Toon posts:

[mohaa] server connection time out

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net windows opnieuw er op gezet. Was weer is tijd. En gelijk MOHA geistaleerd. En nu als ik via SpyGame online wil gamen. Geeft hij bij het opstarten van MOHA aan "server connection time out". Gelijk als hij verbinding wil maken met de server. :(

Helaas bood google geen uitkomst. En wat chatten bij gamespy hielp ook niet. Duzz.... het is aan jullie _/-\o_

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Patch geinstalleerd ?

Verwijderd

Geformat of windows over je oude windows geinstald, ja hebt van die typen >:)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40
Is dit bij één of bij verschillende servers? En wat voor internetverbinding heb je?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst geformateerd. En toen win XP ge-installed. Duzz, kale windows heb ik nu.

Ik heb ADSL. Dus moet geen probleem zijn. Maar ik zit wel achter een firewall. Meschien dat dat het is?
En ik heb de laatste patch opgehaalt. :)

Verwijderd

Hmm het ken je firewall zijn die aantal porten tegen houd gooi je firewall eens uit of kijk welke poort MOHAA gebruikt en gooi die open moest ik ook doen met een FIREWALL in een ROUTER.

Verwijderd

Topicstarter
Maar, hoe moet ik alle poorten openen?

Ik heb een E-tech DSL/Cable Router router. En ik weet niet welke poorten MOHAA gebruikt. Hoe kan ik dit zien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem weer even opnieuw geinstaleerd. Maar nog steeds het zelfde probleem. Dus daar ligt het ook niet aan. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok nu heb ik de router ertussen uit gehaald. Dus ook geen firewall meer en hij doet het nog steeds niet :( :( :(

En vanaf nu gaan we de edit knop gebruiken :|

[ Voor 26% gewijzigd door M@NIC op 24-11-2002 12:43 ]

Verwijderd

Na installatie ff geen fw installen.

Als het dat niet is zal het wel weer eens aan xp liggen.

XP + games = BIG troubles

Ik ben ME voorstander na al w98+2000+xp te hebben getest

Voor gamers geldt; ME

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 24 november 2002 @ 12:16:
Na installatie ff geen fw installen.

Als het dat niet is zal het wel weer eens aan xp liggen.

XP + games = BIG troubles

Ik ben ME voorstander na al w98+2000+xp te hebben getest

Voor gamers geldt; ME
offtopic:
A) Als je veel RAM heb (meer dan 256) is XP beter, kan beter met grote hoeveelheiden geheugen om)
[plain]B)[/]XP is crashbestendiger dan ME
C) Daar gaat het niet eens om, de topcistarter heeft problemen met verbinding maken met een server, niet of hij 98[plain]/ME[/]/2000/XP moet hebben om te gamen.

Het is ook jouw mening dat ME beter is, maar probeer het eens met harde feiten waar te maken dat ME beter zou zijn dan de andere OS'en. En dan ehbben we het nog niet eens gehad over bijv. Linux. En omdat jij vind dat ME beter is, moet de topicstarter (en alle andere gamers) als de bliksem ME installeren?
Je zegt ook dat XP en games grote problemen geven. Omdat dat toevallig bij jouw gebeurt (en bij vele andere mensen niet) is XP over het algemeen een kut product?

Ik heb ze zelf ook allemaal gehad (behalve 2000 en Linux), en ik vind XP veruit de beste. ME of 98 zou zelfs zonde zijn om te draaien op mijn PC, die gebruiken maar tot 384 MB van mijn werkgeheugen, en ik heb 640 MB.
XP loopt als een tiet bij mij, geen enkel probleem met games :)

Ontopic: De meeste MoHAA server draaien (voor zo ver ik weet) op dezelfde ports als Quake 3, dus 27960 en hoger (tot ongeveer 27969). Om je CD key te checken wordt er een andere port gebruikt, ik meen dat dat 27952 was.
Check even het boekje van je router om te kijken hoe je deze ports doorstuurt.

Werkte het hiervoor wel goed, of heb je deze problemen sinds je de router gebruikt? Zit er een firewall in die router, of gebruik je een softwarematige firewall (ZoneAlarm, ingebouwde XP firewall)?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb geen software matige firewall. Maar in de router zit er 1. Ik heb de router er tussen uit gehaalt. Dus stonden alle poorten open. Maar hij wilt nog steeds niet :(

En over XP. Tot nu toe nooit problemen gehad. En als ik wel problemen had. Was er wel een patch voor...... maarja, met dit probleem weet ik het ook niet meer.

edit:

Ik heb het al opgelost. Ik heb er een anderen patch overheen gegooit. En nu werkt het wel.

In iedergeval bedankt voor jullie hulp _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 14:34 ]

Pagina: 1