Toon posts:

Heb ik nu pc2100 of pc2700 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil weten welk geheugen in mijn computer zit.

Ik heb in de bios gekeken, daar staat de frequentie op <auto>
Ik heb 256 mb geheugen, ik zou daar graag 256 bij kopen.
(vor verdere specs, zie sign)

Nu weet ik niet of ik pc2100 of pc2700 moet kopen (pc3200???)

Mijn pc is onder normale omstandigheden voorzien van voldoende geheugen.
Echter met het bewerken van video e.d. wordt mijn geheugen volledig belast en denk ik met meer geheugen een performance winst te kunnen behalen.
Vandaar dat ik er 256 wil bij kopen.

Ik weet echter niet (exact) welk geheugen ik heb. Het is DDR maar welke...
Stel ik heb pc2700 en ik koop er pc2100 bij, dan wordt mijn systeem trager.
(Veelal heb ik niet meer dan 256 nodig, dus als mijn geheugen op een langzamer freq gaat draaien wordt de ps dus trager.)

Stel ik koop pc2700, dan loop ik winig risico dat mijn systeem trager wordt. Echter is dit weer een stuk duurder dan de 2100.

Wat moet ik nu doen?
Moet ik gewoon pc2100 kopen, en niet lopen zeiken over dat beetje performance verlies dat ik op zou kunnen lopen.
Of is het raadzaam om te achterhalen of ik pc2700 of pc3200 heb en dezelfde soort geheugen erbij te kopen?

Ik ga namelijk "scoren" op de hcc.
(ik kan ook wel wachten en bij een online-shop o.i.d. mijn geheugen kopen voor dezelfde, of misschien nog wel lagere prijs. Maar ik vind het altijd wel leuk op de HCC en "spannender" om daar inkopen te doen dan via p.o.)

mvg
CupraOwner

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 14:33

M2B

Ik zou zeggen kijk is op www.asus.com om te kijken wat er op je mobo kan is volgens mij pc 2700 maar ik weet het niet zeker kijk er dus maar ff

Heb ff bij asus gekeken en hij kan pc 3200 aan zou ik dan ook kopen is altijd sneller

[ Voor 25% gewijzigd door M2B op 23-11-2002 00:29 ]

Verwijderd

Je hebt gelijk: 'Scoren' op de HCC is idd spannend. Net als het uitproberen van de HW daarna ;)

Maareh... Je Frequentie dus...
Je weet dus niet meer wat je gekocht hebt :?
Check ff Sandra of CpuID. Daarmee kun je je FSB van je mem ook zien.

Verwijderd

Ff zoeken op Aida32, die geeft dat bij mij perfect weer, beter dan Sandra.

Verwijderd

M2B schreef op 23 November 2002 @ 00:26:
Ik zou zeggen kijk is op www.asus.com om te kijken wat er op je mobo kan is volgens mij pc 2700 maar ik weet het niet zeker kijk er dus maar ff
Dus als er PC2700 in kan dan heeft hij dat ook automatisch?
Misschien moet jij ook maar deze monitor aanschaffen })

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

charrel

Cortisol4life..

http://www.cpuid.com/download/cpu-z-115.zip download deze ff dan kan je kijken op welke frequentie je geheugen draait. is het 333 dan word het pc2700 is het 266 dan word het gewoon pc2100. Je mobo ondersteunt wel pc2700 zelfs sneller, tis een kt400 chipset pc3200 dacht ik, maar pin me daar niet op vast!

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-08 14:33

M2B

Verwijderd schreef op 23 november 2002 @ 00:30:
[...]

Dus als er PC2700 in kan dan heeft hij dat ook automatisch?
Misschien moet jij ook maar deze monitor aanschaffen })
Misschien jij dan ook want hij vraagt wat hij het beste kan kopen met het snelste wat hij aan kan zit hij altijd goed :7

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

charrel

Cortisol4life..

M2B schreef op 23 November 2002 @ 00:26:

Heb ff bij asus gekeken en hij kan pc 3200 aan zou ik dan ook kopen is altijd sneller
Zet er geen pc3200 in maar maximaal pc2700, pc3200 is langzamer. Dit komt uit verschillende testen naar voren. En daarnaast maak je processor toch geen gebruik van die xtra bandbreedte. Dus wat dat betref is pc2700 al overkill. Maar desondanks wel iets sneller dan pc2100!

Verwijderd

Topicstarter
"Ik zou zeggen kijk is op www.asus.com om te kijken wat er op je mobo kan is volgens mij pc 2700 maar ik weet het niet zeker kijk er dus maar ff

Heb ff bij asus gekeken en hij kan pc 3200 aan zou ik dan ook kopen is altijd sneller"
----------------

Dank je wel voor de ondersteuning, maar is het niet zo dat het geheugen op de snelheid van de langzaamste module gaat draaien?

-----------------------------------------------------------------------------------

Je hebt gelijk: 'Scoren' op de HCC is idd spannend. Net als het uitproberen van de HW daarna

Maareh... Je Frequentie dus...
Je weet dus niet meer wat je gekocht hebt
Check ff Sandra of CpuID. Daarmee kun je je FSB van je mem ook zien.

----------------

Ja inderdaad, het testen van de de hardware daarna...
Ben vandaag ook op de HCC geweest, een stuurtje gekocht (thrustmaster fb gt)
Deze kocht ik omdat ik de MOMO van Logitech wat duur vond...Had ik die toch maar gekocht, wat dit stuurtje is het niet helemaal....
: )
Maarja...het was wel weer leuk en spannend...
: )

-----------------------------------------------------------------------------------

http://www.cpuid.com/download/cpu-z-115.zip download deze ff dan kan je kijken op welke frequentie je geheugen draait. is het 333 dan word het pc2700 is het 266 dan word het gewoon pc2100. Je mobo ondersteunt wel pc2700 zelfs sneller, tis een kt400 chipset pc3200 dacht ik, maar pin me daar niet op vast!

----------------

Dank voor dit antwoord...ga ik morgen gelijk doen...
Ben nu bij mijn vriendin...dus niet bij mijn andere vriendin (computertje)

Zet er geen pc3200 in maar maximaal pc2700, pc3200 is langzamer. Dit komt uit verschillende testen naar voren. En daarnaast maak je processor toch geen gebruik van die xtra bandbreedte. Dus wat dat betref is pc2700 al overkill. Maar desondanks wel iets sneller dan pc2100!

----------------

Okay, bedankt....dus de 2700 of de 2100...afhankelijk van de test met de software hierboven beschreven...

mvg
CupraOwner

btw:
sorry voor de wat chaotische reactie.... ik weet namelijk niet hoe je meerdere "messages quote" in 1 reply....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 00:59 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat lukt wel met het Quote-knopje :)

Maar wat het probleem betreft: dit is wel erg makkelijk uit te zoeken.. Trek gewoon het geheugenreepje uit en lees de codes uit of gooi ze eventueel door Google :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.