Kromprak celeron 266 en 12x cdburner

Pagina: 1
Acties:

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 21:44
Ik heb hier een Compaq Deskpro Celeron 266 staan.
Hierin zit 128MB, scsi harddisk en controller, een 40x Asus cdrom en een 12x Traxdata fikker.
Na verschillende testen op verschillende snelheden blijf ik maar foutmeldingen mbt buffer underuns in Easy cd creator houden. Met Nero wordt het buffer volledig leeggetrokken om vervolgens weer opnieuw geladen te worden. Het fikken lukt dus wel, alleen het duurt ongeveer een uur.
Vervolgens een andere brander geprobeert; een hp cdrw/dvd 9900i. Ook hiermee exact dezelfde problemen.

Volgens mij is Celeron 266 cpu, waar de idebus, sterk van afhankelijk is, absoluut niet geschikt om op 12x te fikken, 8x ook niet, 4x misschien, 2x wel.

Klopt dit?
Zoja, zou het met een iPII333 wel lukken?
Zoja, wie heeft er nog een iPII333 ;)

Verwijderd

staat uberhaubt DMA wel aan ?

de zus van me vriend fikt op zun 233 met 128mb @ 32x en dat gaat prima ( Lite-on bakkertje )

en kan je harddisk/cdrom afhangkelijk van je source het wel aanvoeren ?

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 21:44
eeeeh ahum........ DMA stond in het apparaatbeheer van w2k iig niet aan. Stond op Piomode only, ik zit nu in de bios, moeten hier de ide kanalen op UDMA of Enhanced DMA staan?
btw. de Asus staat primair master en de Traxdata secundair master

edit:

thanx voor de tip, ik heb de bios op udma ingesteld en het fikken gaat nu als een zonnetje op 12x met een voor 95-99% gevuld buffer :)
Ik heb voorheen alleen maar met scsi gewerkt en ben dus nog niet zo op de hoogte van ide.....maar daar komt snel verandering ;)

[ Voor 37% gewijzigd door ransbal op 22-11-2002 23:08 ]

Verwijderd

ook weer opgelost dus :)