Toon posts:

Asus P4T533c probleem..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb allereerst alle subforums afgelezen betreffende deze mobo en daarnaast heb ik al diverse keren het moboboekje doorgelezen en helaas tevergeefs.

Het is een compleet nieuwe pc die ik gebouwd heb.
De Crimms zijn ook geplaatst, 2 videokaarten heb ik getest en in beide gevallen nog steeds de No Signal melding op de monitor.

Als ik de Pc opstart dan krijg ik een beep die looped en de oorzaak volgens het boekje moet het geheugen zijn.

Nu heb ik via Hardware.nl wizard gezocht naar het geschikte geheugen en Dane-Elec 128mb 184pin Pc800 Rimm type: RR400-16064A046 gevonden.

Ik ben het spoor compleet bijster medetweakers.
Vriendelijke Groeten,
Yvanovic

Verwijderd

Je hebt 4 geheugen banken die alle 4 bezet moeten zijn,2 voor de echte geheugen modules en 2 voor de bijgeleverde dummy's.
Voor de duidelijkheid,je moet dus 2 geheugen modules hebben,als je 256Mb geheugen in je systeem wil hebben moet je dus 2 bankjes van 128Mb plaatsen.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Je hebt het verkeerde geheugen, kijk hier maar eens onderaan de pagina, daar staat:
Use only the tested and qualified 16-bit 1066MHz RIMM listed below.
Other RIMM manufactured by other vendors may not be suitable for this motherboard.

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Ik neem aan dat je weet dat je 16-bits RIMMs altijd per twee moet plaatsen? Probeer je modules 'es om te wisselen (de ene in 't slot van de andere en vice versa), zorg er wel voor dat de CRIMMs in de hoogste (#3 en #4) geheugenbank zitten.

Verwijderd

Ze moeten nie altijd met 2 geplaatst worden maar het word wel aangeraden.
Als je nu slechts 1 module hebt moet je idd die dummy plaatsen die ze u mee geleverd hebben. Anders werkt het niet.
Ik heb hier het zelfde mobo met 2 blokjes van 256 RIMM van samsung. En ik heb geen enkel prob tot nu toe.

Verwijderd

Topicstarter
Hi Racer,

Ik heb via de Wizard van de Tweakers Geheugenshop deze 2 geheugen modules besteld?
Dus dan zou het toch wel in orde moeten zijn of kan ik nu wederom dit geheugen retour zenden?
Als ik dit van tevoren had geweten dan had ik NOOIT deze Asus Mobo gekocht wat een ellende.
Heb ik eindelijk alle onderdelen en ik loop al 4 weken te ijsberen.

Thx. voor de reacties zover!
Vr.Gr.
Yvanovic

• InSPiRE
Tja, ik vindt het vervelend om te zeggen, maar als je een moederbord koopt lijkt het me handig als je van te voren ff kijkt bij de fabrikant welk geheugen hier in moet. Ik heb zelf ook een P4T533-C met 4x 128Mb van Kinsgton (KVR1066X16-4/128) en ben hier zeer over te spreken. Van de Tweakers geheugenshop heb ik niet echt een hoge pet op.

PS: Begroeting onder posts & replies :)

Verwijderd

Topicstarter
Hi Racer,

Shoot da's wel vreselijk balen....
Hiervoor had ik Kingston geheugen modules gekocht en dit bleek ook niet het juiste type te zijn.
Dus zo'n wizard geeft dan geen duidelijke correcte info omdat de nieuwe modules niet werken!

Geef mij maar gewone mobo's i.pv. dure Rimm mobo's...
Ik ben er absoluut doodziek omdat je alleen speciale types kan gebruiken en natuurlijk zijn dat alleen de duurste.. :(

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Das niet waar Yvanovic het moet alleen wel 40ns of lager zijn omdat je anders zeker geen 133 mhz system bus kan draaien, en waarom Dane-Elec koop gewoon Samsung of idd Kingston, dan ben je gelijk klaar ik heb nog nooit problemen gehad met Rambus geheugen en dit is inmiddels alweer mn 2e pc met Rambus geheugen.

Hier nog een korte uitleg hoe de Rimms te plaatsen:

je hebt dus channel 1+2 en 4 banken totaal
dat zijn dus 2 channels
dus nu moet je in het 1e channel bank 1 & Channel 2 bank 1 met geheugen gebruiken om Rimms in te zetten als je maar 2 reepjes hebt en dus in channel 1 bank 2 & channel 2 bank 2 gebruiken voor c-rimms.

Als het nu nog niet lukt laat dan eens een foto zien van hoe je nu de Rimms hebt zitten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Lennieboy83 op 23-11-2002 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo DarkEye,

Het was al een probleem omdat Rimms nogal moeilijk te verkrijgen zijn en dan ook nog eens speciale type nrs.
Maar misschien weet jij een adresje?

De 2 Dane-Elec Rimms die ik nu heb liggen zijn ook van Samsung? 128Mb Pc800 184pin Non-Ecc RR400-16064A046 staat op het doosje.

