ik heb een tabel links die de volgende velden bevat:
Tot zover geen probleem, nu wil ik echter de mogenlijkheid bieden om de linkvolgorde aan te passen, dit kan ik doen door een extra kolom aan te maken met een 'gewicht' van de bijbehorende link, bijv:
Vervolgens kan ik sorteren op 'weight' en heb ik de links in de gewenste volgorde staan. Nu komt mijn probleem: het lukt me niet om een pagina te maken waarmee ik de kolom 'weight' kan veranderen. Het is dus de bedoeling dat het volgende wordt weergegeven:
wanneer ik dan bevoorbeeld bij link 2 op 'move up' klik, moet het volgende verschijnen.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan bereiken???
ps... is een beetje lang verhaal geworden, maar wel redelijk duidelijk hoop ik
code:
1
2
3
4
5
6
7
| id | tekst | link ------------------- 1 | link1 | index.php 2 | link2 | pagina.php 3 | link3 | gastenboek.php 4 | link4 | fotos.php 5 | link5 | contact.php |
Tot zover geen probleem, nu wil ik echter de mogenlijkheid bieden om de linkvolgorde aan te passen, dit kan ik doen door een extra kolom aan te maken met een 'gewicht' van de bijbehorende link, bijv:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| id | tekst | link | weight ------------------------------------ 1 | link1 | index.php | 5 2 | link2 | pagina.php | 3 3 | link3 | gastenboek.php | 2 4 | link4 | fotos.php | 4 5 | link5 | contact.php | 1 |
Vervolgens kan ik sorteren op 'weight' en heb ik de links in de gewenste volgorde staan. Nu komt mijn probleem: het lukt me niet om een pagina te maken waarmee ik de kolom 'weight' kan veranderen. Het is dus de bedoeling dat het volgende wordt weergegeven:
code:
1
2
3
4
5
| link1 move up / move down link2 move up / move down link3 move up / move down link4 move up / move down link5 move up / move down |
wanneer ik dan bevoorbeeld bij link 2 op 'move up' klik, moet het volgende verschijnen.
code:
1
2
3
4
5
| link2 move up / move down (weight is veranderd van 2 naar 1) link1 move up / move down (weight is veranders van 1 naar 2) link3 move up / move down link4 move up / move down link5 move up / move down |
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan bereiken???
ps... is een beetje lang verhaal geworden, maar wel redelijk duidelijk hoop ik