Helpt fans toevoegen nog? of verpest ik dan airflow?

Pagina: 1
Acties:

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Dit is me kast op het moment

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/redfish/Systeem/snapshot0004.jpg

Dus 1 grote 12 cm intake fan aan de zijkant en 1 outtake aan de bovenkant.

Nu wil ik zelf aan de achterkant onder de voeding bij de processor nog 2 x 8 cm outtake zetten.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/redfish/Systeem/snapshot0003.jpg
Hier dus

En aan de onderkant voor 2x8cm intake.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/redfish/Systeem/snapshot0005.jpg
En hier

Zou dit nou helpen? Of verpest ik juist de airflow hierdoor. Nu is het dus zo dat de lucht vooral opstijgt en dan aan de bovenkant uitgeblazen wordt, maar wie kan een beetje zeggen hoe mijn airflow dan gaat veranderen? Wordt nu niet de intake van mijn zijfan meteen afgevoerd? In ieder geval zou de airflow in mijn kast zónder de intake aan de zijkant ideaal zijn: lucht komt beneden naar binnen, en stroomt langs processor naar buiten en deels ook naar boven naar buiten. Maar blaast die zijfan die airflow kapot? In feite moet er genoeg afvoer zijn.

Verder dacht ik dat theoretisch een 12 cm meer dan 2x zoveel lucht blaast als 1x 8 cm. Dus ook nog meer lucht dan 2x 8cm.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:57

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Je kan die achter beter ook intake maken en dat je boven nog een extra outtake doet. Als je die achter outtake maakt dan haal ja wat 'ongebruikte' lucht weg die eigenlijk voor de cpu is bedoeld.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
wat bedoel je precies met ongebruikte? niet gebruikt om de heatsink af te koelen?

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:48
beter 2 van achter en geen van voor dan geen van achter een 2 van... naja.. je begrijpt het wel

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
uhhh hoe warm wordt je kast nu

en heeft het wel nut om meer fans erin te zetten dan :? want wat schiet je er mee op

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Ik wil er meer fans inzetten met een baybusje om hem stiller te maken, nu vind ik die 2 x 12 cm te lawaaiig, en ben ik bezig aan een 4x rheobus. Daarmee zet ik die 12 cm's dan op een laag niveau, net als de 8cm's zodat k toch dezelfde temps blijf houden, dat is mijn doel een beetje. En natuurlijk voor de fun van het modden :P

Temps zijn idle 42/28
Maar mijn cpu koeler zuigt(figuurlijk) en daar ga ik dus ook nog iets aan doen.

Verwijderd

Voor je airflow maakt het niet zo veel uit. Als je maar meer outtake dan intake hebt.
Kun trouwens wel 80mm fans achterkwijt :? Normaal kun je daar enkel 60mm's plaatsen.
Die fans kun je trouwens beter naar als outtake gebruiken, omdat ze direct warme lucht bij je cpu vandaan halen.
btw. mooie fingerguards :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 01:21 ]

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Hehe, thanx :) Nou ik kan ze 'op het moment' er nog niet kwijt, hehe, maar daar komt nog verandering in. En inderdaad zou je er maar 2x 6 cm in kunnen zetten, maar ik laat hem gewoon een beetje uitsteken aan de binnenkant met die 8cm. Dus dat ziet toch niemand aan de achterkant.

Er zijn trouwens genoeg kasten die 8cm fans aan de achterkant toelaten hoor, kijk naar chieftec, enermax lian li etc.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
REDFISH schreef op 23 November 2002 @ 14:15:
Hehe, thanx :) Nou ik kan ze 'op het moment' er nog niet kwijt, hehe, maar daar komt nog verandering in. En inderdaad zou je er maar 2x 6 cm in kunnen zetten, maar ik laat hem gewoon een beetje uitsteken aan de binnenkant met die 8cm. Dus dat ziet toch niemand aan de achterkant.

Er zijn trouwens genoeg kasten die 8cm fans aan de achterkant toelaten hoor, kijk naar chieftec, enermax lian li etc.
Mijn Aopen miditowe laat ook 92mm fans toe na de dremel :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1