En op de Rimms zelf staat MR16R-1624AFO-CM8..

Kingston heb ik onlangs ook aangeschaft maar dat bleken niet de juiste type nrs.. :(

Toch zou ik graag mijn nieuwe Pc op korte termijn kunnen gebruiken.
Hieronder mijn specs;

P4 2.4Ghz 533+ Zalman 5700D, Asus P4T533C, LeadTek Geforce4 ti4400 + Zalman Passieve Koeling, Maxtor 60Gb Diamondmax Plus 9 liquid baring, Creative Audigy, 3com Netwerkcard,
Q-tec 400 silent voeding, Akasa noise demping etc...

Ik ga de Dane-Elec's geheugenreepjes effe inpakken anders kan ik ze niet meer retour sturen.

Thx for the Help,
Vr.Gr.
Yvanovic

Verwijderd

Off Topic:
Wat is nou het verschil ook al weer tussen een 16 bit en een 32 bit rimm??

• Lennieboy83
Yvanovic waarom ga je eigenlijk PC800 gebruiken ipv PC1066 :? dat zou ook al een hoop problemen schelen, ik weet trouwens wel wat adresjes www.informatique.nl www.alternate.nl en wil je persee 2x128 MB kopen of mag het ook meer zijn want de meeste winkels verkopen 256 MB per module dus.
En op de Rimms zelf staat MR16R-1624AFO-CM8..
dat zijn idd Samsung typenummers. Maar kijk aub wel goed naar de configuratie van je Rimms en post zonodig een foto van wat jij denkt dat goed is.

Antw. op RobertJ17 zijn vraag: het verschil is dat er nu niet meer per 2 Rimm modules geplaatst hoeft te worden, maar dus gewoon met 1 p/stuk en dan nog 1 C-Rimm module natuurlijk ;) en deze 32 bits modules hebben 232 pins ipv 184 van 16 bits Rimms.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 18:02:
Off Topic:
Wat is nou het verschil ook al weer tussen een 16 bit en een 32 bit rimm??
Bij eem 32bit rimm hoef je de repen niet meer in paren te plaatsen, je kunt net als DDR/SDR gewoon 1 reepje nemen. CRIMM is ook niet meer nodig(dacht ik). Deze worden aangeduid als PC4200 (PC3200)

16Bit rimm moet je altijd in paren plaatsen, om zo gezamelijk een 32bit configuratie te hebben. Deze worden aangeduid als PC600 / PC800 / PC1066 / PC1200.
De nummer achter het 'PC' slaan op het aantal Mhz waarop ze werken. De 'PC' van 32bit rimm en DDR slaan op het aantal theoretische MB/s. De 'PC' van SDR is weer het aantal Mhz waarop ze werken.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
Beste DarkEye,

Omdat ik de Pc 1066 wel erg prijzig vind als je hiervan een paar moet bestellen dan is het 2x 194 euro!
Da's niet te behapstukken op het moment.

Vr.Gr.
JoRan Yvanovic

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Heb je de RIMM's misschien verkeerd geplaatst (dat beiden één kanaal vullen i.p.v. elk een eigen kanaal)? Oh, en laat a.u.b. de begroetingen onder je posts achterwege, zie de eerdere link van rAcEr ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb de Rimms en CRimms correct geplaatst.

• Lennieboy83
Hoe weet je dat? Laat dan eens iets van bewijs zien, zodat we ernaar kunnen kijken, ik ben bang dat we je zo niet verder kunnen helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Slot B2- (CRimm), Slot B1- Rimm, Slot A2 (CRimm), Slot A1-Rimm.
Ik maak z.s.m een foto zodat jullie dit kunnen bekijken.

Verwijderd

ik heb wel een foto van hoe ze moeten (ff zoeken) :D

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~weerd634/pc/5.jpg

PS. Op de site van Asus staat welke geheugenmerken/types het (niet) doen.. ik meen dat alles pc800, maar niet alle pc1066 modules daar bij staan

PS2. Bij voorbaat sorry voor het verneuken van het topic... ik zou niet weten hoe die resize werkt :(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 21:00 . Reden: stond adres op pic :) ]

• Lennieboy83
Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 23:14:
ik heb wel een foto van hoe ze moeten (ff zoeken) :D

[afbeelding]

[afbeelding]

PS. Op de site van Asus staat welke geheugenmerken/types het (niet) doen.. ik meen dat alles pc800, maar niet alle pc1066 modules daar bij staan

PS2. Bij voorbaat sorry voor het verneuken van het topic... ik zou niet weten hoe die resize werkt :(
Welk merk & type geheugen heb jij gebruikt?

Verwijderd

Lennieboy83 schreef op 23 November 2002 @ 23:22:
[...]

