Toon posts:

'Kan netwerk niet doorzoeken' SPOED!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb een mega probleem.

Ik zit bij een kennis en wil vele giegs overpompen via een netwerkje.

Maar met welke protocol en welke settings dan ook, ik krijg steeds 'Kan het netwerk niet doorzoeken. Kan geen toegang krijgen tot het netwerk'

Dat is dus van mijn Pc naar de andere. Andersom ziet de andere PC mij wel! Terwijl de settings gelijk zijn. Ook de werkgroep en alles. IPX werk niet. Netbeui ook niet. TCP/IP ook niet.

HELLUP DIT HEEFT SPOED

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:26
staat er een firewall op?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Er moet wel wat gedeeld staan op beide PCŽs.. anders is de PC die niets gedeeld heeft niet zichtbaar in netwerkomgeving.

Mijn iRacing profiel

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
in zon geval: harde schijf overzetten en klaar is kees

Verwijderd

je moet je client voor microsoft networking (oid) overnieuw installeren, heb hier 3x zelfde gehad.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je hebt netwerkomgeving niet perse nodig: je kunt ook gewoon \\computernaam\sharenaam openen (gewoon bij uitvoeren intypen oid) dan kom je er ook.

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

welke ossen ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

lekker net use via dos !!! :)

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Topicstarter
Win95 OSR2 bij mij Win98SE bij ander.

Firewall staat uit.

Zooi staat geshared, en MS network al vaak zat installed.

Het gaat dus wel van de 2e pc naar mij toe maar andersom ab-so-luut niet

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Andere netwerkkaart geprobeerd?
Of als het een Realtek 8029AS is heeft het nog wel eens zin om echte Realtek drivers te installeren en niet dat standaarddrivertje van Windows.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Medium goed ingesteld ?
Proxy instellingen ?

Verwijderd

Wacht eens een kwartiertje... als je peer to peer netwerk heb dan duurt het ongeveer een kwartier voordat de browserlist geupdate is...

• Knightwolf
  • Laatst online: 19-08 09:12
He zijn jullie een kip zonder kop of zow (vat dit niet lullig op)

Hij heeft het over een INTERN NETWERK probleem, LAN genaamd.
Heeft niks met proxy-instellingen of internet te maken.... zucht

Ik weet het probleem ook niet trouwens.
Zelf "regeer" ik het netwerk op m'n werk ook, en ik heb eigenlijk nergnes problemen mee, zowel met Win95 als Win98(SE) machines.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:49
Gocontroleerd of op beide pc's dan ook het IPX-protocol geinstalleerd is? en als je de 2 pc's wel op de ene ziet maar niet op de andere, waarom maak je dan op de pc die niet meerwerkt ff een directory die je deelt, vervolgens ga je achter de pc die wel werk alles kopieren naar die directory en klaar is Kees!

• _mARCO_
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Klinkt misschien wat bot, maar haal toch gewoon de harddisk uit de ene pc en plant hem in de andere. Dan laat je hem de boel overpompen, drink ondertussen een bakkie, en als je terugkomt zet je de boel weer op de originele locatie terug......

mARCO

sigloos

Verwijderd

Gebruik gewoon FTP.
Werkt altijd, en dat doet Windows meestal niet :(

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 17:47 schreef Tresco het volgende:
Gebruik gewoon FTP.
Werkt altijd, en dat doet Windows meestal niet :([/quote]Lezen is moeilijk...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

backslash, wat is er mis met de opmerking van tresco?? ik heb nergens zien staan dat ie het perse niet met ftp wou doen. Als je geen zin hebt om het hele netwerk geKLOOT uit te gaan zoeken, en gewoon ff voor tijdelijk een oplossing wil is ftp perfect..
leg verder uit wat je bedoelt met lezen is moeilijk graag. Want commentaar geven is makkelijk. Iets toevoegen aan het gesprek is (blijkbaar voor jou) moeilijker.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

'Kee..

Werkgroepen, en proto's allemaal hetzelfde? geen (kleine doch lullige) tikvauten?

