Toon posts:

probleem met installeren Maxtor-schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb enkele maanden geleden een 40.9 Gb 7200rpm Maxtor gekocht. en deze in mijn K6-2 gezet, het bios van dat ding ondersteunt schijven tot 32 Gb, en is met geen Flash over te halen tot meer. Dus toen heb ik Maxblast gebruikt, dat ging prima. Maar toen had ik de schijf op twee putter nodig, en heb ik hem geformateerd als een 32 Gb ( dan ondersteunen beide putter hem zonder maxblast ( als je maxblast gebruikt, werkt die schijf nog maar op 1 putter ). Maar nu heb ik een nieuwe pc (Abit kt-7 met T-bird ) en nu "ziet" het bios een 32 Gb schijf ( zo is hij geformateerd, dus logisch ), en met fdisk ( win 98, geen SE ) kan ik ook niet meer boven de 32 Gb uitkomen.
Wat moet ik doen, bios hand matig boven de 32 GB zetten, zodat fdisk verder kan. Of moet ik een Low-level format doen. ( dit wordt door iedereen afgeraden, maar als het de eneige oplossing is )

please help.
Greetz.

Verwijderd

je hebt waarschijnlijk nog geen jumpertje verzet op je HD. Hoe je dat moet doen: kijk op de gebruiksaanwijzing van je maxtor hd. Je jumpertje(s) staan waarschijnlijk ingesteld op limited. Verander dit.