[XP] bestanden delen voor win98 clients

Pagina: 1
Acties:

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Ik heb hier een XP bak met wat dingen geshared(oa een printer) en ik wil me huisgenoten daar gebruik van kunnen laten maken.
Maar als zij in netwerkomgeving op de xp pc klikken dan krijgen ze een "onbekende fout 31"
Dus niemand kan op me xp bak komen....
Kent iemand dit probleem?

Ik heb de juiste user accounts in XP al aangemaakt en ze ook de goede rechten gegeven om me shares te mogen lezen. Maar het lijkt erop dat ze gewoon helemaal geen toegang krijgen tot mijn pc.

edit: Het hele zaakje zit achter een freesco router, kan dat er wat mee te maken hebben? Denk het niet, maar ik spreek net iemand die anders beweert...

edit2:
Als ik een op win98 pc, bij netwerkomgevingen de eigenschappen van me xp bak opvraag dan zegt ie: "de server \\xpbak accepteert geen externe aanvragen"

[ Voor 29% gewijzigd door MrAngry op 22-11-2002 20:58 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

uh nee want dat is pas van toepassing als je naar buiten toe gaat. Wat jij doet is lokaal werk. Ga eerst een zoeken op microsofty site ofzo wat fout 31 betekent. (is pingen wel mogelijk naar jouw pc?)

• MrAngry
Ik kan die fout niet vinden op de microsoft site, behalve bij een lijst vage windows installer fouten en dat heeft er niks mee te maken.
Pingen gaat prima en ik kan ook wel op de shares van de windows 98 pc's lezen en schrijven, dus er is wederzijds verkeer.
Dat freesco gedoe ging erover dat daar een domain for local network instelling inzat en daar moest de werkgroep hetzelfde van zijn als van de andere pc's, dat heb ik zo ingesteld en dat helpt niks...

• MrAngry
Oei, wat is het leven toch simpel. Ik heb nu bij Deze computer--> eigenschappen --> externe verbindingen --> extern bureaublad --> externe gebruikers toestaan aangevinkt en nu doet ie het!