Toon posts:

Maxtor hdd doet vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
pri master: 40 Gig Seagate7200
pri slave : Cd-Rom
sec master: 10 Gig Maxtor5400
sec slave: Cd brander
AMD XP2000+,MSI KT3 Ultra2, Geforce4 MX400 en Win98SE

ik heb sinds kort een heel vreemd probleem. als ik bestanden kopieër van bijv. mijn cd-rom speler of Seagate hdd naar mijn maxtor hdd dan wordt de comp instabiel en dan wordt mijn beeldscherm zwart (het lijkt alsof de videokaart geen signaal meer geeft).
dan moet ik de comp resetten om weer in windows te komen.
ik heb de Maxtor hdd al op sec slave gehad en daarna opgestart,toen had ik geen problemen meer met bestanden kopieren naar de maxtor hdd.

ik heb al schijfcontrole uitgevoerd voor de maxtor hdd en alles was oké
wat kan er mis zijn?

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Misschien is de "MASTER" kant stuk van je IDE kabel?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoeft niet aan de hdd te liggen, iets dergelijks heb ik ook gehad met mijn MSI K7T-raid, toen ik mn cd speler als slave van mn hdd instelde ipv master op ide2 was het weer over.... (of was het nou andersom... ik weet het niet meer... nu hangt mn hdd namelijk aan de raid controller)

[ Voor 24% gewijzigd door Keizer op 22-11-2002 21:06 ]

Always outnumbered, never outgunned!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-03 08:07

.Frank

Frank.

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 20:56:
pri slave : Cd-Rom
sec master: 10 Gig Maxtor5400
Ehrm.. ben ik erg dom, of maakt het niet uit, of ligt hier het probleem? Moet het niet zijn:

pri slave : 10 Gig Maxtor5400
sec master: Cd-Rom

Kennelijk maakt het niet uit, omdat hij het eerst zo deed, maar is mijn voorstel niet gebruikelijker?

[ Voor 12% gewijzigd door .Frank op 23-11-2002 16:20 ]

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Verwijderd

Heb je wel de VIA 4-in-1 drivers geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel van de sec IDE vervangen en het probleem is weg :) .
Maar nu krijg ik tekens als ik de pc opstart schijfcontrole. Dan staat er dat scandisk alleen de maxtor hdd op fouten controleerd en telkens vind ie geen fouten. Kan ik scandisk ergens in windows uitzetten ofzo, want dit is wel heel erg irritant?

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 18:16
TheExecutor schreef op 23 November 2002 @ 16:18:
[...]

Ehrm.. ben ik erg dom, of maakt het niet uit, of ligt hier het probleem? Moet het niet zijn:

pri slave : 10 Gig Maxtor5400
sec master: Cd-Rom

Kennelijk maakt het niet uit, omdat hij het eerst zo deed, maar is mijn voorstel niet gebruikelijker?
Zover ik weet is t beste om je brander als master te zetten,ookal wordt je cdrom langzamer daardoor

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16

DSK

boeiend...

Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 19:36:
Ik heb de kabel van de sec IDE vervangen en het probleem is weg :) .
Maar nu krijg ik tekens als ik de pc opstart schijfcontrole. Dan staat er dat scandisk alleen de maxtor hdd op fouten controleerd en telkens vind ie geen fouten. Kan ik scandisk ergens in windows uitzetten ofzo, want dit is wel heel erg irritant?
Welke windows versie gebruik je?
BTW: Google geeft het antwoord op duizenden vragen ;)

Blog (Linux-related)

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
IS je voeding wel krachtig genoeg om alles te poweren? Wie weet krijgt je vid kaart te weinig stroom als je hdd meer amperes gaat eten?
Pagina: 1