Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Topicstarter
Ik vroeg mij af of het ook moeglijk is om drivers te slipstreamen net zoals bijvoorbeeld SP1.
Ik heb een orginele Xp pro cd, maar bij installatie van mijn ene oude bakkie (mijn test cees) ben ik tijdens de installatie een floppy nodig voor de Highpoint controller die ik er in geplugt heb, dit betekent dus F6 indrukken.
Nu is gisteren dus mijn floppydrive gesneuveld, en ben ik niet van plan om hier speciaal een nieuwe voor te kopen.
Nou zou ik graag willen weten of het ook mogelijk is de drivers net zoals SP1 te slipstreamen of integreren op een nieuw te bakken cd'tje.

--en als ik dan toch bezig ben, lijkt het me ook handig om de nieuwste detonater drivers er bij te slipstreamen / integreren.

Maar hoe doe ik dat?? als dit al uberhaubt mogelijk is???

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 19:38
Ja dat kan denk ik wel, het kom bij w2k namelijk ook. Kijk eens op www.windowsxp.nu daar komt ooit (hij stelt het steeds uit) een handleiding voor het maken van een windows xp slipstream CD met extra’s zoals divers, tools, hotfixes.

Hij heeft ook een handleiding voor Windows 2000 gemaakt en die werkte bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
ik heb gekeken oop bink's site, maar zoals je zelf zegt: hij stelt het steeds uit.....:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Ja idd :'( ik wacht er al een poosje op. Ander handlijdingen over slipstream CD's vind ik lang niet zo goed. Maar we wachten in spanning :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
gewoon slipstreamen is simpel:
C:\sp1\xpsp1_en_x86.exe /s:C:\winXP in tikken in je 'run commamd line'
wel ff opletten dat je SP1 in de dir Sp1 zet en dat de bestandsnaam juist is
en dat windows in de dir winxp staat...

simpeler kan niet....maar nu de drivers nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Ja dat weet ik... Ik wil alleen al die geintjes die Bink belooft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Weet iemand trouwens hoe je Internet Explorer 6 in de Windows 2000 installatie CD kan integreren???

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:56
Zoek even op technet op unattended install (winnt.sif) staat het duidelijk in beschreven.

Echter in W2k zit een bug (?) waardoor je geen SCSI/RAID drivers kan laten installeren als je van CD boot. Dan zul je moeten gaan prutsen in de oemsetup.inf en nog een filetje.
(zoek even naar een post van mij een half jaartje geleden, daar leg ik het precies in uit.)

Ik ga nu naar bed ;)
(en eigenlijk kan je dit vrij makkelijk opzoeken...)

[ Voor 7% gewijzigd door vassago op 22-11-2002 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Het onderstaande gebruik ik normaal met ris en dat werkt goed, dus ik denk dat het in de standalone versie ook wel werkt.

Het meenemen van bugfixes is wel een probleem, wat je kunt doen is een batch bestand maken die je 1 keer laat runnen door middel van de Unattended install. Als je in dat bestand alle updates laat instaleren die je toch al op cd had gebrand heb je een redelijk werkend auto install. Ik ga nog even zoeken naar dat documenten van microsoft...
WIn2kWereld

Je kunt zelf die driver toevoegen door die toe te voegen aan de i386 firectory van je Image. In mijn geval ging het om een Compaq E100 driver die reeds bestond alleen werkte die niet voor de geintegreerde netwerkkaart dus. De drivers gedownload en compleet gekopieerd naar de i386 directory, de vraag wordt gesteld of je die wil overschrijven, kies in dat geval rustig voor ja, het werkte al niet dus erger kan het niet worden. bestaat er nog helemaal geen driver dan wordt er niks overschreven en kan windows gewoon je netwerkkaart benaderen.

Nu start je installatie dus en de rest van het setupproces gaat door tot aan het moment dat je een naam, bedrijfsnaam en serienummer in moet vullen, als je dat gedaan hebt blijkt dat er een aantal drivers bijv netwerkkaart NIET is geinstalleerd. dus er komen nogal wat handelingen bij kijken.

Die kunnen ook automatisch.

Maak in dezelfde Image\I386 directory een nieuwe map
$OEM$
daarin weer een nieuwe map
$1
weer een nieuwe map
Drivers
Weer een nieuwe map
Nic

Kort door de bocht

Image\i386\$OEM$\$1\drivers\nic\

Daarin kopieer je ook de drivers die je gedownload hebt of van diskette hebt gecopieerd rechtstreeks in de i386 directory. Daarna moet je nog een bestand aanpassen zodat de setup weet WAAR de drivers te vinden zijn.

In de directory \RemoteInstall\Setup\English\Images\win2000.pro\i386\Templates staat het bestand ristndrd.sif waarin je die dingen kunt toevoegen. In het geval van een netwerkkaat gaat dat als volgt. Hier onder staat de Origine Code zoals deze aanwezig is en de code die ik heb veranderd waardoor de netwerkkaart automatisch geinstalleerd wordt.