Next:
Je protocollen werken maar een kant uit...
Van PC 1(waar het spul op staat) naar PC2 (waar het naartoe moet) pingen gaat wel, browsen ook. (tcp/ip en netbios werken dus daar wel goed).
Krijg je antwoord van je eigen PC/adapter of niet?

PC2: ping netwerkkaart eens..dus IP.
Kijk met DOS d.m.v. NBTSTAT wat daar uit komt.
(alleen netbios names zie je dan.)
Wel PC1 maar niet PC2? -->Check kaart, kabel.

Wat zegt IPCONFIG over je adapters..

Vuurmuur: voldoende rechten aan LAN gegeven?
O nee, stond uit. Op allebei?

En over dat FTP: dan zul je wel een verbinding via een netwerkprotocol moeten maken, *twee* kanten uit. (retour FTPdata poort 20).
Als je op een bak dus nix ziet met geen enkel proto gaat dat ook niet werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 19:16 schreef BackSlash32 het volgende:
En over dat FTP: dan zul je wel een verbinding via een netwerkprotocol moeten maken, *twee* kanten uit. (retour FTPdata poort 20).[/quote]het standaardTCPportje voor FTP is toch echt al héél errug lang 21 hoor! ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Yep.
Sommige instellingen vereisen echter ook dat er data port 20 voor FTP open staat.
21 is so obvious dat ik die niet eens *wil* noemen.

[idee]
Is het een Peer to peer verbinding, zo ja,UTP/coax, zo UTP, is die kabel wel een cross cable?

Verwijderd

Sjongejonge zeg, het is WEEKEND!!! relax man

FTP is inderdaad een ZEER goede (en nog snellere oplossing ook!)

of herinstalleer Windows ff ofzo, wil ook nog wel eens helpen :P

Verwijderd

Topicstarter
Het hele gezeik zou niet spelen als het niet zo was dat zijn systeem mijn HDD niet leuk vindt. Dat locked en crashed en doet ..

Dus dan maar via een 10 MBit/sec LAN.

Wat moet er allemaal gelijk zijn? We draaien IPX (Netbeui zelfde gezeik). 1-richting only. TCP/IP lukt hier niet.

• Slein
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Bij IPX moet je als protocol 802.3 instellen bij beide PC's. (staat standaard op auto; dit wil je niet)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

full/half duplex?
Kabel defect ?
Gebruiker HlpDsK vervangen (sorry grapje :+)
UTP / BNC selectie bij een PC verkeerd? (lijkt me stug als het 1 kant wel opgaar maar ja je weet nooit)

• Campos
  • Laatst online: 26-07 21:37
Heb je link (ik mag het hopen :) )?
verwijder dan es je client voor ms networking en voeg um opnieuw toe, gooi IPX en Netbeui eruit, alleen TCP/IP laten staan.

IP adapter pc 1: 192.168.0.1
IP adapter pc 2: 192.168.0.2
(subnetmask 255.255.255.0)

reboot, kijk dan of je kunt pingen vanaf beide pc's, zo niet reboot nog es, werkt het dan nog niet, installeer dan je nics is opnieuw, daarna nog niet? Koop dan goeie (niet defecte) netwerkkaarten :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

vergeet de kabel niet..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ondertussen weer thuis met de pc .. en wat we ook gedaan hebben, niets hielp. I kon het netwerk niet op, en de ander wel. Hij kon van mij downen en uppen, maar ik kon helemaal niks.

• Knightwolf
  • Laatst online: 19-08 09:12
Da's best klote.
Zelf heb ik zoiets wel vaker meegemaakt. Ligt volgens mij gewoon aan Windhoos.
Win95 en Win89 zijn niet speciaal voor netwerken, maar het moet wel werken, en dat deed het blijkbaar niet.

Iemand zei ook nog iets over FTP, maar dat werkt tussen 2 comps toch niet?

Verwijderd

Hoi,

Klinkt misschien stom, maar doe eens log off in windows en opnieuw inloggen. Soms ben je niet echt ingelogd in windows, en dan heb je ook geen toegang op het netwerk.

Hugo

Verwijderd

bericht verwijderd. paz.

