[Hoe?] visueel hulpmiddel maken, muiscursor tracken

Pagina: 1
Acties:

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 18:41
Ik ben voor iemand op zoek naar een hulpmiddel voor windows dat er voor zorgt dat de muiscursor beter op het scherm te vinden / herkennen is. Het moet een programma zijn wat als het ware boven op alle programma's draait en op het scherm 2 beeldvullende lijnen toont (1 horizontale en 1 vertikale). Daar waar de lijnen zich kruizen bevindt zich de muiscursor. (ala autocad).
Via google en visueelgehandicapten.pagina.nl kom ik niet ver. De hulpmiddelen die er zijn, zijn 'vergrootglazen' en extra grote muiscursors. Dat is niet wat ik zoek.

Nou volg ik informatica dus dan moet ik het zelf maar maken. Maar nu is de vraag dus hoe?

De muiscursor volgen is geen probleem.
Met Delphi 6 kun je bij je Form een Alphablend aangeven, maar dan lijkt het mij dat de 2 lijnen die ik op het form ga tekenen ook niet te zien zijn.
Een ander probleem is dan nog dat het klikken niet aan mijn eigen programma doorgegeven moet worden, maar aan het achterliggende programma.

Wie kan mij op weg helpen.

edit:
nou ja de lijnen zijn niet beeldvullend, want dan zie je nog niets, maar ik bedoel dus dat ze zichtbaar zijn over de volle breedte en hoogte :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 23-11-2002 01:56 ]

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38
Met de Windows-API kun je volgens mij vensters maken met als style WS_EX_LAYERED. Ik geloof dat ze dan boven alle anderen kunnen zweven. Ik had laatst een OpenGL-progje dat ook boven alle andere vensters zweefde. Vervolgens kun je met regions gaan werken om je windows transparant te maken :) Kijk anders es op MSDN..

Verwijderd

Met deze VB code kan je aan je cursor graphics toevoegen die de cursor volgen.
In dit geval een aantal bouncing balls maar daar kan je met wat wijzigingen vast wel een beeldscherm vullende crosshair van maken oid.
http://www.Planet-Source-...?txtCodeId=40548&lngWId=1

• Tim Schuhmacher
Bedankt. Ik denk dat ik daar wel mee verder kan.

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
waarschijnlijk kun je beter met een hook gaan werken. Daarmee kan je dan alle mouse events "zien" voordat ze andere applicaties bereiken. Daarna paint je de lijnen op de device context van t complete scherm, et voila.

mzzls.

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• Tim Schuhmacher
Heb je daar anders een goede uitleg of voorbeeld van? Daar ben ik niet bekend mee.

Verwijderd

't idee is dat wij je 'n zetje de goede richting op geven en dat je daarna zelf wat moeite doet door bijvoorbeeld een beetje te zoeken op msdn.

• Tim Schuhmacher
oh sorry, ik had niet door dat een hook een bepaalde functie was van een window('SetWindowsHookEx'). Ik kende het hele begrip niet. Op 'hook' zoeken met google levert niet veel zinnigs op namelijk.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 23:08
Zoeken op "Windows API hook" levert direct een aantal goede resultaten op. Een beetje nadenken over je zoektermen kan nooit kwaad. Ook is het gebruikelijk om eerst op MSDN te zoeken als je toch wat met de Windows API wilt doen.

• Tim Schuhmacher
jaja dat heb ik nu wel door

Verwijderd

Mouseware of Xp heeft zelf zo'n functie.
Als je op de Ctrl-toets drukt bijv. dan krijgt zo'n vibratie erom heen.

Misschien is dit wat makkerlijker dan allerlei andere programma's

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

en de mouse trailings aanzetten, daar zijn die ook voor bedoeld, om je muisje terug te vinden. (origineel alleen op zeer low freq. schermen :) )

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Pagina: 1