[.NET] Minimaal Installeren

Pagina: 1
Acties:

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
Ik wil zo langzamerhand maar eens beginnen met het leren van .NET.
Ik ben er aluit dat ik C# wil gaan leren, maar 1 ding van .NET is super irritant.
Als ik de ontwikkel omgeving wil installeren moet ik fokking 2 GB HD ruimte opgeven en daar heb ik dus geen zin in.

Ik heb nu de SDK gedownload (131 MB pfff), maar ik zoek nog een goede editor/ontwikkel omgeving die me niet zoveel ruimte kost. Iemand een suggestie ?

woei!

• Orphix
  • Niet online
Wel jammer dat je zo'n duur programma (ik neem aan dat je op Visual Studio .NET doelt) laat liggen omdat je te weinig HD hebt ;)

Maar je zou even kunnen kijken naar SharpDevelop. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het heeft wel wat weg van VS.NET

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 12:42
De complete MSDN library worden er bij geinstalleerd bij de volledige install...Dit kan je gewoon uitzetten hoor (minder handig maar toch)...

En...waarom installeer je dan alleen de dingen die je nodig hebt!
Laat Visual C++.NET, Visual Basic.NET en andere dingen die je toch niet ga gebruiken gewoon weg...

Met dat gegegeven, weet ik zeker dat jij in staat bent om een acceptabele installatie te maken...

Ik kan even geen andere programma's bedenken waarvan het bewerken en dubuggen van C# code beter doet dat VS.NET

• pasz
  • Laatst online: 16-08 23:04
Jaaah. Dat SharpDevelop is psies wat ik bedoelde! dankie Orphix!

PhoneTechnician > ik heb het geprobeerd, maar via de officiele cds krijg ik minimaal 2 gieg voor mn kiezen. Ik ga nu effies proberen hoe de SDK en dat sharp dingetje werken.

woei!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06
Tja, Mono is 5 MB packed en aardig minimaal, maar ik weet niet of dat is wat je zoekt.

Edit: ik zie dat je niet .NET minimaal wilt installeren zoals in je topic title stond (hint ;) ) maar een editor. Dan is Mono natuurlijk geen optie. Je kunt wel uitstekend UltraEdit of iets dergelijks gebruiken, natuurlijk, maar dat is geen IDE.

Daarbij is VS.NET natuurlijk gewoon relaxed. Niet zeuren, gewoon installeren. ;)

Mijn huidige VS (versie 6 met laatste servicepack) doet zo'n 180 MB nu, min of meer standaardinstallatie (wel wat getweaked). Ik vond dat eigenlijk wel meer dan genoeg.

[ Voor 26% gewijzigd door Soultaker op 23-11-2002 01:59 ]