Toon posts:

[USB] Webcam ipv tvkaart grabben

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, ik wil foto's grebben van m'n webcam. Maar hij pakt steeds de tvkaart. Heb ook al lopen zoeken maar kan nergens iets bruikbaars vinden.
Iemand enig idee?

Cam is wel goed geinstalleerd volgens mij.

Verwijderd

Welke tool gebruik je? (duh!)

Bij xawtv-gebaseerde tools gebruik je -c /dev/video1, bij andere applicaties een andere switch.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 22:48:
Welke tool gebruik je? (duh!)

Bij xawtv-gebaseerde tools gebruik je -c /dev/video1, bij andere applicaties een andere switch.
Ik gebruik camE. Die pakt standaard. /dev/video0. Die heb ik dus ook al aangemaakt omdat die er nog niet was.

Verwijderd

Dan moet je even in de help functie van camE kijken hoe je hem /dev/video1 kan laten gebruiken.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Het device /dev/videoX heeft toch niets met xawtv te maken maar wordt bepaald door je video4linux? Toch beelzebubu? :)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

sebas schreef op 23 november 2002 @ 20:41:
Het device /dev/videoX heeft toch niets met xawtv te maken maar wordt bepaald door je video4linux? Toch beelzebubu? :)
Inderdaad, /dev/videoX-devices worden niet door xawtv gemaakt :)

Of mocht beelzebubu dat alleen bevestigen? :P 8)7

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
* sebas sets mode +m ... ;)

..tuurlijk niet, maar ik las in het 2.5 draadje dat bb met development van v4l aan het klooien was, maar jij mag ook wel hoor.

* sebas aait intoxicated.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Gewoon Windows installeren, dan ben je meteen ook van de rest van je problemen af! >:)

mwoehahahahaha!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Jeroenvw: dat soort butopmerkingen mag je voortaan achterwege laten.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

sebas schreef op 23 november 2002 @ 20:51:
..tuurlijk niet, maar ik las in het 2.5 draadje dat bb met development van v4l aan het klooien was, maar jij mag ook wel hoor.
Klein beetje maar... ;). Beetje drivertje klooien en applicatietje miepen enzo. :P.

[edit]
Grappig genoeg bieden 99% van de Windows applicaties je geen opties om meerdere TV kaarten te gebruiken, en is het mij onduidelijk of dit uberhaupt mogelijk is met Windows... Jeroenvw's opmerking slaat dus sowieso nergens op, zelfs als ie serieus bedoeld was. :D.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 00:54 ]

Verwijderd

jotti : butt is met dubbel "t" net zoals in je nick.

Beelzebubu heeft in de gaten dat het geen serieuse opmerking is. En dat was het ook niet. Tuurlijk niet. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 02:21 ]

Pagina: 1