Beamers

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Beste allemaal,

die beamers zijn:
a. verschrikkelijk duur
b. toch best aaardig om te hebben

Weet iemand een manier om op een goedkope manier (zeg max. 500,-) een goed werkende beamer te krijgen?

't Zou toch niet moeilijk moeten zijn, gewoon een diaprojector ombouwen of zo iets...

Ik zeg maar iets...

Zijn er mensen die hier misschien ook wel eens over nagedacht hebben?

Groeten Jopie

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Was het maar zo simpel ;)
Beamers zijn niet voor nix zo duur......
In een beamer zit een soort van doorzichtig LCD-display, met daarachter een lamp. Dat licht wordt dus door dat display geprojecteerd, en werkt dus wel vergelijkbaar als een diaprojector. Maar zelf bouwen zal dus niet kunnen denk ik.
(iemand aanvullingen, tell it please :))

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Een kennis van me heeft wel eens zo'n goedkoop handheld kleuren LCD tvtje open gesloopt en het schermpje in een dia projector gepropt..

Werkt leuk hoor, voor een paar seconden. Het lcd kan niet tegen de enorme hitte van de projectielamp en wordt eerst steeds donkerder en als je niet uitkijkt dan barst hij en is het helemaal over met de pret.

Ik heb zelf eens naar beamers lopen kijken, vond de home modellen van sharp wel leuk, al kosten die ook meteen weer 5k of meer.
Beetje rond wezen kijken, nou sorry maar de beeldkwaliteit van die dingen zijn om te janken.

Wil je fatsoenlijk beeld waarbij je niet gelijk heel je kamer van zwarte verduisteringsgordijnen hoeft te voorzien dan ga je eerder rihting de 20-30k.. beetje te veel naar mijn zin toch wel redelijk, zoveel losgeld heb ik ook weer niet op zak :-(

en als je hem voor data wilte gebruiken dna wil je helemaal niet weten wat ene prijzen je gaat zien.

IP Rocks

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:35
Tja dat zijn nu eenmaal de prijzen, en 2-hands kopen is ook een risico, want die lampen van LCD beamers gaan ''maar'' 2000 uur mee, en kosten 700,- om te vervangen, dus met een beetje pech, koop je een beamer die nog meer een paar uur kan.
Verder heb je nog van die beamers met drie lamper op rij ( rood blauw en groen), die zijn sterker ( en duurder) en gaan langer mee, 7000 uur per lamp, dus als je moet vervangen ben je driedubbel de lul.

oftewel, je zult gewoon een groot spaarvarken moeten hebben voor zo'n ding ;-(

* Horus wil ook wel zo'n speeltje

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:04
Een LCD-schermpje uit bv. een gecrashte laptop nemen en die op een overheadprojector leggen? Die zie je wel vaker, alleen dan uiteraard niet met het scherm van een gecrashte laptop...

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
2e hands kopen kan in wezen wel, want ik heb veel beamers gezien (heb niet bij allemaal ernaar gezocht) die in hun menu ergens een optie verstopt hadden die liet zien hoelang de huidige lamp al gebruikt was. Waren allemaal kleine beamers, 700 luminen, prima om een filmpje mee te vertonen op je witte muur. Deze beamers hadden allemaal 1 lamp. Je zou het even kunnen controleren dus. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je die teller kunt resetten door de lamp even los te maken en terug te zetten. Ik vermoed dat de teller dan weer op 0 staat, want het was geen schatting van de tijd (bv. aan de hand van veranderende materiaal eigenschappen van de lamp) maar echt precies 534 uur.

Verwijderd

misschien zo stom idee hoor maar je kan die schoolprojectors. die kastje op wielen ook gebruiken als projector en die zijn volgens mij niet zo aso duur. Of zit ik er nu helemaal naast???

Verwijderd

Ja je zit er helemaal naast.

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een oom die die dingen verkoopt. Een beamer moet je alleen kopen als je op verschillende plaatsen b.v. demonstraties moet geven en niet een breedbeeld of plasma wil meeslepen. Het is veeel verstandigger om met je 10-20k een plasma te kopen omdat je dan beter beeld hebt en niet 1k kwijt bent voor nieuwe lampen. En een beamer heeft een 'lage' resolutie t.o.v. het beeldoppervlak. Hiervoor zijn wel linedoublers te krijgen maar die zijn er vanaf >25k.

Hij heeft er zelf een aantal als showmodel maar gebruikt ze nooit om tv te kijken ofzo, ook geen dvd. Is gewoon te kostbaar zo'n ding. Alleen voor bedrijven is zoiets een uitkomst.

Verwijderd

Hmm, op school kregen we er om de een of andere reden zomaar één beamer cadeau twv. F10.000,- , niet slecht :) Die dingen zijn idd. niet 123 in elkaar te knutselen, maar goed... leuk op een feest, beamer ff aansluiten op PC'tje met Sonique visuals icm een diascherm ofzo :)
Pagina: 1