[win98] wel inbelverpinding geen pagina's

Pagina: 1
Acties:

• killerflappy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-08-2021
Dit is al in meer topics besproken, na het lezen van deze topics lukt het me nogsteeds niet.
Het een inbelverbinding met UUnet op een desktop maar kan geen pagina's laden. De melding verschijnt:"deze pagina kan niet weergegeven worden".
De pc is aangesloten op een NT 4.0 server. Er kan ook via deze server geinternet worden. Sommige programma's moeten iets versturen en ophalen via internet. Wanneer dit via internet over de server gaat, houdt de firewall het tegen, daarom is er een directe internetverbinding aangelegd.
Kan ook via de server geinternet worden.
Om te internetten gebruik ik Internet Explorer 5
Heb al geprobeert de proxyserver uit te zetten en dan te internetten, zonder succes.

[ Voor 27% gewijzigd door killerflappy op 13-12-2002 19:35 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kun je pingen op IP adres?
is er wel een DNS ingesteld/toegewezen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Is het mogelijk dat je dit nog een keer opschrijft zodat andere mensen het ook kunnen begrijpen ?

Eerst heb je het namelijk over een inbelverbinding dan weer een firewall dan weer een nt4 server .... leg het even goed uit en geef zoveel mogelijk informatie.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

die firewall + NT4 server lijken me niet echt van belang, het gaat hier om een client PC die met Win98 moet kunnen inbellen, als ik het goed begrijp natuurlijk :P

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• killerflappy
Ik kan pingen. Ook wanneer ik www.google.com ping zie ik de twee beeldschermpjes van mijn verbinding knipperen en krijg ik antwoord. Echter knipperen deze beeldschermjes niet wanneer ik een pahgina probeer te laden.
Hoe zie ik of er een DNS is ingesteld? Ben nog maar een groentje op dit gebied.

Limoentje: inbellen lukt. Ik krijg verbinding. Kan alleen geen pagina's laden.

• Enforcer
  • Niet online
Kijk hier eens: Updaten van I&T FaQ: Onderwerpen

Onderaan de hele lange post van mij.

Overigens als je KaZaA (new.net) draait, verwijderen en opnieuw installeren wil soms ook nog welleens helpen overigens geldt dit ook voor een evt. Firewall.

Heeft het internet wel voorheen gewerkt trouwens ?! En zoja, is er nog iets bijzonders gebeurt op de computer of is het probleem "ineens" ontstaan ?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als er een DNS is ingesteld, kun je ook pingen op naam in plaats van ip nummer (dus ping www.tweakers.net bijvoorbeeld)\

de ingestelde DNS kun je vinden via het programmaatje WINIPCFG (Start >> Uitvoeren), ik denk dat je wel ingebeld moet zijn voordat daar een DNS in verschijnt

[ Voor 40% gewijzigd door roelio op 22-11-2002 20:04 ]

• killerflappy
Het DNS is lokaal uitgeschakeld bij Eigenschappen van Netwerkomgeving,tcp/ip, tabblad DNS-configuratie.
Echter wanneer ik inbel en bij Winipcfg kijk, staat er een DNS-server.
Hoe kan ik dit uitzetten en wat voor gevolgen heeft dit? Er zijn meerdere client op de NT 4.0 server ingelogd.

Wel vreemd dat op een zelfde type client. Wel verbinding gemaakt kan worden en gewoon pagina's bekeken kunnen worden.
Aan de pc die geen pagina's kan bekijken hangt een kastje van de Rabobank waar een bankpas ingestoken kan worden en rekeningen overgemaakt kunnen worden. Kan dit er mee te maken hebben?

[ Voor 77% gewijzigd door killerflappy op 22-11-2002 21:13 ]

• killerflappy
Nogsteeds heb ik dit probleem en ik baal er behoorlijk van.

Nu heeft mijn baas dit probleem thuis ook. Hij heeft thuis een netwerk liggen die verbonden is met internet via een ISDN-router. Ook hij kan telebankieren en met kazaa muziek downloaden, maar pagina bekijken lukt niet.
Wat kan dit zijn

• Enforcer
  • Niet online
Heb je mijn post al gelezen en uitgeprobeerd mbt het winsock gebeuren ?

• killerflappy
Mijn dank Enforcer voor uw goede beschrijving. Zal er veel aandacht aan besteden
Pagina: 1