[delphi] Namen van units veranderen

Pagina: 1
Acties:

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:48
Als ik normaal in delphi programmeer laat ik de namen van componenten, form's en units gewoon zoals delphi ze aanmaakt (unit1, form1, label1, etc). Op zich vind ik dat voor componenten niet zo erg (en zelfs makkelijker meestal).
Echter ben ik nu met een project bezig waar al 16 form/units in voor komen. Dan raak je een beetje door de bomen het bos kwijt.
Is er een manier om de namen van units/forms achteraf nog makkelijk te wijzigen? Ik heb het gister met de hand geprobeerd, maar dat is nogal wat (omslachtig) werk.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• codeweb
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:29
je kunt de names veranderen in de object inspector. Maar dan zul je dat in je programmeer werk ook moeten veranderen. idd omslachtig ;)

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:48
Idee voor je vrije tijd, om daar een tooltje voor te ontwikkelen :P

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Kun ff naar gexperts. Op dit moment staat het bij niet geinstalleerd, ga ik zo meteen weer doen, maar er staat me iets van bij dat je hierin componenten kon renamen. Units zal je zelf moeten doen (denk ik). \

GExperts is een plugin die extra dingetjes toevoegt, er zit ook een heel makkelijk schermpje in met een overizcht van je procedures en functies. Zoeken en spring meteen naar de juiste functie toe. Als ik het goed heb was dat Ctrl+G. Nou ja, kijk maar ff, is een geweldige tool! En als het dan ook nog kan renamen, sla je twee vliegen in een klap. :-)

--Edit---
sorry, je kunt met gexpert componenten vervangen door andere componenten. De url wel ff herladen, anders zie je het rechter frame niet.

[ Voor 18% gewijzigd door FendtVario op 23-11-2002 00:07 ]

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Tomatoman

Fulltime prutser

EWS99 schreef op 22 november 2002 @ 20:33:
Als ik normaal in delphi programmeer laat ik de namen van componenten, form's en units gewoon zoals delphi ze aanmaakt (unit1, form1, label1, etc). Op zich vind ik dat voor componenten niet zo erg (en zelfs makkelijker meestal).
Echter ben ik nu met een project bezig waar al 16 form/units in voor komen. Dan raak je een beetje door de bomen het bos kwijt.
Dat is nou net de reden om al vanaf het begin goede namen aan componenten en units te geven. :P
Is er een manier om de namen van units/forms achteraf nog makkelijk te wijzigen? Ik heb het gister met de hand geprobeerd, maar dat is nogal wat (omslachtig) werk.
  1. Hernoem een unit in Delphi.
  2. Wis de oude files van de unit, zodat die niet meer per ongeluk gelinkt worden door andere units.
  3. Compileer je programma. Hij stopt vanzelf met een error op de plekken waar de oude unitnaam opduikt. Verander in al die gevallen de oude unitnaam in de nieuwe.
  4. Zodra je programma weer zonder fouten compileert, ben je klaar.
Herhaal dit proces voor iedere unit die je wilt hernoemen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
je kunt in delphi bij een unit kiezen voor opslaan als, vervolgens moet je via de verkenner de oude unit verwijderen. Vergeet vooral het verwijderen niet want bij de andere units staat bijvoorbeeld in de USES clausule nog de oude naam.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Pagina: 1