• Peeetor
  • Laatst online: 05-08 13:23

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Helaas kan ik je geen oplossing geven, want ik zit met vrijwel hetzelfde probleem.
3 nieuwe Compaq-bakken met nieuwe 3Com 10/100Mb NIC. Heel de pleuriszooi (Win98SE) geïnstalleerd en... van de circa 40 aanwezige PC's zie ik er maar 8. Andere NIC geprobeerd, probleem blijft.
MS Client verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem. :r:r
Echter als ik de Novell-client installeer kan ik wel inloggen op het Novell-netwerk.

Dus... als er een werkende oplossing is...
Ik hou me aanbevolen

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

hmm, ik heb dit probleem dus ook al sinds ik mij kan herinneren. Win98SE NL en ik zie ook maar een deel van het netwerk en het zoeken in het netwerk gaat heel traag en vaak krijg ik de foutmelding dat ik het nietwerk niet kan doorzoeken :?. En als je op de netwerkomgeving klikt zie ik ook niet mijn eigen pc, terwijl dat bij andere pc's wel zo is.
Ik heb natuurlijk wel een map gedeeld, maar als ik die wil benaderen vanaf een andere pc moet ik eerst een 'zoek computer' uitvoeren voordat hij de computer vindt :(

netwerkkaart is een 10/100 mbit 3COM 905C-TX, dus dat zit wel snor, zou je denken. Ik heb de nieuwste drivers er op staan en ook dat diagnostische programma'tje, maar veel zin heeft het niet :(

• DJSmiley
  • Laatst online: 17:55
Win98 en netwerkbrowsen.... pff, ik vinnut ook vaak een kriem..

Wat bij mij veelal helpt, flikker Netbeui erbij op.

TCP/IP alleen geeft soms dattie geen andere PC's ziet.

Ook meot je ff naar je aanmelding kijken, als windows "niet" wordt aangemeld (esc bij opstarten bv) dan weigert ie ook pertinent te browsen.

Probeer verder eens of je computer wel op computernaam te vinden is? (Start-zoeken-computer)

Ik heb 't hier thuis opgelost door een Wins server er neer te pleuren, en vaste drive mappings te maken via een loginscript...

Verwijderd

??
ehm, 2 posts terug : 07 november 2000?
of de tijd klopt niet, of....

Verwijderd

Wel 'grappig' dat it topic wanneer HlpDsk het nu zou openen binnen 3 minuten op slot zit, omdat HlpDsk 24345556 regels uit de FAQ overtreedt.

Maar goed, win9x en netwerken. Wanneer je wilt wachten totdat de pjoeters elkaar spontaan zien, kan je vaak erg lang wachten. De bijna-altijd-werkende remedie is:

PING <ip-nummer-van-andere-doos>
NET VIEW <ip-nummer-van-andere-doos>

en daarna F5 in de explorer of eventueel direct naar \\<ip-nummer-van-andere-doos>\<share-name>

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
Waarom zou dit gesloten moeten worden? Als hij een nieuw topic opent, dan wordt dat topic gelijk gesloten met een verwijzing naar dit topic...

• DJSmiley
  • Laatst online: 17:55
Op dinsdag 19 maart 2002 01:00 schreef Daap het volgende:
Waarom zou dit gesloten moeten worden? Als hij een nieuw topic opent, dan wordt dat topic gelijk gesloten met een verwijzing naar dit topic...
Zoals in SU ook al gemeld is, ok.. dit IS een oude }:O
Maar goed, de reply van gisteren is geen onzinnige reply, gewoon iemand die hetzelfde heeft..

Wat zijn dan de opties?
Search, dit topic vinden, dat proberen, en omhoog trappen?
Of fuck the search, meteen een nieuw topic erin mikken?

Ik vind de 1e een veel reelere optie, geeft iig aan dat de kicker wat moete doet (anders had ie dit topic ook niet gevonden)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En toch gaatie op slot.
Het is nu eenmaal bewezen dat bij dit soort topics eerst 35 replys gewijd worden aan de t.starter en de repys daarop.
Dat gaat altijd mis.

Ik adviseer de kicker dan ook om even een nieuwe te plaatsen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.