/je hierbij toch alvast hartelijk!
Voor wat voor het slotje dat hier binnenkort op dit topic komt, komop man dit lijkt op een opdracht die jij voor school moet maken en nu door ons laat maken, je hebt zelf nix geprobeert. Je hebt geen pc-basiskennis (anders zou t wel lukken met dreamwiefer) en je hebt waarschijnlijk nog nooit iets gedaan in html.
mijn advies:
Start fromtpage op ram op F1 en veel plezier

• Blizard
  • Niet online
Laat es zien wat je allemaal al hebt, dan kunnen we bijsturen waar nodig en specifieke tips geven. Nu vraag je gewoon "Maak voor mij een website die aan deze eisen voldoet". En daar dient GoT niet voor. Als je wil dat we je helpen dan vrees ik dat je zelf toch al een beetje gaat moeten tonen wat je al hebt.

• thebill
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 10:29:
[...]

Voor wat voor het slotje dat hier binnenkort op dit topic komt, komop man dit lijkt op een opdracht die jij voor school moet maken en nu door ons laat maken, je hebt zelf nix geprobeert. Je hebt geen pc-basiskennis (anders zou t wel lukken met dreamwiefer) en je hebt waarschijnlijk nog nooit iets gedaan in html.
mijn advies:
Als ik nou had gevraagd hoe ik een eenvoudig framepaginaatje zou maken, zou ik je reactie begrijpen. Maar dit...

Niet wat voorbarig?
Ik heb wel degelijk dingen met html gedaan. www.backpack.downunder.nl is nog een goed voorbeeld van een website die ik ongeveer anderhalf jaar geleden gemaakt heb. Heb ook meer dan basis pckennis.

Ik ben vanochtend anderhalf uur bezig geweest om het voor elkaar te krijgen. Zo ver ik weet heb ik ALLES geprobeerd. Ik kom er niet uit.

Trouwens: dit is niet echt het basisframe principe. Dit is wat ingewikkelder.

En, ik laat jullie niet mijn opdracht doen. Als je ziet hoeveel werk ik er al in heb zitten en hoeveel werkt het me nog gaat kosten. Ik vraag btw alleen jullie advies hoe ik dit het beste kan doen.

En, ik dacht dat dit een forum was waar het de bedoeling is dat je elkaar helpt..

• thebill
Blizard schreef op 23 november 2002 @ 10:34:
Laat es zien wat je allemaal al hebt, dan kunnen we bijsturen waar nodig en specifieke tips geven. Nu vraag je gewoon "Maak voor mij een website die aan deze eisen voldoet". En daar dient GoT niet voor. Als je wil dat we je helpen dan vrees ik dat je zelf toch al een beetje gaat moeten tonen wat je al hebt.
Ik heb nu dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<frameset cols="80,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
  <frame src="leeg.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
  <frameset cols="800,600" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> 
    <frameset rows="46,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
      <frame src="leeg.htm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize >
      <frameset rows="*,126" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
        <frame src="tekst.htm" name="mainFrame">
        <frame src="menu.htm" name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize>
      </frameset>
    </frameset>
  <frame src="leeg.htm" name="rightFrame" scrolling="NO" noresize>
</frameset>
</frameset>
<noframes><body>

</body></noframes>
</html>

[ Voor 56% gewijzigd door thebill op 23-11-2002 10:41 ]

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 11:11

Erikie

www.erikie.nl

--quote-
mijn advies:
--

LOL :P

maargoed, deze TU is nog niet afgebrand, dus leef je hier maar uit.. (da'k nog moeite doe eigenlijk)
http://www.dto.tudelft.nl/mirhtml

traktor scratch!

Verwijderd

Freemset (*,800,*)
__freemneemlinks
__freemset(*,600,*)
____freemneemtop
____text.htm
____freemneembot
__freemneemrechts

zoiets

Verwijderd

Teken het frame eens voor jezelf op papier. Meestal zie dan je wel hoe het geheel moet opbouwen.

