Toon posts:

[OC] Mem chips radeon9000 super heet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is t normaal dat die dingen zo warm worden? t is een gigabyte radeon 9000pro met 64 mb op 275/275, worden echt zo heet dat ik na 3 sec al bijna een blaar op me vinger heb, als ik overclock naar 305(610!), is t dan niet schadelijk voor die memory chips?

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

plak er gewoon ff een koelertje op als je hem over clockt.. als je bij een gewone electronica zaak 4 mem koelers koopt ben je 1 euro perding kwijt. dus koop die stop er bizon warmte gelijdende lijm tussen..

Heb je wel genoeg airflow in je kast? anders heeft het ook weinig zin om dit erop te plakken..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb zo'n zalman heatpie vga cooler, die blokkeerd de airflow voor de mem chips, en als ik die sinks vastkleef op me kaart heb ik zeker ook geen garantie meer, en voor die dingen erop te kleven moet ik zeker ook stukken uit me zalman gaan zagen ofzo. Ik denk dat dat pas iets word als het eindelijk eens bekend word hoe je op een gigabyte radeon 9000pro het voltage van de momory kan modden, mem stopt meteen bij 610+Mhz denk dat t aan te weinig stroom ligt of aan te hoge temps dat kan ook, en airflow heb ik zat.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 09:20 ]

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 20:57
ik haal met men 9000 pro van gigabyte 320-320 mhz. dus 640 mhz. met aircooling. misschien ligt het bij jou dan toch aan de airflow ofzo? ik heb nergens last van.

Verwijderd

Topicstarter
FF opnieuw getest en krijg met me nieuwe zalman de core op 330 en 335 is niet meer stabiel, mem blijft flippen boven 610 dus ligt echt niet aan de airflow, niemand nieuws over een mem voltmod??? met de radeon 9700 word onze 9000pro gewoon vergeten ofzo, echt niks over te vinden

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:10
nee, het voltage verhogen is verstandig, dan wordt hij nog warmer |:(
je moet een fan boven dat ding hangen :) gat in die kast :P

[ Voor 31% gewijzigd door Makkelijk op 23-11-2002 22:40 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Topicstarter
GOED LEZEN, ik heb gezegd dat ik het voltage pas ga verhogen als ik heatsinks op me mem plak! en ik MOET niks en zeker niet van jou blije henkie. Ook koop ik geen vette passieve koeler om er een fan boven te hangen, dat mag jij doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2002 22:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 22:53:
GOED LEZEN, ik heb gezegd dat ik het voltage pas ga verhogen als ik heatsinks op me mem plak! en ik MOET niks en zeker niet van jou blije henkie. Ook koop ik geen vette passieve koeler om er een fan boven te hangen, dat mag jij doen.
nergens meer een oude p1 heatsink legguh die je in stukkies kan dremelen om daar mooi mem blokkies van te maken??

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Heb ik ook gedaan (zelf ramsinks maken). Werkt perfect!

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil niet me kaart vern**ken ivm. garantie en dan net 20 Mhz op vooruitgaan, Dus ik denk dat ik toch ff wacht op die voltmod, dan meteen heatsinks erop, voltmodden en kijken of die dan niet een beetje hoger wilt.
Pagina: 1