[Unattended]
DriverSigningPolicy = Ignore
OemPreinstall = YES
OemDPnpDriversPath = \drivers\nic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
Pracht verhaal leon, en het zal ook voor veel dingen werken, maar helaas werkt het niet bij mij :( dit komt waarschijnlijk dooradt mijn driver VOOR het installeren al moet worden aangesproken. je moet de installatie dan op het bestaan van de driver wijzen mbv de F6 toets bij een van de eerste begin schermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 20:04
En dan nog dit: Met RIS werkt het wel, maar drivers slipstreamen op CD is niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

pack ergens het deploy.cab (niet support.cab, tnx Shuriken) uit en lees de unattend.doc

[ Voor 23% gewijzigd door PipoDeClown op 25-11-2002 07:55 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

sjolmers schreef op 24 november 2002 @ 12:50:
Pracht verhaal leon, en het zal ook voor veel dingen werken, maar helaas werkt het niet bij mij :( dit komt waarschijnlijk dooradt mijn driver VOOR het installeren al moet worden aangesproken. je moet de installatie dan op het bestaan van de driver wijzen mbv de F6 toets bij een van de eerste begin schermen...
over welke driver heb je het uberhaupt, dit gaat niet over detonators

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

over Raid drivers voor zijn Highpoint Controller. Het toevoegen van drivers (OEM dir) in de i386 heeft alleen effect op de PnP detectie tijdens de GUI fase van de installatie.

Het toevoegen van raid drivers moet eerder gebeuren in de textbased fase.
pack ergens het support.cab uit en lees de unattend.doc
de unattend.doc staat in de deploy.cab (tenminste bij w2k, ik neem aan dat het voor xp hetzelfde is)

In de unattend.doc staat een sectie [MassStorageDrivers] volgens mij moet je em daar toevoegen.
Er staat ook:
This section contains a list of SCSI drivers to be loaded by the Setup Loader and installed during text-mode Setup.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
bedankt Shuriken, dit is wat ik zoek!
...maar ik krijg het nog niet voorelkaar:

dit is mijn unattend.txt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=1
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
    UnattendMode=DefaultHide
    OemPreinstall=No
    TargetPath=\WINDOWS

[GuiUnattended]
    AdminPassword=*
    EncryptedAdminPassword=NO
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110

[UserData]
    ProductID=CFVXW-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
    FullName="xxxxx"
    OrgName=""
    ComputerName=xxxxx

[Display]
    BitsPerPel=32
    Xresolution=1280
    YResolution=1024
    Vrefresh=90

[TapiLocation]
    CountryCode=31

[Identification]
    JoinWorkgroup=MSHOME

[Networking]
    InstallDefaultComponents=Yes

ik zie heb helaas geen plaats, en er wordt ook niet egvraagd om extra drivers te installen. :(

De unattend.DOC staat niet op mijn CD....heb in alle support Cabs en andere archieven gekeken.

[ Voor 101% gewijzigd door sjolmers op 24-11-2002 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Dit staat in de unattend.doc:

[MassStorageDrivers]
This section contains a list of SCSI drivers to be loaded by the Setup Loader and installed during text-mode Setup. If this section is missing or empty, Setup attempts to detect the SCSI devices on the computer and install the corresponding retail drivers.
<mass storage driver description>
Value: Retail | OEM
Identifies the driver to be installed. It must match one of the strings defined in the right-hand side of the [SCSI] section of Txtsetup.sif (for a retail driver), or Txtsetup.oem (for an OEM driver). Multiple instances of <mass storage driver description> may be specified.
where:
· Retail indicates that the driver is part of the retail Windows 2000 product.
· OEM indicates that the driver is OEM-supplied. If the value is OEM, the driver must also be listed in the [OEMBootFiles] section of the Unattend.txt file.

dan heb je nog de OEM boot files sectie:

[OEMBootFiles]
Specifies OEM-supplied boot files. This parameter is only valid if OemPreinstall = Yes and the files listed here have been placed in the \$OEM$\Textmode folder of the OEM’s distribution share point.

Note The parameters of this key are necessary if you are using ComputerType (under [Unattended]) and/or [MassStorageDrivers].

<HAL file name>
Maps to a HAL description that has been defined by the ComputerType key in the [Unattended] section of the Unattend.txt file.
<SCSI driver file name>
Maps to a mass storage device driver description defined in the [MassStorageDriver] section of the Unattend.txt file. There may be multiple instances of <SCSI driver file name> listed in the [OEMBootFiles] section.
Txtsetup.oem
This file contains descriptions of all the OEM-supplied drivers listed in this section and includes instructions on how to install them. This file must exist if this section is listed.

Ik denk dat je dus een sectie moet toevoegen met:

[Unattended]
OEMpreinstall=Yes

[MassStorageDrivers]
Highpoint=OEM

[OEMBootFiles]
Driver.Sys (hier uiteraard de echte namen invullen)
Driver.INF
Driver.CAT
Txtsetup.oem (daar moet je sectie in creeeren genaamd Highpoint)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
ik vond zelf deze site ook nog: http://www.tech-hints.com/oem.html staat heel veel info over OEM installaties aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tyrian schreef op 22 november 2002 @ 23:42:
Weet iemand trouwens hoe je Internet Explorer 6 in de Windows 2000 installatie CD kan integreren???
Met IEAK6 een customized install maken en die in WINNT.SIF opnemen onder GUIRunOnce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
Tyrian schreef op 22 November 2002 @ 23:42:
Als je frans goed is, dan staat het hier duidelijk http://www.laboratoire-mi...les/win/sp3/?action=print en ook deze http://www.laboratoire-mi...ticles/win/sp3/?comm=view
mischien brengt babylon uitkomst :? wat betreft de vertaling.....het zijn trouwens hele mooie en duidelijke artikels!

[ Voor 19% gewijzigd door sjolmers op 26-11-2002 10:19 ]

Pagina: 1