• thebill
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 10:46:
Teken het frame eens voor jezelf op papier. Meestal zie dan je wel hoe het geheel moet opbouwen.
al gedaan en geprobeerd.. ik zie de structuur ook wel, maar komt er niet uit met de juiste maten (pixels)

Verwijderd

Doe het liever ook met de hand ipv Dreamweaver want aan je geposte code te zien bakt die er niet veel van.. Op deze manier heb je veel betere controle over de code en hopelijk leer je er ook wat van. :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Veel te veel framesets aan het nesten for no apparent reason. Bovendien ben je met je maatvoering aan het kloten (dat onderste frame kan nooit perse 150 px hoog zijn, als de twee frames daarboven ook een vaste grootte hebben. Let op waar ik de NORESIZEs heb weggehaald).

FF opruimen doet dan dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<frameset cols="80,800,*">
    <frame src="leeg.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>

<frameset rows="46,450,*" >
        <frame src="leeg.htm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize >
        <frame src="tekst.htm" name="mainFrame" noresize>
        <frame src="menu.htm" name="bottomFrame" scrolling="NO"> 
    </frameset>

<frame src="leeg.htm" name="rightFrame" scrolling="NO">
</frameset>

Oh, en voordat je vraagt hoe je die fullscreen voor elkaar krijgt: http://www.irt.org/

Maar ik zou toch beginnen met je framestheorieboekje nog 'ns open te slaan. Ik denk dat je zelf wel weet waarom.

[ Voor 53% gewijzigd door Rataplan op 23-11-2002 11:04 . Reden: nog een noresize teveel :) ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:29
als je met dw mx werkt: onderaan het venstertje even je muis neerplanten en dan kliken en omhoog slepen, is een frame onder, zo werkt het met alle kanten :)

|>

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Woah, als je er met zo'n klik-en-klaar ding als Dreamweaver al niet uitkomt... :?

Ik zou het eerst eens gaan uittekenen op papier. Het klinkt raar, maar het kan je heel goed helpen.
Teken alle frames uit, en ga dan van bovenaf met je potlood eroverheen naar beneden. Wat kom je het eerst tegen, aan de 'buitenkant': horizontale rijen (maak een frameset met rows aan) of verticale kolommen (same thing met cols). En zo ga je verder tot je helemaal naar binnen bent gewerkt en alle frames hebt.

Ik heb het idee dat je natuurlijk wel wat hebt geprobeerd, maar meteen loopt te stressen... niet zo gek ook, als het overmorgen af moet... was er dan ook eerder aan beg... :X wijselijk houd ik mijn mond, ben zelf ook scholier geweest
Enfin, weg met die troubled mind, schud je hoofd drie keer, doe een handstand en kijk er dan met een frisse blik naar... als je dit al eerder hebt gedaan, zoals op die backpacksite, dan moet je het nu nog steeds kunnen. Htmllen verleer je echt niet in 1,5 jaar ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

offtopic:
Dark Blue: mooie site(s) heb je gemaakt - net je portofolio door zitten werken netjes, maar bij jou: http://www.heidi.stylite.nl/ krijg ik toch wat html voutjes :D

[ Voor 26% gewijzigd door himlims_ op 23-11-2002 16:25 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:40
gelukkig verschillen smaken nogal ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

En, thebill? Gelukt?
willem169 schreef op 24 november 2002 @ 21:11:
gelukkig verschillen smaken nogal ;)
:? :? :?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• thebill
allen bedankt!
ik heb het met 'i-frames' gedaan!
stond in de html handleiding die ik hierboven genoemd werd..
ben die optie trouwens niet bij dreamweaver tegenkomen, maarja..

nogmaals bedankt!

ben trouwens nog wel hele dag bezig geweest.. nadat ik 'uitgevonden' had dat het zo moest nog wat mee zitten te knoeien. het werkte uiteindelijk erg goed _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door thebill op 25-11-2002 17:48 ]

Pagina: 1