Welk merk & type geheugen heb jij gebruikt?
Kingston PC800 heb ik :)

PC1066 gaat er hetzelfde in hoor :o

• InSPiRE
Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 22:57:
Slot B2- (CRimm), Slot B1- Rimm, Slot A2 (CRimm), Slot A1-Rimm.
Ik maak z.s.m een foto zodat jullie dit kunnen bekijken.
Dat klopt idd, zie ook User Manual Asus :)
Check anders nog eens je Advanced Settings in je BIOS, wellicht
dat de Frequency van je geheugen ge-downgrade moet worden :?

Oh ja, en flash je BIOS ff met de laatste versie :)

[ Voor 12% gewijzigd door InSPiRE op 23-11-2002 23:45 ]

• Lennieboy83
Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/DSC00166.JPG

eff een 2e DUIDELIJKERE gemaakt ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.netgangster-online.nl/duidelijkerkanniet.jpg

Hier zie je dat ik alle banken bezet heb maar misschien begrijp je het nu beter (misschien een beetje patser-mode maar goed ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door Lennieboy83 op 24-11-2002 00:47 . Reden: Resize + duidelijkere foto ]

Verwijderd

Daar kan ik dus echt niks uit opmaken hoor... ka je die draden en kabels er niet ff afslopen :D

• Lennieboy83
Hehe nee ik maakte deze foto's zojuist even terwijl de pc aanstond duss sorry ;)

Izit er namelijk zelf ook over na te denken om ronde kabels te kopen, want ik word hier zelf namelijk ook gek van, vooral die brede SCSI kabel.

Maar goed Yvanovic heb je al fotovoer voor ons?

• LeXuS007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-06 07:53
Je moet het geheugen wel in de goede banken plaatsen, dus Ram1 in A1 en Ram2 in B1 en CRimm1 in A2 en CRimm2 in B2. De nummers vindt je in handleiding boekje en op het moederbord zelf in hele kleine lettertjes. En als dat niet helpt, tja... denk dat je dan toch andere geheugen moet kopen.

AMD Opteron 165 | Asus A8R-MVP | Twinmos 2x512MB BH5-UTT | Hitachi T7K250 250GB SATA-II | X800GTO²

Verwijderd

Topicstarter
Not Yet heren...
Maar morgenochtend regel ik dat even.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het nogmaals checken de rimm slots en pictures maken..

Verwijderd

Gisteren gelijk soortig gelazer gehad. :'(
Ben van 9:30 tot 15:00 bezig geweest 8)7 met een asus p4t533-c ,was gisteren op de hcc gekocht.
uiteindelijk de zaak maar is opgebeld en gevraagd of hun nog een idee hadden.
Jongen van de td lachte en zegt kom even langs met de dummys die erbij zitten.
Zo gevraagd zo gedaan.
Voor de zekerheid compleete kast mee gesleept .
Die gast pakt de kast op, pakt uit een andere doos 2 xtra rimm repen en verdomd hij start op met 4 repen 128 :+
Vervolgens pakt hij twee andere crimms en ook nu start hij op :+
Ik ben die gast nog steedts dankbaar _/-\o_
Kan het niet zijn dat ze bij jouw ook mischien niet goed zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals op de foto linksboven heb ik de Crimms in het bovenste slot en de Rimms in de onderste.
Op de foto rechts heb ik de Rimms links en de Crimms rechts zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Hm idd dat zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de CRimms niet in orde zijn...help!!

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 18:21
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 17:36:
Zoals op de foto linksboven heb ik de Crimms in het bovenste slot en de Rimms in de onderste.
Op de foto rechts heb ik de Rimms links en de Crimms rechts zitten.
Er zijn twee 'geheugenbanken': 1 horizontaal en 1 verticaal. Je moet per 'geheugenbank' 1 c-rimm en 1 rimm module plaatsen. Kijk goed op de foto's.

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Heu, misschien een overbodige opmerking, maar heb je de handleiding van je mobo gelezen over hoe het geheugen moet worden geplaatst? :? Dat wil wel eens schelen..

Bij mijn Asus P4T staat dat duidelijk aangegeven dmv een tekening. Ook (tenminste bij mij) staat er een aanbevolen configuratie over hoe je je CRIMMS en geheugen moet plaatsen als je maar 2 banken met geheugen vult. Misschien dat dat nog wil werken...

Als je ZEKER WEET dat het geheugen goed geplaatst is, dan is waarschijnlijk 1 van je geheugen cq CRIMMS kaduuk. In dat geval zou ik kijken of je nog garantie hebt...

Use the Search Luke...

• Lennieboy83
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 17:38:
Hm idd dat zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de CRimms niet in orde zijn...help!!
Yvanovic, dat kan natuurlijk maar take some pictures please :) van zo'n module apart en hoe je ze in je mobo hebt gedaan, dan komen we misschien verder.

Verwijderd

Topicstarter
Guys ik heb de CRimms omgewisseld in de Slots en hij Boot!!!! nu alles installen yohoe!! i'm so goddamn happy

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Voortaan eerst even de handleiding checken he (uitgaande dat het daar correct in staat), dat scheelt een hoop komotie ;)

Use the Search Luke...

Pagina: 1